Tack Håller helt med partisk som jag är men sätter jag på mig de kritiska ögonen så är där inga större fel på henne så ska bli kul att få börja visa henne på utställning när det drar igång.Snygg är hon också, @emma82maria !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack Håller helt med partisk som jag är men sätter jag på mig de kritiska ögonen så är där inga större fel på henne så ska bli kul att få börja visa henne på utställning när det drar igång.Snygg är hon också, @emma82maria !
Jag vet att jag upprepar mig men Imperia är så sjukt rolig att träna med. En riktig liten arbetsmaskin. Inte alls som många hoffar som kan behöva övertygas om att det är roligt först. Så nöjd med hur hon och hennes syskon utvecklas.
Visa bifogad fil 70851
Kommer gå skitbra!
Lille valpen som inte längre är varken liten eller nån valp... Vi tränar på "Gå o bada"-kommandot efter träning, han är nu helt invisslad och imorgon ska vi åka till en bekant på träningstävling
Det sket sig totalt, han böev jätterädd för utställaren i fåren och även om han verkligen försökte lirka loss djuren utan att gå nära, så låg utställarhunden så till att de inte kunde gå loss i drivningsriktningen så flocken spred sig och han fick kämpa rejält för att få ihop dem och ta dem till mig. Han gjorde en fin insats, men det skär i hjärtat att han fortfarande tror att han ska få stryk av folk. (Läs: jag vill skicka mjältbrandspulver till idioter som spöar valpar och kallar det "vallhundsträning")Kommer gå skitbra!
Åh men vet du vad? Att han ville fortsätta försöka visar ju på att han börjat förstå att han inte kommer utsättas för sånt.Det sket sig totalt, han böev jätterädd för utställaren i fåren och även om han verkligen försökte lirka loss djuren utan att gå nära, så låg utställarhunden så till att de inte kunde gå loss i drivningsriktningen så flocken spred sig och han fick kämpa rejält för att få ihop dem och ta dem till mig. Han gjorde en fin insats, men det skär i hjärtat att han fortfarande tror att han ska få stryk av folk. (Läs: jag vill skicka mjältbrandspulver till idioter som spöar valpar och kallar det "vallhundsträning")
Ja, det var fint att se hur han verkligen klurade där uppe hur han skulle få loss djuren, utan att gå nära människan. Himla trist att deras hund låg mitt i vägen...Åh men vet du vad? Att han ville fortsätta försöka visar ju på att han börjat förstå att han inte kommer utsättas för sånt.
Jag har hjälpt en vän träna med sin omplacerade jaktlabbe som var fullständigt strykrädd när hon kom till henne. Det tar tid. Hemskt att folk gör sånt.
Det är bara att fortsätta bygga vidare på förtroendet han uppenbarligen har för dig, och introducera honom till att främmande hundar och människor inte betyder återfall till det han brukade uppleva!
Är det redan 7 månader?? Herre vad tiden går!Ja, det var fint att se hur han verkligen klurade där uppe hur han skulle få loss djuren, utan att gå nära människan. Himla trist att deras hund låg mitt i vägen...
Han kommer bli fin, det har hänt SÅ mycket på de 7 månaderna vi haft honom ❤
11 December hämtade jag den lille parvelnÄr det redan 7 månader?? Herre vad tiden går!
Herre vad tiden går. Och jag har inte ens kunnat komma på besök! Saknar att snacka hund med dig!11 December hämtade jag den lille parveln
Jag vet att jag upprepar mig men Imperia är så sjukt rolig att träna med. En riktig liten arbetsmaskin. Inte alls som många hoffar som kan behöva övertygas om att det är roligt först. Så nöjd med hur hon och hennes syskon utvecklas.
Visa bifogad fil 70851
Mitt lilla Monster fick ta en hundplats på kennellägret förra helgen och påbörja lite skyddsträning. För hennes del handlade det mest om att leka med nån annan än mig och hon blandade och gav lite. Nått pass visade hon upp fin lek och fint gripande och vid nått annat gick hon löst i föremålet och även skippade det helt för att snappa efter mig. Men jag fick lite redskap med mig hur vi ska jobba vidare och hon är ju bara 8 månader så jag är på det stora hela väldigt nöjd med hennes insats. Och jag har för första gången sett att hon faktiskt kan bli trött!
Visa bifogad fil 72089