Min valp är 6 månader och jag funderar nästan dagligen på nästa valp
Nu kommer det få dröja då det inte är praktiskt genomförbart med tre hundar som mitt liv ser ut nu. Och förhoppningsvis dröjer det rätt länge, den äldre är 9 nu. Men längtar efter valp igen gör jag ändå
För min del begränsas jag av både mitt jobb och min fritid, jag är ensam och får inse att jag helt enkelt inte hinner med att vara tillräckligt aktiv (i mina ögon) med två hundar samt en häst. Hästägare vet jag dock inte om jag tänker vara så värst många år till, jag har tröttnat på allt slit men samtidigt är min häst inte den typen en säljer och jag kommer inte gräva ner den heller så länge den mår bra.
Jag har även privilegiet att få ha hunden med mig på jobbet, men det skulle inte uppskattas att jag kom ditdragandes med fler. Dessutom vet en ju aldrig vad som händer på jobbet heller, det är ju så pass skört att om en chef slutar och det tillsätts en ny mindre hundvänlig sådan så är just detta med hund på jobbet inget som går att räkna med. I ett sånt läge blir det knivigt att lösa det med hundvakt för två hundar jämfört med en, vilket gör att så länge min livssituation är likvärdig som idag så är det kört...
Jag vet inte om jag är redo i dagsläget att ge upp mitt yrke för att ha flera hundar. Skulle jag istället börja köra lastbil yrkesmässigt är chansen större att kunna ha två hundar med mig på jobbet, men som sagt då måste jag ju avveckla det jag gör idag och det vill jag nog inte riktigt.