Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mellanpudel med krut iVad blir det för ras?
Mellanpudel med krut i
Jag hoppas på valp i vår/tidig sommar. Förhoppningsvis från samma linjer som Ammo - men skiter det sig ska jag be Ammos uppf att leta upp något riktigt bra till mig utomlands istället.
Nejdå! Ville ha valp redan innan Ammo försvann men man får ju anpassa sig efter hur många tiken vill tillverkaTänkte väl att det inte skulle dröja så länge tills du hade en dobbis i handen igen håller tummarna för att det blir med samma linjer som Ammo! Är det samma uppfödare?
Sånt där beror ju mycket på linjer också. Något år när jag letade valp så föddes det förvisso många i Sverige, men inget i min smak så det kändes ändå som att det inte fanns några. Och till slut blev det ju import för att det "inte fanns valpar" här.Jag har ju en plan att nästa hund ska vara avkomma till nuvarande (som är en hane). Har träffat en uppfödare med två trevliga tikar, och det planeras förhoppningsvis kull i början på 2024. Men så läser jag på rasklubbens facebook att det finns en oro för att registreringssiffrorna är för höga (!) och om det verkligen finns efterfrågan på så många valpar. Så jag kände att luften gick ur lite... Kanske bättre att bara köpa en valp om det nu finns ett sånt överskott? Suck!
Helt sant! Och här vill jag ju ha kombinationen vår egen hane och en av tikarna hos uppfödaren jag har kontakt med, så det bör ju kunna vara genomförbart. Men för att det ska vara det behöver ju uppfödaren känna att hon har köpare till de andra valparna också!Sånt där beror ju mycket på linjer också. Något år när jag letade valp så föddes det förvisso många i Sverige, men inget i min smak så det kändes ändå som att det inte fanns några. Och till slut blev det ju import för att det "inte fanns valpar" här.
Sambon här är dökär i henne!! Han träffade henne i Ronneby. Hon är verkligen jättesötJag har passat min uppfödares valp extremt mycket sedan hon var liten, och hon passar mig som handen i handsken så jag hoppas, hoppas på att jag får ta över henne Hon är underbar, precis fyllt 7 månader. Så om det går vägen blir det ingen valp 2024 som jag tidigare planerat.
Men du vad kul! Vi är också så kära i henneSambon här är dökär i henne!! Han träffade henne i Ronneby. Hon är verkligen jättesöt
Cocker spaniel? Mankhöjd ca 36-42 cm och vikt ca 11-17 kg beroende på individ och kön. Glada, vänliga och livliga. Temperament inte helt olikt retriever. Ni behöver dock ha en strategi för pälsvård.Vi planerar ny valp vår/sommar -24. Troligen en labbe, men inte helt 100. Ibland smått sugen prova jaktlinje, men rädd vi tar oss vatten över huvudet då.
Funderar ibland om man ska ha nåt storleksmässigt mindre så ungarna lättare kan köra nån sport med den.
Har faktiskt funderat på det, faller lite på pälsen samt risk för njurfel. Men det kanske finns bra avelsprogram för det.Cocker spaniel? Mankhöjd ca 36-42 cm och vikt ca 11-17 kg beroende på individ och kön. Glada, vänliga och livliga. Temperament inte helt olikt retriever. Ni behöver dock ha en strategi för pälsvård.
Jag har fött upp ett par kullar för många år sedan. Flertalet såldes till barnfamiljer och jag har fått många rapporter om hur hundarna hängt med barnen på diverse aktiviteter.
Jag tar i sådana fall också gärna PM då min mamma vill skaffa cocker.Har faktiskt funderat på det, faller lite på pälsen samt risk för njurfel. Men det kanske finns bra avelsprogram för det.
Har du någon kennel på rak arm du vill pma om?
Njurfel? Det bör vara mycket liten risk.Har faktiskt funderat på det, faller lite på pälsen samt risk för njurfel. Men det kanske finns bra avelsprogram för det.
Har du någon kennel på rak arm du vill pma om?