Valp eller ny hund 2016

Njae, Milou äter färskt för att han totalvägrar allt annat. Helst vill jag inte ha de på färskt (trots att jag vet alla fördelar med mera haha) utan på ett bra torrfoder. Bor i studentlägenhet och frysen är minimal, vill gärna har space till mig själv där också :p Men ja, möjligt att han dricker sjukt mycket av just detta torrfoder, iom att det är inte det bästa på marknaden direkt :angel:
Byt torrfoder då om du inte anser det vara bra. Och servera det uppblött.

Njae, Milou äter färskt för att han totalvägrar allt annat. Helst vill jag inte ha de på färskt (trots att jag vet alla fördelar med mera haha) utan på ett bra torrfoder. Bor i studentlägenhet och frysen är minimal, vill gärna har space till mig själv där också :p Men ja, möjligt att han dricker sjukt mycket av just detta torrfoder, iom att det är inte det bästa på marknaden direkt :angel:
Byt till bättre torrfoder då ;)

Hoppar in i tråden för att få berätta att jag tingat och ska åka och titta på min mellanpudelvalp imorgon :love:
Efter att ha varit hundlös i över 3 år är längtan enorm och jag kan knappt bärga mig till julhelgen är här då valparna blir leveransklara. Har inte längtat så här mycket till jul sedan jag var liten :bump:

Min valp är en svart hane och det finns fem av den sorten i kullen, så än vet jag så klart inte vilken som blir min. Men namn är redan bestämt - Puck!
Puck ska bli vår familjekompis och så vill jag så klart kanske tävla i lite olika grenar på hobbynivå.
Bifogar en liten bild som uppfödaren har lagt upp på sin hemsida:
wpid-wp-image-186279343jpg.jpeg

Hoppar in i tråden för att få berätta att jag tingat och ska åka och titta på min mellanpudelvalp imorgon :love:
Efter att ha varit hundlös i över 3 år är längtan enorm och jag kan knappt bärga mig till julhelgen är här då valparna blir leveransklara. Har inte längtat så här mycket till jul sedan jag var liten :bump:

Min valp är en svart hane och det finns fem av den sorten i kullen, så än vet jag så klart inte vilken som blir min. Men namn är redan bestämt - Puck!
Puck ska bli vår familjekompis och så vill jag så klart kanske tävla i lite olika grenar på hobbynivå.

Åh vad kul med en till pudel här på buke! Vilken uppfödare är det du köper av? Tänker om det är nån jag vet vem det är :)

Åh vad kul med en till pudel här på buke! Vilken uppfödare är det du köper av? Tänker om det är nån jag vet vem det är :)
Kennel Engine heter kenneln! Hon har två kullar nu och det är den efter Elite och Jouline som jag är spekulant på!
Var kommer din(a) ifrån för kennel?

En fråga om utställning.
Jag är bara med i kennelklubben, men vilka utställningar får jag gå på då? Lokala som Östergötlands kennelklubb har?

Hur många klubbar är ni med i? Borde man vara med i rasklubben med?

Du menar att du är med i SKK? Då får du ju t ex ställa i alla länsklubbar. Du valde väl en egen länsklubb eller specialklubb när du blev medlem?

Jag är medlem i SKK med ÖKK som länsklubb. Är även medlem i SBK och min rasklubb.

Kennel Engine heter kenneln! Hon har två kullar nu och det är den efter Elite och Jouline som jag är spekulant på!
Var kommer din(a) ifrån för kennel?

Aha, visst är det hon som har många röda pudlar? Och har haft några som tävlat rätt mycket tror jag?

Jag har bara en storpudel, hon kommer från en liten kennel här i norr så du har nog inte hört talas om den - Amazing Art :)

Yay! Mer pudlar åt folket! Herregud, särskilt fadern är ju otroligt imponerande :love: Grattis och lycka till :D

Aha, visst är det hon som har många röda pudlar? Och har haft några som tävlat rätt mycket tror jag?

Jag har bara en storpudel, hon kommer från en liten kennel här i norr så du har nog inte hört talas om den - Amazing Art :)

Oj vilken koll du har, stämmer bra ja! Hon försöker få fram röda av bra temperament och har många som tävlar aktivt i olika grenar.

Nej Amazing Art ringde nog ingen klocka, rasen är ännu så ny för mig så jag har väldigt dålig koll än så länge. Det ger sig väl så småningom när man kommer ut lite mer bland pudelfantasterna på tävlingar :D

Yay! Mer pudlar åt folket! Herregud, särskilt fadern är ju otroligt imponerande :love: Grattis och lycka till :D
Ja, hans meritlista är ju inget att skämmas för! Hoppas på att vi så småningom kan leva upp till farsans rykte :cool: Mamman är helt omeriterad men verkar ha ett fint temperament så jag håller tummar och tår att mitt lilla yrväder är en trevlig prick!

Du menar att du är med i SKK? Då får du ju t ex ställa i alla länsklubbar. Du valde väl en egen länsklubb eller specialklubb när du blev medlem?

Jag är medlem i SKK med ÖKK som länsklubb. Är även medlem i SBK och min rasklubb.
Ja jag är med i SKK :) Det har jag missat om jag valt eller ej :angel:Jag kanske kan ringa och fråga SKK...

Länge sedan jag postat i den här tråden. Frej har växt till sig ordentligt och häromdagen träffade vi på två vuxna corgidamer som vi sett träffat på nu som då under hans valptid och till min stora förvåning var han större än båda två :eek: Han kommer nog att bli enorm, han väger 15 kg vid 8 månaders ålder och är inte ett dugg överviktig, bara stor. Och självklart måste jag slänga in några bilder nu också på vår bjässe.

zHepZY3.jpg

24kg5pA.jpg

Länge sedan jag postat i den här tråden. Frej har växt till sig ordentligt och häromdagen träffade vi på två vuxna corgidamer som vi sett träffat på nu som då under hans valptid och till min stora förvåning var han större än båda två :eek: Han kommer nog att bli enorm, han väger 15 kg vid 8 månaders ålder och är inte ett dugg överviktig, bara stor. Och självklart måste jag slänga in några bilder nu också på vår bjässe.

zHepZY3.jpg

24kg5pA.jpg

Alla Cardigan-fluffar jag stött på har varit väldigt stora, så de kanske blir större?
Han ser ut att vara cool dock, den där Frej :)

(Min vuxna hane är ganska liten dock, så det kan vara att jag jämför för mycket med honom :angel:)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 914
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III