Valp eller ny hund 2016

Skalman va knappt 3 månader när han börja lyfta på benet och har gjort det sen dess :D

Det kanske bara är Otis som är lite efter :angel:
Men det kanske är vanligare att även hanar av mindre ras mognar tidigare?
Kan inte minnas att någon av våra hanar varit yngre än 6 månader när de började lyfta på benet... Fast vi har bara haft 4 iofs.
Det är dock bara Otis som fortfarande sittkissar lika mycket som han lyfter på benet :D

Kan inte minnas att någon av våra hanar varit yngre än 6 månader när de började lyfta på benet... Fast vi har bara haft 4 iofs.
Det är dock bara Otis som fortfarande sittkissar lika mycket som han lyfter på benet :D
Ammo var nog 4-5 mån när han började lyfta på benet och har gjort det sen dess. Han kan dock sittkissa om han är panikkissnödig eller om det är på en stor gräsmatta och det helt enkelt inte finns något att kissa mot.

Bobber är 5 snart 6 och han sittkissar alltid på gräsmattor, men när vi är ute så lyfter han på benet. Tror inte han började lyfta benet förrän han var nästan året.

Mindre hundar är nog tidigare och kanske är Otis bara lite lat ;)

Leon lyfter alltid på benet, om han kissar mot ett träd lyfter han så mycket att jag tror att han skall tippa över. På gräsmatta blir det liksom halvsittandes.

Någon som ska kastrera/sterilisera?

Gry löper nu, 6månader gammal och jag kastrerade min förra hund efter 6år och tyckte det blev jättebra för oss båda.
Gry ska inte bli mamma ändå :)

Det där med att lyfta på benet är nog väldigt olika.
Ebbot började med det när han var 4 månader, och han och Podrick är ju nära släkt (Ebbot är morbror), så det borde ha med saken att göra.
Ebbot är dessutom en pinkmaskin som pissar på varenda träd, stolpe, eller grästuva han går förbi, så Podrick måste ju ha noterat beteendet. ;)

Mammas sista Dobermann-hane var lyfte sällan på benet. Men han fattade inte riktigt vad en löptik var heller :rofl:

Med de här öronen borde vi döpt honom till Dobby.. :D
04b613aa-0b0e-437c-b885-f9bceb469529-nb.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 912
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka