Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
HahaBer jag honom stå så ser han ut som en strykrädd liten krake och det är ju inte så kul på bild precis.
Började klicka in santo imorse, stora hunden som redan är inklickad satt bredvid och gjorde trix vet dock inte vad vi ska öva på, tror det blir "stå fint" och mer shaping eftersom jag inte vill att han ska göra massa trix i ringen
Varför skulle han göra massa trix på utställningen?
Min uppfödares hund kan massor av trix och vinner ändå hur mycket som helst på utställning. (Hon kan till och med hoppa hopprep med matte.)
Det måste väl vara lite trist att inte kunna lära hunden någonting i trickväg pga utställning? Men det kanske är för att jag själv älskar att göra tricks med hundarna.
Instämmer. Jag har hela tiden fått höra att jag inte(!) ska lära mina hundar att sitta på kommando, för då kommer de sätta sig i utställningsringen så fort jag tar fram godis. Jag svara alltid att tja, jag får väl lära dem att stå också i så fall och då brukar det bli väldigt tyst Jag tävlar ju rallylydnad också, så mina hundar kan/har kunnat en mängd olika saker. Trots det visar de sig riktigt fint på utställning. Enda anledningen till att det inte ser superproffsigt ut är för att jag inte beter mig tillräckligt proffsigt, hundarna är hur coola som helst Och ja, du såg ju Ebrah på debuten, t.o.m. hon som är en galning lyckades uppföra sig jättetjusigt i ringen.
Varför skulle han göra massa trix på utställningen?
Min uppfödares hund kan massor av trix och vinner ändå hur mycket som helst på utställning. (Hon kan till och med hoppa hopprep med matte.)
Det måste väl vara lite trist att inte kunna lära hunden någonting i trickväg pga utställning? Men det kanske är för att jag själv älskar att göra tricks med hundarna.
För att han är valp och just nu inför de första utställningarna innan "stå" är befäst vill jag inte att han ska sätta sig, ge mig tass eller annat. När han är mer van och stå är befäst får han gärna lära sig massa annat
Instämmer. Jag har hela tiden fått höra att jag inte(!) ska lära mina hundar att sitta på kommando, för då kommer de sätta sig i utställningsringen så fort jag tar fram godis. Jag svara alltid att tja, jag får väl lära dem att stå också i så fall och då brukar det bli väldigt tyst Jag tävlar ju rallylydnad också, så mina hundar kan/har kunnat en mängd olika saker. Trots det visar de sig riktigt fint på utställning. Enda anledningen till att det inte ser superproffsigt ut är för att jag inte beter mig tillräckligt proffsigt, hundarna är hur coola som helst Och ja, du såg ju Ebrah på debuten, t.o.m. hon som är en galning lyckades uppföra sig jättetjusigt i ringen.
Mina har alltid vant sig vid att utställningshalsband = utställning och då står man Jag gjorde massor med båda mina nu vuxna töser och aldrig har dom försökt sätta sig ner i ringen vare sig som valpar eller vuxnaFör att han är valp och just nu inför de första utställningarna innan "stå" är befäst vill jag inte att han ska sätta sig, ge mig tass eller annat. När han är mer van och stå är befäst får han gärna lära sig massa annat
Okej! Jag tror dock inte att det är så svårt som du beskriver det. Min valp kunde ett 10tal tricks när vi åkte på utställning och han stod som en klippa för domaren ändå.
Spammar vidare, anmälde oss till en utställning i slutet på februari. Ska bli kul att se om han är ett missfoster igen eller om domarn tycker om honom. @Red_Chili minns jag inte fel så är det på samma ställe som vi sågs med valparna. Du ska inte komma och visa igen?