lillfis har varit här i några dagar nu. Vilken lätt valp- En riktig myspropp. Visar upp väldigt fina kvaliter som familjehund.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
lillfis har varit här i några dagar nu. Vilken lätt valp- En riktig myspropp. Visar upp väldigt fina kvaliter som familjehund.
Kul idé! Ska se om jag kan fixa ihop något liknande på TageMilous utveckling mellan 9 och 15 veckor! Han har växt 8 cm på höjden och ökat ca 2 kg
Ozzy betedde sig mycket märkligt igår efter kvällsmaten. Bet och slickade på sig själv och gnuggade sidan av munnen. Satt bredvid och försökte titta på tassen om det var något och så plopp kom det ut en tand :-)
Vi bor också på landet men det skjuts en del här ändå men som tur är inte de närmsta grannarna utan vi klarar oss bra ändå
Nån var tvungen att skjuta vid kl 20 så jag fick ta in hästarna två timmar tidigare än tänkt (folk här brukar hålla sig till 12 slaget annars så trodde det skulle gå bra) och när Chess hörde det boffade hon lite bara men inget mer.
Vi 12 slaget gick jag ut till stallet och då låg hon kvar inne hos husse och sov hela tiden. Efter drygt en halvtimme när det börja lugna sig så släppte husse ut henne till mig och sköts det fortfarande lite men hon bara lyssnade och brydde sig inget mer
Bild från i natt.
Är glad att hon inte verkar så brydd och hoppas aldrig hon blir skrämd så som vår gamla hund blev. Han var förstörd för livet efter den gången och mådde svindåligt på nyår. Han klarade inte av åska på håll heller.
Vad tråkigt. Det hjälper inte om din sambo pratar med dem heller? Jag hade inte velat att min valp/unghund träffade sådana hundar.Såå trött på svärföräldrarnas hundars beteende..tre frallor och alla likadana! Vaktar, flyger på mm.
Deras yngsta på 7 månader flyger på Santo så fort vi kommer innanför dörren, så fort Santo har något som han vill ha osv. Svärföräldrarna är typ såhär "se nu så de inte ryker ihop" varpå jag "men det är ju er som är på vår???" men det är så tröttsamt för de är så blinda för deras hundars beteende.
Mira, vår äldsta, får aldrig ha någonting för så fort hon har något som deras hundar vill ha säger de loss till henne så hon blir av med det. Jag blir så irriterad av att bara skriva om detta.. Det hjälper inte heller att prata med dem, deras försvar mot att de rättar våra hundar är "men våra gör ju ingen skada/kan inte bita".
Ber till gudarna att Santo inte får något beteende från någon av dem...
Vi bor också på landet och ingen av grannarna nära sköt, låter mer en dag när det åskar. Så ja, Tage reagerade inte på det för det fanns inget att reagera på Jag är född och uppvuxen i Malmö (flyttade från Malmö till nuvarande huset hösten -14) så jag är väldigt tacksam över att bo här nu, lite extra i "rakettider".Hur gick det för era valpar inatt? Reagerade de på smällandet?
Vad tråkigt. Det hjälper inte om din sambo pratar med dem heller? Jag hade inte velat att min valp/unghund träffade sådana hundar.
Otis reagerade inte på smällarna, mer än att han blev intresserad och undrade vart viltet var...
Tyvärr blev han ganska stressad av att vara på ny plats (hos våra kompisar), men när han och Ladda fick vara i bilen så lugnade han sig avsevärt.
Såå trött på svärföräldrarnas hundars beteende..tre frallor och alla likadana! Vaktar, flyger på mm.
Deras yngsta på 7 månader flyger på Santo så fort vi kommer innanför dörren, så fort Santo har något som han vill ha osv. Svärföräldrarna är typ såhär "se nu så de inte ryker ihop" varpå jag "men det är ju er som är på vår???" men det är så tröttsamt för de är så blinda för deras hundars beteende.
Mira, vår äldsta, får aldrig ha någonting för så fort hon har något som deras hundar vill ha säger de loss till henne så hon blir av med det. Jag blir så irriterad av att bara skriva om detta.. Det hjälper inte heller att prata med dem, deras försvar mot att de rättar våra hundar är "men våra gör ju ingen skada/kan inte bita".
Ber till gudarna att Santo inte får något beteende från någon av dem...
KL
Eftersom vi pratar om smällare. Det här är vår unghunds andra nyår. Förra året var han bara fyra månader och brydde sig inte alls, men jag var lite fundersam kring hur det skulle bli i år. Nu är han 16 månader och spökåldern är här.
Lyckligtvis kan jag konstatera att han är lika opåverkad nu som förra året. Mest intressant är det att nosa efter andra hundar och kissa vid många träd och lyktstolpar.
Fyrverkerierna påverkade inte luktsinnet och kiss-stolpar och träd fanns det många av, så vem bryr sig, typ...
Det tycker jag verkar vara en bra lösning. Om ni verkligen markerar att hundarna inte kommer få träffas så kanske de börjar göra något åt det. Kan en hoppas iaf...Nä det hjälper inte.. Lite så jag känner, innan var det ett måste då de passade santo när vi jobbade men nu är jag ledig och börjar snart plugga så nu är det slut på det. Sambon har också tröttnat och funderar på att säga till på skarpen, om inte annat får vi sätta upp kompostnät mellan hundarna och skylla på "att de slåss" när vi är där..