Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Valp broholmer tycker att valp terrier är jobbig. Den där lilla terrier är verkligen som en duracellkanin gånger 100. För tillfället får hon vara i ett mindre rum med kompostgaller med den vuxna hunden.
Fy sjutton!När jag i tonåren besökte en kennel som jag ev skulle prya på så fick jag veta att deras valpar var man tvungen att bära i trappor tills de var minst ett år. Ras? St Bernhard.
Gud vilka söta "smilgropar" det är på den svarta!Och så mina unga dårar - partners in crime London nästan 4 månader och Elda 6 månader.
Dom leker som idioter och däremellan slåss dom om saker. Full rulle med andra ord och London håller på tappa tänder så han har en stor glugg fram. Han har grävt upp typ precis hela trädgården och varje dag släpas det in metervis med klematis med jordiga rötter mm in i mitt hem (har öppet för att jag vill höra så lillvalpen inte råkar ut för nåt), blomsterlökar och annat och utomhus är det bara halvmeterdjupa hålor i mina rabatter . Jag har aldrig städat så mycket som nu
Jaja, dom kommer bli vuxna nån gång även dom Oavsett hyss så är dom ett vackert par
Visa bifogad fil 60210
Det är hon! Får man vara glad över att det inte är ens egen valp?Valp terrier låter som en pain in the ass
TunganDet här är Imperia, tiken som kommer bli kvar hos mig, åtminstone ett tag, oavsett vad valptestet säger. Jag som inte skulle spara valp hemma blev kär Men jag är inställd på att släppa henne om det där perfekta hemmet dyker upp.Visa bifogad fil 60240
Elda - tösen med 3 rävar bakom varje öra rolig, glad, social och bitchig och listig som fanGud vilka söta "smilgropar" det är på den svarta!
Hoppar in sent här i tråden, med en settervalp
14 v, stoor i sin kull, hane. Sover hela nätterna (9-6) , och ett par timmar en + em. Hur trevlig som helst fram till kl 18 ungefär, sen börjar han skälla. För ALLT. Det kan vara att jag rör mig i lägenheten, att jag sitter i soffan, att han vill ha mat/maten som serveras inte är det han vill ha... Låter vi honom leka inomhus så skäller han samtidigt. Jag tycker vi aktiverar honom ordentligt, både mentalt och "kroppsligt"...
Hur har ni gjort med skälliga valpar?
Jag har inget tips att ge men vill se en bild lille valpen!Hoppar in sent här i tråden, med en settervalp
14 v, stoor i sin kull, hane. Sover hela nätterna (9-6) , och ett par timmar en + em. Hur trevlig som helst fram till kl 18 ungefär, sen börjar han skälla. För ALLT. Det kan vara att jag rör mig i lägenheten, att jag sitter i soffan, att han vill ha mat/maten som serveras inte är det han vill ha... Låter vi honom leka inomhus så skäller han samtidigt. Jag tycker vi aktiverar honom ordentligt, både mentalt och "kroppsligt"...
Vad gör ni när hunden skäller i dagsläget?Hoppar in sent här i tråden, med en settervalp
Öronproppar/hörselkåpor med radio är guld när man är tvungen att hålla ut. Sambons labbe (som är vuxen) gnäller när hon åker bil pga förväntan över att vi ska iväg och göra något roligt. Hon kan gnälla i timmavis i sträck medan man kör och jag har alltid hörselkåpor med radio när jag har henne i bilen annars får jag ett psykbryt.@WildWilma @iNHALE
Tack snälla för bra svar! Och skönt att höra att det (nog) går över... Ibland är det lite svårt när man är mitt uppe i det att se logiskt på det...
I nuläget har vi nog, tyvärr varit lite inkonsekventa, vilket ju inte är helt lätt för valpen då att förstå vad som lönar sig. Ibland har jag rutit ifrån, men då svarar han med att skälla ännu högre och gällare, så jag tror att det triggar honom eftersom jag ger honom uppmärksamhet då. Igår provade jag att vänta ut honom, vände mig bort och gjorde något annat och det fungerade rätt så bra. En av gångerna skällde han i typ en kvart - och kissade sen på golvet så där var det vi som missade.
Eftersom han har skällt en del i trappuppgången upp från promenad så har jag börjat att förekomma honom med att kasta några godisar medan jag låser upp dörren, vilket fungerar bra. Men det går ju inte riktigt inne eftersom då hade jag ju inte fått göra något annat än att kasta godis. Vi har ändrat lite på rutinerna kring mat, eftersom jag tyckte att han blev skälligare av förväntan när han fick sin kvällsmat precis efter promenad (började direkt när vi kommit innanför dörren) så nu fodrar vi innan och så går vi ut sen.
Jag tror vi helt enkelt får välja en strategi (och se till att valpen är kissad, matad osv. såklart) och hålla ut ett tag.
Å så söt @Lisalei !