Messenger_creation_1079d004-eba2-426c-b985-058a58f16cb2.jpg

Valpen som gillar blåbär, hallon o jordgubbar. Så i em om de ej regnar ska vi gå med kompisen ut i blåbärsskogen.
 
passad dig. :cautious: Jag har en som 12 ar efter valpstadiet fortfarande ater upp allt jag planterar, om jag inte ar ute med henne snor hon allt, aven gronkal. Om jag ar dar ater hon bara de vissna bladen som ramlat av.:p
Hans matte har inga gröna fingrar ändå, så de där med och äga växter eller försöka odla är ändå inget jag ger mig på 🤣 dödar kaktusar också så 🙈😱😅
 
20240727_105125.jpg

Idag har vi skuttat runt bland blåbärsris och annat i skogen, tjoho sa Nisse.
Full fart då han ville ikapp kompis med hund.
Så bild från igår.
Matten har iaf beställt en tractive så vi kanske kan våga oss på å träna på och vara lös 🙈 om inte annat en bra säkerhetsgrej och ha utifall att något skulle ske :)
 
Visa bifogad fil 150209
Idag har vi skuttat runt bland blåbärsris och annat i skogen, tjoho sa Nisse.
Full fart då han ville ikapp kompis med hund.
Så bild från igår.
Matten har iaf beställt en tractive så vi kanske kan våga oss på å träna på och vara lös 🙈 om inte annat en bra säkerhetsgrej och ha utifall att något skulle ske :)
Långlina is the shit när man ska träna på att vara lös och komma på inkallning!
 
Långlina is the shit när man ska träna på att vara lös och komma på inkallning!
Ja, de har vi med, men har inget som är tillräckligt lätt. Den jag har blir lite för tung ibland för honom o släpa på 🙈 och vi har ju över ridhus och tillgå att träna inkallning på.
Men känns ändå safe och ha en tracker sen när han väl ska vara koppelfri.
 
Ja, de har vi med, men har inget som är tillräckligt lätt. Den jag har blir lite för tung ibland för honom o släpa på 🙈 och vi har ju över ridhus och tillgå att träna inkallning på.
Men känns ändå safe och ha en tracker sen när han väl ska vara koppelfri.

For manga herrans ar sedan kopte jag en sparlina som sag ut som en rosa tvattlina (jag gissar att det var pa SEA hund och katt vid Kungen's Kurva). Den var lang, super latt, och holl for Rottweilern som inte insag att hon satt fast (nagon annan an jag hade knutit fast linan) och kastade sig handlost i den och slet istallet sonder ett handtag.

En fantastisk lina. Mjukare an en tvattlina men med liknande egenskaper, till Rottweiler nummer tva klippte jag av den och hon slapade cirka 7 meter igenom regnskog, over stock och sten och jag tror inte hon nagonsin fastnade nagonstans.
 
For manga herrans ar sedan kopte jag en sparlina som sag ut som en rosa tvattlina (jag gissar att det var pa SEA hund och katt vid Kungen's Kurva). Den var lang, super latt, och holl for Rottweilern som inte insag att hon satt fast (nagon annan an jag hade knutit fast linan) och kastade sig handlost i den och slet istallet sonder ett handtag.

En fantastisk lina. Mjukare an en tvattlina men med liknande egenskaper, till Rottweiler nummer tva klippte jag av den och hon slapade cirka 7 meter igenom regnskog, over stock och sten och jag tror inte hon nagonsin fastnade nagonstans.

Jag gick just in pa SEA's hemsida och kunde konstatera att linan finns fortfarande. :D
 
passad dig. :cautious: Jag har en som 12 ar efter valpstadiet fortfarande ater upp allt jag planterar, om jag inte ar ute med henne snor hon allt, aven gronkal. Om jag ar dar ater hon bara de vissna bladen som ramlat av.:p
Husse undrade varför några av våra krusbärsbuskar ger så få bär i år. Anledningen? De är inte innanför nät så 12-åriga labben kommer åt dom :D.
Han (labben) är för övrigt portad från växttunneln, han får bara gå in om vi är med och har stenkoll (redan förlorat några paprikor :p).
 
Ja, de har vi med, men har inget som är tillräckligt lätt. Den jag har blir lite för tung ibland för honom o släpa på 🙈 och vi har ju över ridhus och tillgå att träna inkallning på.
Men känns ändå safe och ha en tracker sen när han väl ska vara koppelfri.
Ja jag har både airtag och långlina på min galna unghund. Har en jättebra med litet spänne och tunn, rund lina i plast. Köpt på Gekås för många år sedan men den fungerar jättebra. Min hund är ju också liten.
 
Smyger in i tråden nu när jag lagt handpenning på en unghund från Frankrike. Han är förvisso född 2023 men känns mer passande med denna tråden när jag får hem honom i år.

Men fy farao vad dyrt att importera med dagens valutakurs 💸💸💸. Blir nudlar resten av året 😅.

Så himla kul det ska bli att följa er framöver! Och precis som @Milosari skriver - du behöver en hund!

Men... kommer du att ha råd med nudlar med tanke på allt vin du måste få med dig hem från Frankrike samtidigt som du hämtar hunden? :confused::angel:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 575
Senast: Tonto
·
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
985
Senast: L(i)FE
·
Kultur Nu har listan över årets sommarpratare kommit. Jag har bara kollat lite snabbt men spontant ser jag fram emot Andrev Walden och Marcus...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 588
Senast: cirkus
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp