Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
lillfis har varit här i några dagar nu. Vilken lätt valp- En riktig myspropp. Visar upp väldigt fina kvaliter som familjehund.

DSC_0043_zpsgbl9jm2y.jpg

DSC_0039_zpsrbdygjv3.jpg

Skogsrunda nr 2 idag så nu hoppas jag hundarna är lugna ikväll! Den stora är betydligt mer brydd än santo iallafall som just nu sover i soffan trots smällar utanför!

Ozzy betedde sig mycket märkligt igår efter kvällsmaten. Bet och slickade på sig själv och gnuggade sidan av munnen. Satt bredvid och försökte titta på tassen om det var något och så plopp kom det ut en tand :-)

Maken hittade en tand i Chess vattenskål igår :D Hon har tappat några stycken nu tack och lov haha.

Hur gick det för era valpar inatt? Reagerade de på smällandet?

Disa låg så här när det smällde som värst :) Nu bor vi ju på landet, så det lät inte alltför mycket, i alla fall inte värre än att en liten trött valp kunde sova gott.

Vi bor också på landet men det skjuts en del här ändå men som tur är inte de närmsta grannarna utan vi klarar oss bra ändå :)
Nån var tvungen att skjuta vid kl 20 så jag fick ta in hästarna två timmar tidigare än tänkt (folk här brukar hålla sig till 12 slaget annars så trodde det skulle gå bra) och när Chess hörde det boffade hon lite bara men inget mer.
Vi 12 slaget gick jag ut till stallet och då låg hon kvar inne hos husse och sov hela tiden. Efter drygt en halvtimme när det börja lugna sig så släppte husse ut henne till mig och sköts det fortfarande lite men hon bara lyssnade och brydde sig inget mer :)

Bild från i natt.

10261066_1503116859992292_696529421_n.jpg

Är glad att hon inte verkar så brydd och hoppas aldrig hon blir skrämd så som vår gamla hund blev. Han var förstörd för livet efter den gången och mådde svindåligt på nyår. Han klarade inte av åska på håll heller.

Vi bor också på landet men det skjuts en del här ändå men som tur är inte de närmsta grannarna utan vi klarar oss bra ändå :)
Nån var tvungen att skjuta vid kl 20 så jag fick ta in hästarna två timmar tidigare än tänkt (folk här brukar hålla sig till 12 slaget annars så trodde det skulle gå bra) och när Chess hörde det boffade hon lite bara men inget mer.
Vi 12 slaget gick jag ut till stallet och då låg hon kvar inne hos husse och sov hela tiden. Efter drygt en halvtimme när det börja lugna sig så släppte husse ut henne till mig och sköts det fortfarande lite men hon bara lyssnade och brydde sig inget mer :)

Bild från i natt.

Är glad att hon inte verkar så brydd och hoppas aldrig hon blir skrämd så som vår gamla hund blev. Han var förstörd för livet efter den gången och mådde svindåligt på nyår. Han klarade inte av åska på håll heller.

Ozzy var helcool över smällandet på avstånd, vi har ju hört jaktlaget som skjutit på håll och han kollade med mig och jag var lugn så då var han lugn. Vi var på nytt ställe igår och han tyckte det var superspännande med alla nya dofter, kom på inkallning fast det kom ett gäng som visade sig ha hund med sig!

Sen var det några puckon som gick ut vid 20-tiden backom häcken där vi gick och smällde så det var som om han fick raketerna i baken. Då blev han rädd och sprang iväg lite men kom när jag ropade. Vi gick hemåt men han var klart orolig. Så himla sur blir jag! Bara han inte blivit rädd för alltid nu.

Men själva nyårssmällandet låg han själv i vardagsrummet medan vi andra satt i köket, han kom ett par gånger och gosade sen gick han tillbaka själv till sin plats på mattan så det var ingen fara med distanssmällarna i alla fall.

Gott nytt år alla!

Såå trött på svärföräldrarnas hundars beteende..tre frallor och alla likadana! Vaktar, flyger på mm.

Deras yngsta på 7 månader flyger på Santo så fort vi kommer innanför dörren, så fort Santo har något som han vill ha osv. Svärföräldrarna är typ såhär "se nu så de inte ryker ihop" varpå jag "men det är ju er som är på vår???" men det är så tröttsamt för de är så blinda för deras hundars beteende.

Mira, vår äldsta, får aldrig ha någonting för så fort hon har något som deras hundar vill ha säger de loss till henne så hon blir av med det. Jag blir så irriterad av att bara skriva om detta.. Det hjälper inte heller att prata med dem, deras försvar mot att de rättar våra hundar är "men våra gör ju ingen skada/kan inte bita".

Ber till gudarna att Santo inte får något beteende från någon av dem...

Såå trött på svärföräldrarnas hundars beteende..tre frallor och alla likadana! Vaktar, flyger på mm.

Deras yngsta på 7 månader flyger på Santo så fort vi kommer innanför dörren, så fort Santo har något som han vill ha osv. Svärföräldrarna är typ såhär "se nu så de inte ryker ihop" varpå jag "men det är ju er som är på vår???" men det är så tröttsamt för de är så blinda för deras hundars beteende.

Mira, vår äldsta, får aldrig ha någonting för så fort hon har något som deras hundar vill ha säger de loss till henne så hon blir av med det. Jag blir så irriterad av att bara skriva om detta.. Det hjälper inte heller att prata med dem, deras försvar mot att de rättar våra hundar är "men våra gör ju ingen skada/kan inte bita".

Vad tråkigt. Det hjälper inte om din sambo pratar med dem heller? Jag hade inte velat att min valp/unghund träffade sådana hundar.

Hur gick det för era valpar inatt? Reagerade de på smällandet?
Vi bor också på landet och ingen av grannarna nära sköt, låter mer en dag när det åskar. Så ja, Tage reagerade inte på det för det fanns inget att reagera på ;) Jag är född och uppvuxen i Malmö (flyttade från Malmö till nuvarande huset hösten -14) så jag är väldigt tacksam över att bo här nu, lite extra i "rakettider".

Vad tråkigt. Det hjälper inte om din sambo pratar med dem heller? Jag hade inte velat att min valp/unghund träffade sådana hundar.

Nä det hjälper inte.. Lite så jag känner, innan var det ett måste då de passade santo när vi jobbade men nu är jag ledig och börjar snart plugga så nu är det slut på det. Sambon har också tröttnat och funderar på att säga till på skarpen, om inte annat får vi sätta upp kompostnät mellan hundarna och skylla på "att de slåss" när vi är där..

Otis reagerade inte på smällarna, mer än att han blev intresserad och undrade vart viltet var... :p
Tyvärr blev han ganska stressad av att vara på ny plats (hos våra kompisar), men när han och Ladda fick vara i bilen så lugnade han sig avsevärt.

Otis reagerade inte på smällarna, mer än att han blev intresserad och undrade vart viltet var... :p
Tyvärr blev han ganska stressad av att vara på ny plats (hos våra kompisar), men när han och Ladda fick vara i bilen så lugnade han sig avsevärt.

KL

Eftersom vi pratar om smällare. Det här är vår unghunds andra nyår. Förra året var han bara fyra månader och brydde sig inte alls, men jag var lite fundersam kring hur det skulle bli i år. Nu är han 16 månader och spökåldern är här.

Lyckligtvis kan jag konstatera att han är lika opåverkad nu som förra året. Mest intressant är det att nosa efter andra hundar och kissa vid många träd och lyktstolpar.

Fyrverkerierna påverkade inte luktsinnet och kiss-stolpar och träd fanns det många av, så vem bryr sig, typ...

:idea:

Måste hundarna träffas då? Hade jag haft någon i min närhet som haft så odrägliga hundar eller hundar som inte fungerade ihop med mina av någon anledning så hade jag sett till att lämna hundarna hemma/ordna hundvakt om jag skulle besöka dem och förklarat att deras hundar inte var välkomna i mitt hem.

KL

Eftersom vi pratar om smällare. Det här är vår unghunds andra nyår. Förra året var han bara fyra månader och brydde sig inte alls, men jag var lite fundersam kring hur det skulle bli i år. Nu är han 16 månader och spökåldern är här.

Lyckligtvis kan jag konstatera att han är lika opåverkad nu som förra året. Mest intressant är det att nosa efter andra hundar och kissa vid många träd och lyktstolpar.

Fyrverkerierna påverkade inte luktsinnet och kiss-stolpar och träd fanns det många av, så vem bryr sig, typ...

:idea:

Haha, lite som Ebrah. Självklart vägrade hon göra ifrån sig ordentligt när jag planerat in det, så vi behövde gå ut betydligt senare än jag ville. Då hittade hon en pinne att leka med, helvild blev hon... Plötsligt smällde det rejält på nära håll. Jag filmade när hon lekte och kan se i filmen att hon snabbt kastar med huvudet då, som för att försöka uppfatta lite vad som hände, men hon var ju på tok för upptagen med sin pinne för att kunna bry sig om annat ;)

Nä det hjälper inte.. Lite så jag känner, innan var det ett måste då de passade santo när vi jobbade men nu är jag ledig och börjar snart plugga så nu är det slut på det. Sambon har också tröttnat och funderar på att säga till på skarpen, om inte annat får vi sätta upp kompostnät mellan hundarna och skylla på "att de slåss" när vi är där..
Det tycker jag verkar vara en bra lösning. Om ni verkligen markerar att hundarna inte kommer få träffas så kanske de börjar göra något åt det. Kan en hoppas iaf...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
906
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka