Tack för komplimangen! Jag måste erkänna att jag också tycker att han är väldigt fin. Det går inte en dag utan att jag beundrar honom och det beror givetvis på 1) jag är part i målet och inte särskilt objektiv, 2) för att jag läst på tillräckligt och också ser själv att han håller måttet för rasstandard och lite till. Han rör sig till exempel väldigt bra och det bidrar till att han liksom "syns".Tack! Är så glad i honom Din var ju supersnygg! Går det bra för honom på utställningarna?
Utställningsdomarna har hittills varit förtjusta och han har fått fin kritik. Nu har vi bara varit på två officiella, en i Lidköping och en i Oslo (bilden). På den i Lidköping blev han BIR-valp och kritiken var fin. Oslo däremot var ett rejält bottennapp.
Han ville inte visa tänderna och ryggade för domaren så vi blev diskvalificerade och åkte ut.
Han är lite "egen" när det gäller folk och har bestämda åsikter om han gillar eller ogillar människor. Har han värmt upp så gillar han i princip alla, men nya bekantskaper är ibland bra direkt och han blir på gränsen till översocial, eller så är han mer avvaktande.
Domaren i Norge tyckte han inte om och han ville inte samarbeta. Trist, men sant.
Så, hur det blir med vår utställningskarriär får vi se. Jag inser att jag måste träna med honom så nu är det inofficiella utställningar som gäller tills dess att vi är redo. Jag funderar också på att anmäla mig till ringtränings-kurs som går ut på att få hunden avslappnad i sådan här miljö.
Jag har lite dubbla känslor kring detta skall erkännas, för jag har aldrig haft någon hund som varit som han. Jag har liksom utgått från att det där med okända människor - ja, det skall väl bara fungera?