Lycka till hos veterinären! Hoppas de hittar något lättåtgärdat fel.Herregud vilken natt.. ÅTTA gånger har vi varit ute med santo, stackars liten. Nu hoppas jag att vet. förstår att de måste göra något. 14.30 har vi tid..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lycka till hos veterinären! Hoppas de hittar något lättåtgärdat fel.Herregud vilken natt.. ÅTTA gånger har vi varit ute med santo, stackars liten. Nu hoppas jag att vet. förstår att de måste göra något. 14.30 har vi tid..
Ajdå, Tage blir snart 10 månader och har också varit otroligt enkel som valpHan är strax 11 månader. Hoppas Tage får behålla öronen. Men jag är inte förvånad, det har nästan gått för smidigt att ha valp så klart han ska passa på nu då
Men stackars Santo Hoppas veterinären hittar vad som är fel idag.Herregud vilken natt.. ÅTTA gånger har vi varit ute med santo, stackars liten. Nu hoppas jag att vet. förstår att de måste göra något. 14.30 har vi tid..
Herregud vilken natt.. ÅTTA gånger har vi varit ute med santo, stackars liten. Nu hoppas jag att vet. förstår att de måste göra något. 14.30 har vi tid..
Kan det vara att han inte tål något i maten? Låter som våran Rollo. Han kunde nästan yla med pipljud när han mådde dåligt och ville ut hela tiden på natten.
Bytte mat till allergifoder, gav fortiflora, pepcid och han blev helt normal igen.
På Lasse fungerar inkallningen perfekt om vi t ex är ute i skogen eller på brukshundsklubben. Men hemma? Nej. Det blir numera en röv i blickfånget och en ilsken matte som stormar fram till hunden som då ALLTID "plötsligt" ändrar sig och kommer och leker som om han bara "meh matte, jag skämtar ju bara med dig fattar du väl!"
Sådana är mina hela tiden, eller ja, jag har ingen tomt utan har släppt i rastgårdar i närheten när jag är lat ibland. Där fungerar inkallningen inte alls, de vet var staketen går, vet att jag inte försvinner från rastgården utan dem osv.Och precis sån är Disa också just nu. Lös ute på promenad i skogen eller längs stranden - kommer direkt vid inkallning, attans vad hon kutar!
Men lös hemma på tomten - jag ser hunden - jag ropar på henne - hon ignorerar mig fullständigt - nä, nä, matte, inte just nu, förstår du väl, måste ju nosa färdigt just på den här plätten först!
Valpen växlar mellan att vara asjobbig och underbar, men jag misstänker att min syn på vad som är jobbigt hela tiden ändras, för alltså, det märks ju att hon börjar bli lite mer ordentlig av sig nu jämfört med när hon var pluttvalp! Tur är väl det, för på tisdag blir hon 7 månader gammal
Lillpyret med pucklar på ryggen efter lite dropp
Han fick en kortisonspruta, dropp och kontrastvätska samt går på antibiotika nu. Spännande att se provsvaren på avföringen längre fram..
Så fin hon är!
Men ibland får man vara trött på dom. Jag gick ut på en 8 km promenad med grabbarna, sen tränade jag och Tonto tricks i 20 minuter.
Han är inte trött!!! Inte ens övertrött. Han vill leka!
Rollo sover som en sten...
@lady_vip Lycka till med hästpromenaden!
Alltså - andra hundägare tycker nog att jag är lite knäpp...
Jag har för det mesta Disa lös när jag är ute med henne, t ex på skogspromenad. Men om jag ser att en annan hundägare närmar sig, så kallar jag alltid in Disa och kopplar henne eftersom hon fortfarande är väldigt "på" vid möte med andra hundar.
Nu kör jag med en sån där översvallande inkallningsträning - "Braaaaa, duuuuktig tjej, jaaaaa" och studsar runt som en fåne när Disa kommer kutade. Vilket hon såklart tycker är jättekul. Men dom mötande hundägarna brukar titta på mig som om jag var ett UFO - "vad i all världen håller människan på med! "
Fick den blicken nu igen, av en tjej med en Akita, när jag gick en snabbis med Disa i skogen. Ja, ja, jag bjuder på underhållningen!
.