På tal om ingenting; när ni hämtar er valp, vad förväntar ni er att få med från uppfödaren? (utöver hund och alla papper då så klart). Vad har ni fått i er valplåda som ni blev extra glada över att ha fått med, och vad hade ni kunnat vara utan?
Sitter och tittar på alla erbjudanden som finns med "valpkit", funderar på om det är värt att köpa in koppel och skålar osv att dela ut...
Jag har uppskattat leksak och filt samt skål. Leksaken blir alltid valparnas favvoleksak.
Koppel har jag inte fått och det vill jag hellre köpa själv få jag är petig så det gör mig inget.
Min uppfödare har också skrivit som ett litet häfte med all möjlig info som till exempel hur pälsen ska skötas, när det är dags för vaccination, info om MH/BPH, "bra att ha hemma kit/första hjälpen kit", tandborstning osv. Minns inte allt som stod där i men för en förstagångsägare tycker jag att den är jättebra!
Jag med pälsras blev oxkså jätteglad för att jag fick med en ullkam och en kamnings/trimningsbroschyr.
Alla valpköpare fick även rabatt på valpkurs hos uppfödaren (utbildad instruktör) vilket jag uppskattade!