Valp 2015 - del 3

Haha, nä, jag orkar inte åka runt och betala folk för att få höra att Ebrah är ful ;) Jag kommer från och med nu bara att ställa på vinthundsklubbens och salukiringens utställningar (samt stora sthlm, för att få de meriter som krävs till lure coursingen). Meen jag hoppas att det går bra för er :D

Jag åker för att få miljöträning. Tonto är nog en rätt ful Aussie tror jag. Han ser inte så rastypisk ut. Mer som en räv i ansiktet. :laugh: Lååång och spetsig nos.

Lillkskiten som blir 8 månader på onsdag. 19 kg tyngre än vad han vägde när han kom, men ändå mattes knähund. :love:
4_by_tontorollostorm-d9q0nap.jpg

nästan-1-år1.jpg

otis-1-år.jpg

Den här snygga killen är snart ett helt år gammal :eek: :love: Var har tiden tagit vägen?!
Han fick vara med på gårdagens jakt och skötte sig riktigt fint, med tre rådjursdrev :)
Sedan hade han saknat sin matte lite tror jag, och har legat kloss an på mig i sängen på nätterna, trots att han varit varm som en kamin :laugh: Bästa killen!

@AraSlei Åh, har ni återförenats nu? :love: Men... vad gör han med läppen på översta bilden? :D

Ja, eller typ. Jag var hemma i helgen, så då sov han inne hos oss :love: Nu är jag tillbaka i huvudstaden igen, så då är han fortsatt hemma hos mina föräldrar..

Han har snusläpp :D När läppen har fastnat under tanden typ. Klassisk wachtelpose :D

Så här avslappnad och naturlig kan man ju se ut på bild annars :laugh:
otis-1-åår.jpg

"Matte säger vänta bäst att stå helt blickstilla och hålla andan" - typ :rofl:

Ebrah verkar ha glömt bort att hon är rumsren :banghead: :banghead: :banghead:
Ha - Cookie har varit superduktig en hel vecka nu och sagt till varje gång hon behövt komma ut. Tills i helgen när mitt äldsta barnbarn var här, för då blev det tydligen så annorlunda här hemma att hon pinkade på sovrumsmattan två gånger.....

Ja, eller typ. Jag var hemma i helgen, så då sov han inne hos oss :love: Nu är jag tillbaka i huvudstaden igen, så då är han fortsatt hemma hos mina föräldrar..

Han har snusläpp :D När läppen har fastnat under tanden typ. Klassisk wachtelpose :D

Så här avslappnad och naturlig kan man ju se ut på bild annars :laugh:
otis-1-åår.jpg

"Matte säger vänta bäst att stå helt blickstilla och hålla andan" - typ :rofl:
Haha, otroooligt avslappnad :D Typ som en ridskoleponny när en ska spänna sadelgjorden :laugh:

Usch då :( det mest otrevliga stället att bli överraskad med en pöl i =(

Ja :( Det var många månader sedan sist. Fattar inte vad det tagit åt henne nu. Som tur är kunde jag slänga in täcket och lakan i tvättstugan på en gång. Egentligen får man inte tvätta här efter kl 22, men mina maskiner är klara kl 22 och jag tänker se till att få täcket torrt innan natten. Grannarna får överleva :devil:

Ja :( Det var många månader sedan sist. Fattar inte vad det tagit åt henne nu. Som tur är kunde jag slänga in täcket och lakan i tvättstugan på en gång. Egentligen får man inte tvätta här efter kl 22, men mina maskiner är klara kl 22 och jag tänker se till att få täcket torrt innan natten. Grannarna får överleva :devil:
Kan det vara löp på gång ?

Nu har santo ätit penicillin sedan i torsdags och visst, konsistensen på avföringen är bättre emellanåt men han behöver fortfarande gå ut sjukt ofta, även på natten, och kan inte hålla sig för fem öre. Vet. ska ringa och checka hur det är nu på morgonen och jag undrar hur de ska gå vidare härnäst..

Funderade på det med, men tycker att hon är lite väl ung. Hon blir 7 månader imorgon. Wahidah började visserligen när hon var 9 månader, men det tyckte många salukiägare att var "konstigt tidigt" för tydligen brukar salukis vara sena.
Dom flesta av mina tikar har börjat löpa vid 7 månaders ålder oavsett ras.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 210
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
920
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka