Jag vill vara med i den här tråden!
Vill ha valp. Har kontakt med en uppfödare och hane och tik är bestämd. Blir i så fall första delen av 2024. Bara världens längsta väntan kvar.
Blir byte av ras :bump:

Blir det inget från den här kullen stannar jag nog kvar med malinois men är då rätt sugen på att leta utanför Sverige.
Eller sugen är väl att ta i men känner inte att det finns nåt i Sverige som tilltalar.

Tidigare när vi hade 4 hundar var enda anledningen att maken skulle gå med på en femte att det blev en avkomma efter vår hane. Nu när vi är nere på 2 hundar så finns inte det kriteriet längre. Dock så vore det såklart väldigt roligt med en tik efter vår äldsta hane, att förhoppningsvis kunna starta sin uppfödning med honom i bagaget! Men vi får se vad som händer, jag kanske hittar någon spännande kombination att ställa mig i kö på istället. Förhoppningsvis blir det valp 2024 till mig! Det är så himla tomt med bara 2 hundar!

Jag hoppas på att de blir valp till sommaren 2024, men inte helt bestämt mig vad jag vill ha för ras 🙈 men ska iaf gå på stora stockholm och kolla och kanske prata med lite folk, för visst brukar de vara rasmontrar där? Har inte varit där förut.

Jag hoppas på att de blir valp till sommaren 2024, men inte helt bestämt mig vad jag vill ha för ras 🙈 men ska iaf gå på stora stockholm och kolla och kanske prata med lite folk, för visst brukar de vara rasmontrar där? Har inte varit där förut.
Ja det brukar vara många raskkubbar där och visa upp sina hundar. Men om det är någon särskild ras du är intresserad av är det bra att kolla att just de är där, alla är inte med.

Lutar iaf åt DSG, så hur kontaktar man uppfödare osv? Vad skriver man? Jag siktar ju på valp sommaren 2024, men nackdelen är ju att jag måste söka semester för sommaren redan i januari 🙈 så ev får man vänta tills 2025.

Nej, nu SKA det bli valp nästa år! :mad: Jag ojar och oroar mig så mycket men ja, trots allt knöl som kommer med hund, är livet också så mycket bättre!!!

Nu är det bara dags att välja ras, på riktigt! Whippets är supermysiga och helt perfekta men när man reser fram och tillbaka genom landet hela tiden så är en pyttehund så mycket enklare… Men hur hittar man ens en frisk italienare? Omplaceringar dyker upp nån gång om året, max. Blir det en vintis över huvud taget? Så svårt. :(

Lutar iaf åt DSG, så hur kontaktar man uppfödare osv? Vad skriver man? Jag siktar ju på valp sommaren 2024, men nackdelen är ju att jag måste söka semester för sommaren redan i januari 🙈 så ev får man vänta tills 2025.
Skriv lite om dig själv, varför du fastnat för rasen och varför du tycker den passar dig. Skriv lite om vad du vill göra med hunden, hur du hade tänkt dig att livet som hund ska se ut hos dig. Då ser uppfödaren att du tänkt igenom rasval och hundägarskapet.

Har ställt mig i kö för en Praszky Krysarik-tik som förhoppningsvis föds i månadsskiftet 😍. Helt ny ras för mig på alla sätt men verkar vara allt jag vill ha. Haft en JRT i många år men sagt länge att jag vill ha en ännu mindre hund. Praszky är väldigt liten men ska vara aktiv och robust. Dessutom bland det sötaste jag sett💖.

Har ställt mig i kö för en Praszky Krysarik-tik som förhoppningsvis föds i månadsskiftet 😍. Helt ny ras för mig på alla sätt men verkar vara allt jag vill ha. Haft en JRT i många år men sagt länge att jag vill ha en ännu mindre hund. Praszky är väldigt liten men ska vara aktiv och robust. Dessutom bland det sötaste jag sett💖.
Robust skulle jag inte säga, det är vanligt med benbrott och de fryser mycket 😁 Men får man en med bra mentalitet är de nog superroliga!

Robust skulle jag inte säga, det är vanligt med benbrott och de fryser mycket 😁 Men får man en med bra mentalitet är de nog superroliga!
Robust är nog inte rätt ord, men lite tuffare än en Chi! En fryslort räknar jag med, att köpa kläder och täcken till mina djur är en egen hobby😅. Hästarna har en enorm garderob! Ser små gulliga tröjor framför mig redan😁.

Genom allt mitt valptänk har en sak varit konsekvent: Min farsas kärlek för xoloitzcuintle. Kanske låter konstigt i det här landet, men han är mexikan och de är ganska vanliga bland vår släkt där. Först tyckte jag att han var galen men jaa du… Urhundsmentaliteten och attityden jag gillar, bra storlek (liten), ingen pälsvård, pappa tål dem (han är sjuhelvetes allergisk). Bryter inte benen stup i kvarten som italienarna gör. Jag börjar till och med tycka att de är rätt gulliga, på sitt testikliga sätt :grin:

Men det är svårt att hitta bra info om en så ovanlig ras. Är ju van med de i Mexico, men läget kanske är helt annorlunda i Sverige. Dessutom storlek liten jämfört med släktens standards.

Jag vet att de flesta på Buke tycker nakenfisar är fula som stryk :o:bag: men om vi bortser från det, alltså

Genom allt mitt valptänk har en sak varit konsekvent: Min farsas kärlek för xoloitzcuintle. Kanske låter konstigt i det här landet, men han är mexikan och de är ganska vanliga bland vår släkt där. Först tyckte jag att han var galen men jaa du… Urhundsmentaliteten och attityden jag gillar, bra storlek (liten), ingen pälsvård, pappa tål dem (han är sjuhelvetes allergisk). Bryter inte benen stup i kvarten som italienarna gör. Jag börjar till och med tycka att de är rätt gulliga, på sitt testikliga sätt :grin:

Men det är svårt att hitta bra info om en så ovanlig ras. Är ju van med de i Mexico, men läget kanske är helt annorlunda i Sverige. Dessutom storlek liten jämfört med släktens standards.

Jag vet att de flesta på Buke tycker nakenfisar är fula som stryk :o:bag: men om vi bortser från det, alltså
Har en kompis som har en sån, men den är stor! (Och lite läskig..)
Finns de i liter fornat med?

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 822
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
992
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
930
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 228
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30