Ska du ha honom till avel eller utställning?
För annars spelar väl kulorna inte nån roll för köpet?
Utställning. Och jag vill ändå helst inte kastrera om det inte är nödvändigt av något skäl, och ett sådant skäl kan ju vara att kulorna inte är på plats (verkar råda delade meningar om man absolut ska kastrera då eller ej).
Tyvärr kan det ha inskränkningar om man vill tävla också. Eller tävla kan man ju men man är utstängd från championat i många grenar, till exempel viltspår och bruks.
Jag började läsa om det där igår. Jag vill syssla med spår, får jag starta som vilken hund som helst men att jag inte kan ta några titlar?

Jag skulle varit på väg för att hämta min valp nu, men testiklarna är inte på plats så han stannar hos uppfödaren tillsvidare 🙁 det är ju inte kört än, men jag börjar bli ganska uppgiven med tanke på hur många kullar jag väntat på där tikarna gått tomma osv.

Men nä, vilken otur :(
Har de varit nere tidigare?

Utställning. Och jag vill ändå helst inte kastrera om det inte är nödvändigt av något skäl, och ett sådant skäl kan ju vara att kulorna inte är på plats (verkar råda delade meningar om man absolut ska kastrera då eller ej).

Jag började läsa om det där igår. Jag vill syssla med spår, får jag starta som vilken hund som helst men att jag inte kan ta några titlar?
Titlarna SPH1 osv kan du ta men inte championatet.

Jag vet av erfarenhet att jag brukar bli väldigt engagerad i mina intressen, så jag är lite rädd att om jag köper honom även om kulorna inte kommer på plats kommer jag sen känna mig begränsad. Jag har redan funderat på om jag ska flytta för att ha närmare till fler tävlingar och bättre träningsmöjligheter 😅

Jag gör inte riktigt den kopplingen. Det är ju inte som att jag ska döpa hunden till Satan precis, men jag känner faktiskt till en som heter så (med annan stavning). Drakar som karaktärer är väl alltid "farliga".

Temat är fantasi, inte karaktärer. Och för mig betyder det någon form av sagotema. Drakar blev det mest för att jag gillar eld :)
Alla de andra verksr välja icke fantasinamn på F. Så nu börjar jag vackla. Fantásia? Namnet på landet i Den oändliga historien. Men det kan man ju inte ropa. Så Sia? Fått förslaget Flamma vilket jag gillar, men funkar det att ropa?

Trassel har gått upp 500 gram från besiktningen till vecka 10. Och han börjar få ben :D

Han blir mörkare och mörkare från varje dag så ska söka få till en bild på honom idag,dom flesta bilderna brukar vara när han leker med Milou.
Så här såg han ut för någon vecka sen
IMG_3074.webp

Liknande trådar

Hundavel & Ras Kom verkligen inte på någon bra rubrik... Nu är det så att vi ska skaffa ytterligare en vovve, har en blandis här hemma,pitbull/boxer... 2 3
Svar
55
· Visningar
6 536
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Nytt namn på "Skogsmulle"