Det här var kul. Sune? Lille Fridolf? Bengt?
Eller något mer macho som... Macho?
Lille Fridolf är ju helt perfekt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det här var kul. Sune? Lille Fridolf? Bengt?
Eller något mer macho som... Macho?
Jag är också sjukt nervös. Näst intill ångestkänslor inför det hela
Så finNu är han hemma. En social, glad och cool kille. Fenna var dock mindre glad över att få en liten bror
Visa bifogad fil 49039Visa bifogad fil 49039
Åh, grattis! Så sötJag hoppar in i tråden! Efter flera års väntan så flyttar det äntligen in en liten salukitjej hos oss om ett litet tag. Planen var alltid att det skulle bli en hane, men nu blev det inte så. Kunde inte tacka nej till en valp av denna kombinationen
Visa bifogad fil 48874
@Red_Chili har jag redan lovat att hon får vara hundvakt
Jag tycker han ser ut att heta Gösta!Haha.
Eftersom jag inte klarar att den har ett så puttenuttigt namn - uppfödaren kallar den Fonsie - så har jag funderat på vad den kan kallas.
@tornblommas förslag leder hittills - Sture.
Nån som kan toppa det?
Alltså på den här grabben
Inte helt orimligt att jag får stanna bilen och kräkas lite i diket när jag väl ska åka och hämta honomfår också alltid ångest inför valphämtning
Milaya (söt eller sötnos - konotation behaglig, vacker. Engelsk transkibering)Jag funderar för fullt. De kommer ha ryska namn så klurar på namn med detta tema.
Transporten går att lösa. Det finns många företag som kör, bara man är villig att anpassa tiden lite. Ska själv ha en valp från Tjeckien och har kontakt med två transportörer, en som kan lämna i Danmark (deras rutt går inte in i Sverige) och en som kör till Sverige också. Tycker inte du ska backa ur bara för det om allt annat är klippt och skuret.Jag har hittat en kull i Danmark som lockar. Finns valpar i Sverige men är nog ingen idé att ens kontakta de uppfödarna, alla valpar är med största sannolikhet tingande.
Min man är less på mitt ”tjat” om en till hund och har sagt ”gör som du vill” - det är ju ändå mitt intresse
Men känns osäkert nu när gränserna är stängda.
Börjar bli sjukt nervös, nästa tisdag kommer valpen och det är 8 år sen jag sist hade valp (och då världens enklaste valp)
Jag är också sjukt nervös. Näst intill ångestkänslor inför det hela
får också alltid ångest inför valphämtning
Jag ska hämta min hund på lördag.Inte helt orimligt att jag får stanna bilen och kräkas lite i diket när jag väl ska åka och hämta honom
Alltså, ni förstår inte hur skönt det är att läsa att även ni vana hundmänniskor blir nervösa inför valphämtning. Jag har fyra veckor kvar och kan bara ana hur jag kommer känna mig när det är nära på riktigt
Nu var det "bara" 6 år sen jag hade valp sist men känner samma sak. Det jag är absolut mest rädd för är att jag inte ska tycka om den när den väl är här och att jag ska ångra mig. Ibland ligger jag och tänker på det på nätterna så jag inte kan sova. Alla mina negativa tankar blir 20 ggr värre på nätterna så dagtid är det inget jag går runt och tänker på direkt, då tar de positiva tankarna över. Men det är lite betungande ändå. Ibland undrar jag om det är såhär man känner när man ska ha barn för första gången. Paniken under ytan, rädsla att misslyckas, göra fel, känna fel känslor osv. Vara en dålig förälder (hundägare) helt enkelt.Jag ska hämta min hund på lördag.
Senast jag köpte valp var på 80-talet. Efter det har omplaceringar landat hos mig eller slängts efter mig Så det var ett tag sedan...
Nu är detta en fyramånaders så den allra, allra värsta valptiden är snart över. Men ändå. Jösses
Nervös är jag sällan, men nu är jag det.
Tänk om allt går på skit? Tänk om jag tycker illa om den när den väl är här? Tänk om den blir helt odräglig och jag inte får bukt på det? Tänk om jag aldrig vänjer mig vid de där stora fula öronen?
(det är en papillon)
Samma här. Det är nästan så jag vill dra i paniksnöret redan nu och backa ur, men man vet att det är en vanesak och så fort valpen blivit en del av familjen så återgår allt till det normala igen.Det är vidrigt ångrar mig alltid lite sista veckan innan jag ska hämta