Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Norton var väldigt spökig vid 7-9 veckor. Lagom att vi var på valpkurs sent på kvällen samtidigt som det gick en kurs med läskiga schäferar och mallar som höll på med skydds träning bakom en stor häck. Dvs var skit läskigt så fort de började skälla eller gick förbi . Distraherade med godis och gjorde ingen större grej av det vilket gick bra . Men krävdes mycket godis .
@Henbane
Fast va, utvecklas synen så långt upp i åldern?
Valpen har väl fullt utvecklad syn vid typ 6-7 veckor?
Jag uttryckte mig nog klumpigt, men synen och hjärnan ska tydligen ha sämre samarbetsförmåga under spökåldern. Hunden uppfattar alltså sämre vad den ser.
Nu försöker jag leta upp källor, men hittar inget konkret. Jag hörde det första gången från en etolog på föreläsning, och det verkade logiskt så jag köpte det
... Skyller på att jag precis vaknat.. ja hon kom hem vid 8,5v och valpkursen började vid 11v har jag för mig så spökerier kom då vid v13-15. Ingen aning om var 7-9 kom ifrån , som sagt lite trött7-9 veckor? Ni hämtade väl ändå valpen vid 8 veckor, gick ni valpkurs direkt?
Jag uttryckte mig nog klumpigt, men synen och hjärnan ska tydligen ha sämre samarbetsförmåga under spökåldern. Hunden uppfattar alltså sämre vad den ser.
Nu försöker jag leta upp källor, men hittar inget konkret. Jag hörde det första gången från en etolog på föreläsning, och det verkade logiskt så jag köpte det
smågrisar!