Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att det kanske kan bero på inavel.. eller avel på exteriör...
Eller kan du säga att alla renrasiga schäfrar är mentalt stabila?
Ni vill ju påstå att renrasigt är varudeklarerat och då vet man vad man får.
Jag är varken för eller emot varken blandras eller renras, men att påstå att all renrasavel ska vara bättre är helt fel.
Jag har som sagt en av varje , en BC korsning o en renras
Dom sk meriterade som går i aveln är många ggr inte ett endaste dugg bättre än den som aldrig ens sett en ring....OM inte hunden utmärkt sig på mentaltest, arbetsprov eller bedöms på prestation ( jakt/vall/väktare t exempel)
Jag kan säga såhär att min renras vill min rasklubb att jag ska "ställa" för att dom tycker han är så himla fin och dom vill att han ska vara tillgänglig i aveln, han har ett bra blod i en trång bas...Men JAG har som ingen lust tror jag att fjanta runt i en ring...MIN hund är lika fin ändå, och han är både armbågs o höftledsröntgad ua...Dessutom är han av en frisk ras med ett sunt fodral...
men det är ju lika illa som att AVLA på defekter som man gör inom vissa renraser......C höfter t ex....
Varför är det fantastiskt ? Om domaren i ringen vill ha räkstjärtar så föds ju dom upp av de flesta uppfödarna.
det har med saken att göra att min hund är säkerlika fin som en meriterad....alla kanske inte har lust att fjanta runt i en ring för att får en rosett
Om du läser vad jag skrev så ser du att jag främst går på mentaltester och praktiska meriter, inte utställningsresultat. Om du inte tänker bry dig om att läsa mina svar så lägger jag ner diskussionen.
Kanske, kanske inte.för att när det blir en blandras så kommer dom ju från en renras och alla renraser är ju varudeklarerade
Marknaden styr.....DU kanske går på såna meriter, men den som inte förtår bättre än att en renras är en renras kanske inte gör det....
En renras är en renras. Hur kan man inte förstå att det ligger arbete bakom en renrasig hund?
För att det kanske kan bero på inavel.. eller avel på exteriör...
Eller kan du säga att alla renrasiga schäfrar är mentalt stabila?
Ni vill ju påstå att renrasigt är varudeklarerat och då vet man vad man får.