Motverka stumma höftböjare

Migo

Trådstartare
All snön här gör att hundarna musklar sig lite ojämnt, de blir stumma fram i bogen och i höftböjarna av allt pulsande. Jag stretchar så gott det går efter alla turer, men kan just nu inte underhålla med massage pga mitt diskbråck (noll styrka i armarna). Vi har väldigt begränsade möjligheter att gå där det är plogat, då jag inte kan ha dem kopplade(återigen pga diskbråcket) och det är i princip bara trafikerade vägar som är plogade.

Någon som har tips på övningar som kan hjälpa till att kompensera/mjuka upp?

All snön här gör att hundarna musklar sig lite ojämnt, de blir stumma fram i bogen och i höftböjarna av allt pulsande. Jag stretchar så gott det går efter alla turer, men kan just nu inte underhålla med massage pga mitt diskbråck (noll styrka i armarna). Vi har väldigt begränsade möjligheter att gå där det är plogat, då jag inte kan ha dem kopplade(återigen pga diskbråcket) och det är i princip bara trafikerade vägar som är plogade.

Någon som har tips på övningar som kan hjälpa till att kompensera/mjuka upp?

Balansbollar och -kuddar av olika slag som hunden får kliva på, kliva av, sträcka sig framåt med för att verkligen stretcha samt även mjuka upp höfter och höftböjare, stå på två ben, stå på tre ben osv.
Borde finnas en hel del klipp och liknade på YouTube eller andra sociala medier.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Reagerar era hundar på varg?
  • Staket runt tomt/gård

Hästrelaterat

Tillbaka