Era bästa hundrelaterade köp

Tonto

Trådstartare
Jag är nyfiken på vad ni anser är era bästa inköp när det gäller utrustning och kläder, Tänker att det kan vara allt från koppel och selar till skor, jackor eller något annat som gjort hundlivet enklare eller bättre. ☺️

För min del är dessa mina bästa inköp:

Le Chameau-gummistövlar – Bästa stövlarna jag haft, lever i dom så fort det inte är för varmt.
Läderkoppel från Dogaccess – Supermjuka och långa.
Spårlina i hexa från Dogaccess - Trasslar inte och lätt att göra ren om den blir skitig.
Chevalier Tempest Fill180 Coat – En helt fantastisk vinterjacka, förstår inte hur jag överlevde utan den.

Stövlarna och jackan köpte jag faktiskt på rekommendation från @AraSlei , och det är verkligen två av mina bästa köp.

Har ni gjort något inköp som ni inte skulle vilja vara utan?

Alltså, jag har en jätteliten löjlig grej som jag tycker är så himla bra 😅 en sån där typ silikonbag med magnetlås som man kan ha i vilken jackficka som helst. Från dogman. Bra storlek och så lätt att få ner fingrarna i och plocka upp godis. Jättelätt att diska ur om man haft kladdigt godis. Smidigt också om man vill flytta över godiset från en jacka till en annan och finns även en avtagbar klämma så man även kan sätta den i byxorna. Så skönt att slippa kladd i fickor och godiset ligger säkert utan att åka ur. Världens bästa lilla grej 😁

Min Uhip Urban Stretch kappa kommer absolut högt på den listan. Bara att slänga över vad som helst när man ska rasta i uselt väder och gör att man står ut med träning i ruskväder också.

Och för motsatt väder, en träningskjol/kilt på sommaren. Har en från Uhip och en från HelsiTar.

Till utställning har jag en massiv väska jag beställde från Amazon där man verkligen får plats med allt och lite till.

Inte mitt köp, men sambon köpte en mössa med inbyggd lampa till mig. Kostade typ 60-70kr på jula och hans tanke var att den skulle komma till användning under kvällspromenader för att jag skulle se hundskit lättare :rofl:

Jag skrattade mest åt den först, men nu används den flitigt och lampan är guld värd! Herregud så mycket smidigare allt blir! Jag hade aldrig tänkt på att köpa något sådant tidigare, och nu kan jag inte föreställa mig en kvällspromenad utan den.

Mina (eller Rosies snarare) två bästa saker är en ”äta långsamt”-skål i keramik och hundtäcket från Horseware. Visste inte ens att de gjorde hundtäcken innan jag hittade detta på en mässa. Det är annorlunda mot andra täcken jag har haft tidigare, tex har det ingen hög krage och inga snören vid bakbenen, och är därför det enda Rosie accepterar. Att hon ser är ut som en liten ponny gör inte saken sämre 😍

IMG_6371.webp

Ganska lika, eller hur? 😅

Alltså, jag har en jätteliten löjlig grej som jag tycker är så himla bra 😅 en sån där typ silikonbag med magnetlås som man kan ha i vilken jackficka som helst. Från dogman. Bra storlek och så lätt att få ner fingrarna i och plocka upp godis. Jättelätt att diska ur om man haft kladdigt godis. Smidigt också om man vill flytta över godiset från en jacka till en annan och finns även en avtagbar klämma så man även kan sätta den i byxorna. Så skönt att slippa kladd i fickor och godiset ligger säkert utan att åka ur. Världens bästa lilla grej 😁
Den som heter Sara?

Bästa otippade köpen jag inte klarar mig utan:

Min overall (trodde inte jag skulle använda den så mycket som den används, maken som hånade mitt köp "lånar" den också 😆 ).

Broddade kängor - en life saver så att säga..

Mina dogman koppel med hakar i bägge ändar och ringar på olika avstånd, så smidigt att vara sätta ihop alla koppel eller sätta runt en stolpe eller träd snabbt och smidigt.

Midjebältet, särskilt när jag hade fyra hundar eller nu när jag är hundvakt.

Musslan i fårskinn, första och enda grejen corgi fröken går igång på ordentligt. Värd varenda krona.

Jag är nyfiken på vad ni anser är era bästa inköp när det gäller utrustning och kläder, Tänker att det kan vara allt från koppel och selar till skor, jackor eller något annat som gjort hundlivet enklare eller bättre. ☺️

För min del är dessa mina bästa inköp:

Le Chameau-gummistövlar – Bästa stövlarna jag haft, lever i dom så fort det inte är för varmt.
Läderkoppel från Dogaccess – Supermjuka och långa.
Spårlina i hexa från Dogaccess - Trasslar inte och lätt att göra ren om den blir skitig.
Chevalier Tempest Fill180 Coat – En helt fantastisk vinterjacka, förstår inte hur jag överlevde utan den.

Stövlarna och jackan köpte jag faktiskt på rekommendation från @AraSlei , och det är verkligen två av mina bästa köp.

Har ni gjort något inköp som ni inte skulle vilja vara utan?

Bästa stövlarna och jackan!

Jag håller med om stövlarna och jackan på min lista, men vill lägga till:

- min Lumonite Compass pannlampa. Hade ej överlevt alla mörka vinterpromenader i skogen utan den
- robotdammsugaren! Värd sin vikt i guld med fyra fällande hundar inomhus
- hundsängar på ben, med tjocka madrasser uppepå. I stället för att behöva plocka undan alla bäddar och filtar varje dag för dammsugaren går den nu smidigt under och kräver noll insats 👌🏼
- hundhuset ❤️ Alla som har flera hundar och plats för hundhus på tomten, borde få ha ett :laugh: hundarna älskar sitt fritids, jag slipper stressa över att de är inomhus och behöver rastas under dagarna, jag har plats för badkar, frys för färskfoder, kylskåp, diskho etc där. Fodrar alla mål där ute, badar dem där när de lattjat i leriga diken, torkar dem där när de är blöta osv. Med tanke på att jag fyller en grovdammsugare med päls varje vecka under fällperioder (mmm labradorer 😎), så sparar det mig också otroligt mycket städning inne i huset. Det gör helt enkelt livet med flera hundar väldigt mycket enklare!
- Caddyn med tillhörande bursystem. Magiskt när man kan få med sig alla prylar och hundar i en och samma bil!

Skåpbilen. Just nu en Peugeot Partner med extra långt skåp (2 meter golvlängd). Guld värt att ha gott om plats åt >4 hundar plus prylar.

Skoteroverall, för jag bor i en frysbox 🤪

Woodline Tundra vinterstövel från Hylte. Väger ingenting, urtagbar innersocka och håller fötterna varma och goa även när man står ute och undervisar hela dagen i -15grader. Kostar typ ingenting.

Långlina från biltema. Klippt i kortare bitar blir den de bästa och billigaste kopplen och hellång är den super till träning.

Har du lust att visa bild? Jag är på jakt efter en "utställningsväska" som rymmer mycket.
Skärmbild 2025-02-17 085628.webp

I facket framtill har du den lilla mattan och två skålar. Ovanpå finns ett extra fack och sen en ficka under det. I huvudutrymmet har du två organisationsväskor plus fritt utrymme, och du kan ju ta ut dessa väskor.

Tillägg: Min är från amazon.com, men har sett andra med den i Sverige så går säkert att hitta på fler ställen.

Visa bifogad fil 162505

I facket framtill har du den lilla mattan och två skålar. Ovanpå finns ett extra fack och sen en ficka under det. I huvudutrymmet har du två organisationsväskor plus fritt utrymme, och du kan ju ta ut dessa väskor.

Tillägg: Min är från amazon.com, men har sett andra med den i Sverige så går säkert att hitta på fler ställen.
Tack!
Jag har samlat på mig alldeles för mycket saker som bara MÅSTE med varje gång 😆.

Fodrade vinterskor med utfällbar brodd. Mitt senaste inköp men fattar inte varför jag väntat så länge med brodddskor?! De är från Ilves och inte ens fula :laugh:

Mina saxar från Geib. Fattar inte att jag dragits i 13 år med Roseline-saxar som jag aldrig gillat att arbeta med.

Träningsväskan, som egentligen är en ryktväska, från Jacson. Får plats med sjukt mycket och så lätt att bära.

Jag håller med om dubbskorna! Jag har från märket Ice bug och dom är jätte fina. Dyra men utan dom omöjligt att gå. Haft dom i 4-5 år och dom ser inte ens använda ut.

Jag har köptstopp i år förutom saker rörande valpen men jag har ju redan allt en kines behöver så kanske några billiga valptäcken bara för den kommer ju växa i rekordfart. Satt stoppet till 1 maj för att det inte ska kännas så länge och sen förlänga så är ju livsfarligt att läsa här om allt man kanske få för sig att man verkligen behöver:D

Bilen! Caddy maxi fyrhjulsdriven :love:
Silverfilt! Vad gjorde man innan dessa?
Husvagnen! Så underbart att ha sitt eget bo med sig överallt, älskar den verkligen och underlättade ju hundlivet enormt, spec när vi hade två som inte riktigt gick att ha ihop och man inte visste om hotellrummen skulle gå att skärma av osv. Så skönt att inte behöva oroa sig.
Hundhuset/hundgårdar. Har inte lika lyxigt som @AraSlei men iallafall mycket förvaring och minskad stress är ju guld värt!
Broddskor! just nu några billiga noname men det går ju inte att vara utan broddskor..
Pannlampa/ficklampa - maken står för inköpen men det är ju guld värda. Ficklampan ligger alltid i jackfickan.

Skåpbilen. Just nu en Peugeot Partner med extra långt skåp (2 meter golvlängd). Guld värt att ha gott om plats åt >4 hundar plus prylar.

Skoteroverall, för jag bor i en frysbox 🤪

Woodline Tundra vinterstövel från Hylte. Väger ingenting, urtagbar innersocka och håller fötterna varma och goa även när man står ute och undervisar hela dagen i -15grader. Kostar typ ingenting.

Långlina från biltema. Klippt i kortare bitar blir den de bästa och billigaste kopplen och hellång är den super till träning.
Nu blev jag sugen på att testa vinterstöveln! Jag köpte powerboots eller vad de heter men jag fryser rejält om fötterna om jag står still även i dom. Har inte ens varit särskilt kallt. Och priset på dom är ju typ de dubbla mot de du tipsar om så jag måste nog köpa ett par!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Uppdateringstråd 31
  • Motverka stumma höftböjare

Hästrelaterat

Tillbaka