Men jag tycker han är gullig med sin stump :) och en sak mindre som de kan skada 🙈 ville från början ha en med lång. Men så blev de bara en i kullen med det. Och en före som fick välja valp och den valdes först :) men nu när jag känner Nisse så är han helt bedårande trots sin korta svans.

Ja han är jättesöt 🩷 bara jag som är okunnig och trodde den var kuperad!
 
Vad blev det för ras till slut?

Tycker inte att du ska köpa valp om magkänslan säger nej. Blir det fel är det lätt att ångra sig att man inte lyssnade på magkänslan. Har du möjlighet att träffa hanen? Eller ska den första hanen par en någon mer tik?
Borderterrier. Jag tror egentligen att det borde bli "helt okej" men jag har också tänkt att blir det inte bra kommer jag ångra mig så mycket. Jag är inte orimligt kräsen för jag gillade ju den planerade kombinationen och har redan hittat en annan kull, redan född, som jag gillar. Känner inte till nån planerad kull med första hanen men funderar på att höra av mig till den kenneln och fråga om de planerar valpar eller om den hanen planeras av nån annan.... gillar deras hundar mycket och har hälsat på hemma hos dem för längesen. Men har just tagit kontakt med en uppfödare som har en kull nu som jag tror jag gillar, så får se om det blir nåt av det.
 
Han är som en liten terrier, vår lilla Twt. Orädd, äger hela världen, bygger inte på sig av motgångar och älskar alla.
 

Bifogade filer

  • IMG_0654.jpg
    IMG_0654.jpg
    379,9 KB · Visningar: 115
Aki har gjort enorma framsteg, är nu både tillgiven och lyhörd och kommer som ett skott när man pratar med honom. Taskig ålder för foton dock, han ser ut som att han är gjord av lite för mjukt gummi :rofl:
 

Bifogade filer

  • IMG_0594.jpg
    IMG_0594.jpg
    250,9 KB · Visningar: 75
Aki är 17 veckor, man ser hur otroligt mycket som händer på den där dryga månaden som skiljer dem åt! Benen blir långa och de börjar hänga med de stora hundarna i springlekarna istället för att tumla runt i gräset vid mina fötter.
 

Bifogade filer

  • IMG_0905.jpg
    IMG_0905.jpg
    282,5 KB · Visningar: 39
Slyngelns första valpkull föddes för lite drygt två veckor sedan :) Fem stycken - fyra tikar och en hane - som nu öppnat ögonen och är helt bedårande! Har inte träffat dem ännu, men hoppas få möjlighet att göra det under min semester (de finns bara nån timme bort). Så bilder kommer när jag har egna bilder (vill inte lägga upp uppfödarens bilder, hon kan få "äga" dem själv) :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 576
Senast: Tonto
·
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
989
Senast: L(i)FE
·
Kultur Nu har listan över årets sommarpratare kommit. Jag har bara kollat lite snabbt men spontant ser jag fram emot Andrev Walden och Marcus...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 590
Senast: cirkus
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 655

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp