Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack vare @Tonto så kan vi presentera våran nya familje medlem,hon heter Coco Chanel är 13v och hämtas i Polen i början på augusti. (rabies klar 5 aug)
Dvärg, jag har haft en dobbis med samma namn.Vad roligt, min äldsta svartvita hund heter också Coco Chanel i stamtavlan. Vad fin. Dvärgschnauzer eller schnauzer?
Dvärg, jag har haft en dobbis med samma namn.
Planen är hemma,men jag har ingen aning om jag klarar av pälsen eller om jag får användning för min eppi-penGrattis och välkommen till skäggklubben. Kommer du ha den hemma eller sätta ut på foder/sälja?
Ullkamma är lätt. Ska du inte ha utställningsfriss så kommer du klara av att sköta det nödvändigaste underhållet. Sen kan du lämna in den ett par ggr per år för att få det rätt gjort.Planen är hemma,men jag har ingen aning om jag klarar av pälsen eller om jag får användning för min eppi-pen
Klart hon ska ställas ..........åtminstone 1 gång,precis som Gissa,tänkte faktiskt åka på någon valputställning dom är roligast.Ullkamma är lätt. Ska du inte ha utställningsfriss så kommer du klara av att sköta det nödvändigaste underhållet. Sen kan du lämna in den ett par ggr per år för att få det rätt gjort.
Klart hon ska ställas ..........åtminstone 1 gång,precis som Gissa,tänkte faktiskt åka på någon valputställning dom är roligast.
Och sen så tycker jag dom är sötast/fräckast nyfrissade så jag bad uppfödaren ta iväg henne innan lev,beställde samtidigt usa klippning på ansiktet
Och ju mindre päls ju större risk att jag inte blir allergisk.
Hur ska jag nu förklara detta,att pann/ögon håret är sneklippt kort i utkanten och långa sneklippta snibbar mitt fram,ska se om jag hittar en bild.Vad är USA-klippning?
Vad är då skillnaden mot vanlig? Ja förutom att hunden på bilden är rakad på huvudet vilket en dvärg inte ska vara. Trimmas på huvudet och tinningen men rakas på kinder.Typ så här men ännu mer extremt
Att man typ etapp klipper början ute vid ögat,svårt att förklara då jag bara sett det på utställning av riesen.Vad är då skillnaden mot vanlig? Ja förutom att hunden på bilden är rakad på huvudet vilket en dvärg inte ska vara. Trimmas på huvudet och tinningen men rakas på kinder.
Öron kan trimmas eller rakas.
Mina hundar ser ut sådär förutom att de är trimmade på huvud och öron men looken är likadan.
Att man typ etapp klipper början ute vid ögat,svårt att förklara då jag bara sett det på utställning av riesen.
Majken, Sonja och Hulda också!@Alfakrulls @Diabetikern annars är Majlis och Gertrud fantastiska tantnamn!
Man tager vad man haver... Liten colliedam med stor kamplust, som sökte upp mig hela tiden. Hoppas på just henne.
Allmänt livsfarliga.
Eski var högst skeptisk.
Uppfödaren visade vilken som du gillade, henne gillade jag också mest från fotona. Alla var rätt sömniga när vi var där, men tiken där kragen går ner över höger skuldra kom fram till mig hela tiden, hon var himla rolig. Den otingade hanen var också framme en del, men han var så lik Eski som valp, gick lite sina egna vägar och filosoferade, en tjuren Ferdinand. Jättegullig, men jag skall nog inte ha en till sådan tror jag. Tiken däremot var väldigt kontaktsökande, gillade att kampa, och gav inte upp. Kändes väldigt bra. De andra struntade faktiskt mest i mig, men alla flockades kring min son, han är en riktig valpmagnet. Söta var de naturligtvis allihop, och det är ju tidigt ännu, men vi kan inte åka en gång till innan vi hämtar. Det verkade som att uppfödaren höll med om att "höger skuldra" passade bra.Åh!
Nu blev jag nyfiken på vilken av tikarna det var du fastnade mest för, det enda jag kan se av teckningen är att det inte var samma som jag blev mest förtjust i.
Men de var väldigt trevliga allihop och man ser dem ju en så kort stund. Plus att det ju är ett par veckor kvar innan de är redo att flytta.
(Bentley sympatiserar f ö till fullo med Eski.)