Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Exakt en vecka kvar innan jag får hämta hem min lilla tollarhane
Han kommer från Lisica's i stockholm Världens busigaste kille, väldigt orädd och självständig Väldigt mysig... när han inte är upptagen med att dra dragkamp med håret eller bita i haka och fingrar Han har fått namnet DarwinMen men men men men BERÄTTA MER! Varifrån?
Men så söt han är!Så då har vi hämtat hem lillskiten.
Men så söt han är!
Inte lika enkelt att uppfostra en valp när man inte har vuxna hundar som de lär sig av.Han är rätt göllig faktiskt. Så jäkla rolig, han kommer redan när man kallar då han såg dom andra hundarna göra så! Smart liten skit.
I stället för att börja en ny tråd frågar jag här, hoppas det går bra
Har uppfödarna några önskemål om hur tidigt man kontaktar dom om man är intresserad av valp? Mitt liv är bara planerat över sommaren, så valp för mig skulle vara aktuellt om 6 måndader-1 år (tidigast), när jag vet hur allt blir. Kan jag höra av mig redan nu och ställa mig på kö för framtiden och säga 'om ett år ungefär om du har intressant valp då'? Eller ska man höra av sig närmare in på?
Har vuxit upp med (fågel-) hundar, men dom har varit hemmaavlade eller köpta av vänner och bekanta, så höra av sig i god tid har inte hänt (jag har passande valp-du behöver ny hund-köpet gjort, ungefär).
Är man jobbig om man hör av sig tidigt?
Det ska nog bli en sökhund av den här lilla skitungen! I torsdags var det tredje sökträningen vi var på och herregud så rolig hon är att träna med!
De två första träningarna hade vi bara gjort bågövningar, så nu tänkte jag att vi skulle göra en bågövning först, sen en "titta-titta". Alltså att hon får se att det är en figurant ute till höger och att det är en figurant på vänster sida (och därimellan lägger sig figgen ner på höger sida). I alla fall så missuppfattade mina träningskompisar mig så de hade gjort en "hitta". Dvs gömt figgen utan att hon fick synlig retning. Nåja tänkte jag, vi testar! Det värsta som kan hända är att jag får gå ut till figgen med henne. Men jodå, jag skickade henne och hon förstod. Lyfte på nosen och så "där!"
Nu måste matte hejda sig lite med söket, hon är ju knappt 5 månader. Men vi har så roligt tillsammans!
Jag har hört av mig tidigt och det har varit uppskattat.
Dösöt litten plutt!Titta så söt! (bild från uppfödaren)
Om sisådär 4-5 veckor ska jag träffa den + syskon Hur spännande som helst.Dösöt litten plutt!
Haha, för kanske 9-10 år sedan tog jag kontakt med en uppfödare för att jag kanske ville ha rasen någon gång i framtiden. Det var mycket uppskattat, vi pratade lääänge och mycket och hon avslutade med att säga att om jag någon gång ville ha en hund av den rasen, då skulle hon se till att ordna en riktigt bra till mig. Jag har fortfarande inte köpt någon, men vi är facebookvänner nu och jag vet att hon fortfarande skulle hjälpa mig om jag vill byta ras. Jag har även kontakt med en annan uppfödare som jag gillar. Även där är det "Jag kanske köper något någon gång i framtiden om det råkar passa"I stället för att börja en ny tråd frågar jag här, hoppas det går bra
Har uppfödarna några önskemål om hur tidigt man kontaktar dom om man är intresserad av valp? Mitt liv är bara planerat över sommaren, så valp för mig skulle vara aktuellt om 6 måndader-1 år (tidigast), när jag vet hur allt blir. Kan jag höra av mig redan nu och ställa mig på kö för framtiden och säga 'om ett år ungefär om du har intressant valp då'? Eller ska man höra av sig närmare in på?
Har vuxit upp med (fågel-) hundar, men dom har varit hemmaavlade eller köpta av vänner och bekanta, så höra av sig i god tid har inte hänt (jag har passande valp-du behöver ny hund-köpet gjort, ungefär).
Är man jobbig om man hör av sig tidigt?