Min kollega har en liten. Väldigt käck hund!
Men jag föredrar den behårade varianten. Hade en sådan på en kurs en gång i storlek mellan, jättefin hund!
Ja, de verkar så himla trevliga! De jag har träffat har varit riktiga gosegrisar, trots skräckinjagande utseende :D

Jag undrar hur mycket motion, mental aktivering de behöver. Är de små räserbilar eller mest glada för att hänga med på vad som helst? Borde kanske kontakta en uppfödare och fråga men det känns som ett jättestort steg! Tänk om de inte passar mig alls och så har jag slösat någons tid i onödan… :o

@geting många uppfödare äääälskar att prata hund, skriver du ut tydligt att du vill veta mer om rasen och om den passar dig (och alltså inte att du tänker köpa nu) så kommer du få svar av dom som har tid, ork och engagemang nog att hjälpa dig med frågor. Det inte fel att kontakta fler uppfödare för att få en bredare bild av rasen 🙂.

Har ställt mig i kö för en Praszky Krysarik-tik som förhoppningsvis föds i månadsskiftet 😍. Helt ny ras för mig på alla sätt men verkar vara allt jag vill ha. Haft en JRT i många år men sagt länge att jag vill ha en ännu mindre hund. Praszky är väldigt liten men ska vara aktiv och robust. Dessutom bland det sötaste jag sett💖.
Jag fick träffa en käck liten en i helgen! Aldrig träffat rasen IRL innan, jag tycker att det var en häftig liten tös. Sen somnade hon i mitt knä :love:

Jag har iaf köpt en matskål och en vattenskål inför framtida hund 🙈 även om iofs vattenskålen kommer användas innan dess. Då kompis med hundar är över minst 1 gång i veckan :) så ledsnade på o ha en kastrull som tillfällig vattenskål ^^ går fortfarande sisådär med exakt hundrasval men de är ju snart stora stockholm så :)

Jag följer tråden!

Går i planer om eventuellt valpköp till hösten 2024, kollat på papillon och pratat löst med några uppfödare :) Egentligen är jag lite fegis och skulle kunna vänta för evigt på perfekta tillfället, men har insett att nästa år nog blir ett bra tillfälle för mig att skaffa valp så som övriga livsplaner ser ut. Någon gång ska man ju slå till! Än är det inte helt säkert, men förhoppningsvis blir det pappi-puppy 2024 :love:

Borde kanske kontakta en uppfödare och fråga men det känns som ett jättestort steg! Tänk om de inte passar mig alls och så har jag slösat någons tid i onödan… :o
Alltså, tänk på "välja ras-trådarna" här på buke. Där brukar det ju inte vara ont om svar. Tänk dig att fråga en uppfödare är lite som de trådarna, bara att du vänder dig till någon personligen. Någon som med största sannolikhet har en hemsida eller liknande där de faktiskt lagt upp kontaktuppgifter, just för att man ska kunna kontakta dem och fråga om deras ras :p

Här går det långsamt, men nu är iaf vår hane inbokad för ögonlysning och höftledsröntgen i nästa vecka, så får vi se utfallet av det om det blir parning i början på nästa år. För min del får det gärna dra ut lite på tiden - hade varit allra bäst för min del med valp under högsommar/sensommar. Skulle det inte bli parning med vår hane (t.ex. pga "för dåliga" höfter) så väntar vi nog ytterligare ett år, till 2025, med nästa hund.

Ägaren till min tik är gränslös :laugh:
Fick en inzoomad film på hundens kön och tuttar igår med texten ”Vulva har inte helt gått tillbaka och nog tycker jag att tuttarna är lite rosa” :laugh: älskar henne.

Så dryg väntan… men snart vet vi om hon är dräktig eller inte!

Ägaren till min tik är gränslös :laugh:
Fick en inzoomad film på hundens kön och tuttar igår med texten ”Vulva har inte helt gått tillbaka och nog tycker jag att tuttarna är lite rosa” :laugh: älskar henne.

Så dryg väntan… men snart vet vi om hon är dräktig eller inte!
Påminner mig när jag fick sexfilmer på Fenna när hon parades, men text i stil med att ljög inte att hon var slampig och våldför sig på killarna. 😂

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 822
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
992
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
931
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 228
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024