Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har Tistla gjort sitt MH, det var verkligen roligt och så intressant! Tistla tyckte att det var lajbans hon också Här är hennes protokoll!Visa bifogad fil 99307
Nu har Tistla gjort sitt MH, det var verkligen roligt och så intressant! Tistla tyckte att det var lajbans hon också Här är hennes protokoll!Visa bifogad fil 99307
Nyfiken fråga: Är din hund efter Iron?Oj jisses vad det hänt saker sen jag skrev sist!
Vi gjorde startklass igen i augusti och fick till två uppflyttningsresultat 180p och 168p. Var helt i chock över att det gick så himla bra. Jag hade liksom varit nöjd bara hunden skötte sig på tävlingsplatsen eftersom vi inte har någon tävlingserfarenhet alls. Jag var så otroligt stolt över min lilla stökiga tjej som presterade så bra i värmen och höll ihop genom alla moment.
Efter startklassen anmälde jag oss till BH-prov och tränade stenhårt inför det men jag valde veckan innan att stryka oss då jag inte kände att vi hade tagit oss genom mijlödelen. Det hade nog gått men jag vill lägga mer krut på platsliggandet innan vi kör. Jag vill känna mig helt trygg i att vi fixar det.
Så nu har vi siktet på att köra mer startklass i höst. Slipa till alla delar och samla på oss lite mer erfarenhet så kör vi BH nästa år i stället. Det känns kul!
Sen har vi gjort MH, gick väll som förväntat. Noll räddsla för ljud eller plötsliga saker. Men fy faro vad hon var skeptisk för människor i spökdräckt. Inte så barsk var hon inte då men annars tog vi oss genom alla delar bra.
Sen köra vi en hel del vardagslydnad. Kämpar varje dag med hundmöten och för hög förväntan på utomhusaktiviteter. Försöker ge henne bra erfarenheter men det är inte så lätt när var och varannan granne har småhundar i rullkoppel som kastar sig fram. Har insett att hon är rätt stark i bullrig trafik och funkar rätt bra mitt i stan. Bilåkande har vi äntligen fått ordning på! Vi gjorde sånna raket framsteg under sommaren men det har planat ut lite nu men försöker inte ha för bråttom utan ta saker i vår takt. Vi har en fantastisk träningsgrupp som peppar varandra. Hundlivet just nu är roligt
Jag vill göra bph på Tilda, men det verkar fasiken helt omöjlighet att hitta något i närheten med lediga tider
Det var ju nästan ännu svårare att hitta någon som hade platser lediga, och verkade det finnas har ju varenda jäkla klubb i princip en hemsida/kalender som inte är ändras sedan 2012 typ så man fattar ingetAvslöjar ogenerat min okunskap om BPH, men när det gäller MH så kan det vara värt att anmäla intresse som reserv till ett uppfödar-MH Man får ju såklart vara beredd att hoppa in med kort varsel, men det är ju heller inte ovanligt att nån tik börjar löpa eller att andra hinder uppstår.