När har ni roligt?

Takire

Trådstartare
Inspirerad av tråden om att det blivit tråkigare (och lite orolig att jag skapat en sådan här tråd förr) tänkte jag att det kunde vara roligt att höra om när andra har roligt.

Själv minns jag 2024 som det tråkigaste året i mitt liv men jag har en helg som skimrar starkt och det var när jag var på terrängträningsläger. Sedan var också en ridlektion i januari fantastiskt rolig. Och ridlägret jag var på i maj. Så jag har ofta roligt när jag rider.

Ett annat tillfälle när jag har roligt är när jag spelar spel tillsammans vänner. (Fast inte spelet "Från och med nu" 😑.)

Två helt olika aktiviteter, men bägge innebär ofta att bli "här och nu".

Jag har roligt när jag spelar WoW med mina vänner och kämpar som ett lag för att nå högre och högre, och vi testar våra gränser tillsammans.

Och så har jag roligt när jag jobbar ensam med hästar. Bara hästen och jag, ingen utrustning, inga stirrande människor, bara hans/hennes och min kommunikation <3

Roligt:
Tolka med hästarna!! Så galet kul och så sällan det går att göra hos oss! Och leka med gammeltanten och lillkillen - dom leker på helt olika premisser, Lillen för han är ung och busig och älskar att leka med matte. Gammeltanten med en boll, om och när hon känner för det och då blir jag så glad!

Annars är det roligt att träffa kompisar, men det hinner jag inte med så ofta.

När jag gör något med mitt barn. Bara hon och jag. Kan var åka skridskor, bio, en fika eller vad som helst egentligen som inte är vardag. Det värsta är att det inte händer så ofta som jag skulle önska. Hon börjar bli så stor nu så hon vill inte hänga med morsan.

Och så älskar jag att rida. Jag gör verkligen det. Men jag har inte råd för tillfället. Men min dotter rider så då får jag vara med henne och gosa med häst, så det är ganska bra det med.

När jag går på spelningar, jag får kickar av det och en riktigt bra kan jag leva på länge efteråt.

Att vara med min häst, bara ta en promenad med henne, tillbringa tid med henne.

Och att umgås med mina vänner. En kväll på uteservering en evighetslång sommarnatt med samtal som aldrig tar slut.

Just att ha roligt är lite svårt att sätta fingret på för mig. Jag kommer med lätthet på en mängd saker som får mig att må bra, känna mening, vara lycklig o. s. v. men det är ju inte detsamma som att ha roligt.

Jag tror att jag har roligt när jag är med djuren - rider ut tillsammans med dottern, tränar hundarna och sådant. Jag vet att jag mår väldigt bra då och att det känns meningsfullt och givande, men det är kanske inte roligt på det där nästan euforiska sättet som t. ex. en konsert kunde vara när jag var yngre.

Jag tycker att det är roligt att skapa. Jag är inte särskilt konstnärligt lagd, men jag gillar att skapa i hemmet - bygga/bygga om möbler, måla, tapetsera, lägga golv och sådant. Jag gillar att ha projekt på gården och se mina visioner växa fram. När jag pysslar med sådant försvinner tiden för att jag blir så uppslukad i det jag håller på med, så det får väl räknas som roligt?

Intressant fråga, tycker jag! Och den fick mig att inse att jag nog inte har just roligt lika ofta nu som jag hade som ung. Jag mår dock oerhört mycket bättre nu, än vad jag gjorde då, och mitt liv är långt i från tråkigt även om det inte så ofta är just roligt.

När jag går på spelningar. När jag äter och dricker gott tillsammans med vänner. När jag dansar eller spelar instrument. När jag leker med djuren. När jag går på bra museum eller konstutställningar. När jag spenderar en hel natt på soffan hos en vän och pratar om livet. När jag är på vandring och hamnar på helt den platsen jag längtat efter. :love:

Jag har ofta roligt!

Jag funderar mest på definitionen av just Roligt. Jag trivs som bäst med djuren och jag skrattar åt dem ibland, och när släkten hälsar på umgås vi och det är trevligt... men roligt? Det vette sjutton.
Jag vill hemskt gärna prova den längsta linbanan vi har här bland kullarna, det tror jag skulle vara roligt. :D

Behöver verkligen inte vara något stort för att jag ska ha roligt. En bra fikastund med kollegorna där vi flamsar, pratar och skämtar om allt möjligt är bland det bästa jag vet. Eller när jag busar med barnen (ikväll har vi tex skrattat så vi kiknat åt att jag var en bläckfisk som jagade dom) eller vi hittar på något ihop. När jag red regelbundet var i princip varje ridtur rolig. Och när jag är på min keramikkurs har jag också väldigt roligt. Det är olika intensitet på det roliga och allt är inte gapskratt, men som motsats till negativa känslor, stress etc är det goda exempel för mig.

Jag har lätt till skratt och behöver glädje för att orka.

Mitt arbetsrum är en källa till skratt, eller ja kollegorna i arbetsrummet. Vi skrattar nästan varje dag och vi har djupa samtal. Mina elever får mig att skratta, ha roligt och får en mängd nya gråa hår.

Min man, mina barn, vi pratar och skrattar, retas en hel del med varandra. Träffa goda vänner, äta och prata tillsammans gör mig glad.

Jag har roligt tillsammans med min sambo varenda dag och kan känna att vår delade vardagsglädje gör att jag, efter snart 21 år tillsammans fortfarande blir lite mer kär i honom varenda dag som går!

Som familj har vi rätt ofta roligt och jag hoppas att jag fått mina barn att inse hur viktigt det är att se det positiva i tillvaron och ha roligt i vardagen.

Jag behöver inte så himla avancerade saker för att ha roligt. Kollade en serie och sen frågesport med ena avkomman idag - roligt. Skrev sen med ett ex som skickade musik han trodde jag skulle gilla och frågade hur jag mådde efter operation - också roligt.

Jag har roligt varje dag när jag leker med yngsta hunden. Det går inte att göra det "halvdant" utan det är full fokus på att ha skitkul ihop. Vi fjantar oss, jag skrattar och allt är underbart.

Sedan har jag roligt då och då åt mina andra hundar också, och åt sambon när han fjantar runt just för att få mig att skratta.

Jag har också kul när jag spelar med sambons familj eller pratar med min mor och med vänner, även om det inte alltid är skratt-roligt.

Då och då skrattar jag med kollegorna också. Det blir nästan ett skratt varje dag.

Tycker också definitionen av "roligt" är svår. Jag har roligt när jag är på gymmet, när jag åker skidor, vandrar och badar. Det är saker som är kul och som jag nästan alltid längtar till. Men inte haha-roligt. Sådär skrattar så man gråter är nog oftast i samtal med vänner.

Jag är så glad att jag insett vad jag tycker är roligt, och accepterat vad jag inte alls tycker är kul. Så många gånger jag följt med på fester, krogen, konserter osv för att jag inte ville vara en tråkig person. Fast jag inte gillar det alls. Nu har jag insett att jag inte är tråkig, jag gillar bara andra saker än de jag umgicks med förr. Och hittat människor som tycker jag är rolig för att jag alltid säger ja till en tur till fjälls, till ett bad mitt i vintern eller ett pass på gymmet.

I sällskap med rätt person blir många aktiviteter roliga, men rent generellt,
* Vara ute på jobb med favoritkollegan (bytt jobb så händer inte längre tyvärr)
* Träna med min träningskompis
* Köra snöskoter

Jag har ganska lätt att ha roligt och gillar att skratta 😊

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 868
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
25 494
Senast: Klara
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 863
Senast: Wille
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 528
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Uppdateringstråd 31