Ett klokt beslut, men (givet bilden ovan)kan det inte ha varit lätt!
Nej, det var det absolut inte lätt! Men så är det ibland, att personkemin mellan två personer inte är helt hundra.
Men jag grämer mig inte. Eventuellt har jag en ny valp på gång nu från en kull som jag tycker känns jättebra. Blir isf ett rasbyte till en ras som jag kollat in under en längre tid nu. Dock föds valparna om drygt tre veckor och då får jag se om det finns tillräckligt med tikar så att det blir en tik över till mig, sedan måste vi vänta på att de ska bli gamla nog att man har en bild av personligheten, sedan ska jag åka dit och titta, känna om mamman och valparna känns rätt osv, så det är en lång process som startar nu igen. Vi får se hur det går med det.
Dessutom har jag precis frågat hundskolan, där jag och Chanel just nu går en introduktionskurs i tävlingslydnad (som är en sport vi tycker är intressant), om de kan ge mig privatlektioner i tävlingslydnad anpassat för en valps nivå efter att jag har fått hem den potentiella nya valpen och det var bara att boka in en kurs någon gång efter att jag fått hem den nya valpen, så jag har även ordnat upp det. Känns spännande, så nu håller vi tummarna för att detta köp ska bli rätt iaf.
Senast ändrad: