Valp eller ny hund 2016

Det var ungefär så han sa :D Han får ju verkligen inte tugga på vilt dock - big nono - men han snöt åt sig några smakbitar den lilla luringen. Det hängde lite slamsor där de tagit ur djuren, han var snabb på att snyta åt sig dem :p
14504712_1801598426779382_4697690844449210368_n.jpg
Han ser heeelt oskyldig ut :D :D :D

Jag hoppar in här, jag ska troligen ta över en hund :D det är en 4årig hane - BC korsning som behöver "omplaceras" då de som äger honom ska separera och de känner att de inte riktigt får till det med att ta med hunden - mest för hundens skull då den idag bor på en gård och springer ute mycket men båda kommer flytta till radhusområden/ev lägenhet, och då har jag erbjudit mig att ta över den då jag känner att det hade varit trevligt med en gårdshund.

Jag är uppvuxen med hund så lite erfarenhet har jag, men känner att det är en hel del att planera och en hel del jobb innan allt fallit på plats, även om hunden ska vara väluppfostrad och väldigt trevlig. - jag har träffat den en gång och han liksom kändes rätt :) Ska disskutera mer med ägarna hur vi ska göra osv och så får jag planera lite mer hur jag ska lösa det med rastning på dagarna osv - tills vi byggt en hundgård :) det ska bli spännande och jobbigt och kul! :D

Skalman är verkligen allt-i-ett just nu. Pendlar mellan att vara busig, glad, supersocial och oskyldig valp till att däremellan vara en brötig brådmogen hane som ska vara stentuff och skrämma skiten ur folk och fä och gärna sig själv i ett mörkt fönster :nailbiting: :rage: :meh:
Pirr i pungen har han med då båda damerna här hemma löper nu och han är lite sugen emellanåt att prova hur man gör :o :D Så det blir till att ha koll när det närmar sig höglöp.....:cautious:

Tur att han är så himla gullig mellan varven så jag står ut :love:

Floyd har varit med mamma nu när vi har varit i Tyskland och jagat. Det har gått jättebra, han har skött sig fint :) Han har varit med henne på kontoret, sovit snällt i sin valphage, inte tuggat på allt för mycket, inte gjort mer än en liten pöl inomhus och sovit hela nätterna.
Mamma som var sååå anti att jag skulle köpa en jaktlabrador avgudar honom :D Det enda som hon var lite grinig över var att hon fått nackspärr eftersom han envisas med att sova med ens hals som huvudkudde, då hade hon inte kunnat flytta sig på hela natten :angel:

Men herre som han växer! Han har ökat ca 1 kg/vecka sedan vi fick hem honom. 8,2 kg vägde han igår, han vägde drygt 4 kg när vi hämtade honom.

Idag, 14 veckor gammal, lyfte Podrick på benet första gången. Ebbot har verkligen gjort sitt bästa för att lära honom bli en macho man :rofl:

Oj, det är tidigt! Otis lyfter fortfarande inte alltid på benet, bara om det finns grejer att lyfta emot. Han är snart 2 :D
Han var nog 6 månader när han lyfte på benet första gången.

Floyd har varit med mamma nu när vi har varit i Tyskland och jagat. Det har gått jättebra, han har skött sig fint :) Han har varit med henne på kontoret, sovit snällt i sin valphage, inte tuggat på allt för mycket, inte gjort mer än en liten pöl inomhus och sovit hela nätterna.
Mamma som var sååå anti att jag skulle köpa en jaktlabrador avgudar honom :D Det enda som hon var lite grinig över var att hon fått nackspärr eftersom han envisas med att sova med ens hals som huvudkudde, då hade hon inte kunnat flytta sig på hela natten :angel:

Men herre som han växer! Han har ökat ca 1 kg/vecka sedan vi fick hem honom. 8,2 kg vägde han igår, han vägde drygt 4 kg när vi hämtade honom.

Just det, hon stör sig även lite på att han går en i fötterna. Överallt. Även utomhus. Otroligt ovant efter typ 18 år med wachtelhundar som helst drar på andra hållet när man är ute. Enda gången dom är en i fötterna är när man lagar mat :D

Men, han börjar bli lite mer självständig nu. Igår när jag städade fick han vara ute själv i trädgården en sväng, då lattjade han runt och underhöll sig själv helt ensam i typ 15 min. Jag tjuvkikade bara på honom genom fönstret emellanåt.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 912
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka