Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu blev det flera mobilbilder osv men det är mest den som används. Kul att se iaf tycker jag. Min fina Tage :love: Det känns dock galet att han var så liten för ett halvår sen :confused::laugh:
10956860_166397860383387_1672246448_n.jpg

Jag har anmält Tonto till en till valpkurs, en kom igång med lydnads kurs och en clinic där vi kommer få lära oss mer om tävlingslydnad. :) Uppfödaren lovade att jag ska få komma ut och så ska hon lära mig spåra med honom!

Rollo tänkte jag att jag skulle gå en Rallykurs med, men jag vet inte om han skulle uppskatta det. :angel: Min sambo håller på och kör in honom och det tycker han är roligt i alla fall! :laugh:

Tage har förresten noll och inget resursförsvar - SÅ SKÖÖÖNT! Gammelhunden har ett galet resursförsvar och har haft det sedan han var valp. Idag tog jag ett torkat märgben ifrån Tage och han tittade bara på mig med sina stora ögon och såg ut att tänka "Jaha, tar du det nu?" och sen var det inget mer med det. Snällare hund finns nog knappt, det går att göra i princip "vad som helst" med honom utan att han bryr sig.

Imorgon kan jag också lägga in bilder på Ebrahs exteriöra utveckling, hon blir 6 månader gammal då och min morsas sambo ska hjälpa mig att ta en ny, tjusig uppställningsbild ;) Ska även passa på att mäta och väga henne. Ska väga Aysu också, mest för att se om valpen faktiskt väger mer än henne nu.

Ikväll var Ebrah galen, sprang runt med leksaker och var allmänt vild. MEN jag var duktig, jag lekte en del med henne och sedan tränade vi lite tricks. Efter det åt hon en liten tuggpinne (mest för att jag skulle få träna Aysu ifred), drack lite vatten, kissade på uteplatsen och somnade i sängen :D

Det är verkligen kul att träna med henne och nu så kommer hon springades med leksaker till mig, istället för som tidigare springa bort med dem för att få ha dem ifred :p Ett långt tag nu så har hon kommit när jag ropat på henne, men nu behövdes inte ens det, hon kom självmant och tryckte upp leksaken i handen på mig. Äntligen! Börjar också fundera lite på att träna mer inriktat på något och inte bara shejpa fram saker lite på måfå. Visst får hon tänka som en tok under de träningspassen, men det skulle nog kunna bli ännu bättre om jag hade något som liknade en plan. Får se vad vi kan hitta på framöver.

Måste hundarna träffas då? Hade jag haft någon i min närhet som haft så odrägliga hundar eller hundar som inte fungerade ihop med mina av någon anledning så hade jag sett till att lämna hundarna hemma/ordna hundvakt om jag skulle besöka dem och förklarat att deras hundar inte var välkomna i mitt hem.

Vi går ofta promenader tillsammans och då är det inga problem, sedan bor vi 5min promenad från varandra så vi är där rätt ofta då det trots allt är sambons föräldrar..men de har själva kompostgaller som används ibland om våra är där så jag får se till att stå på mig att de ska användas som vana..

Det tycker jag verkar vara en bra lösning. Om ni verkligen markerar att hundarna inte kommer få träffas så kanske de börjar göra något åt det. Kan en hoppas iaf...

Eller så blir de bara förolämpade om jag känner svärmor rätt :cool: men jag får väl "skylla" på att "de" bråkar när jag hädanefter vill ha de åtskilda.

Tage har förresten noll och inget resursförsvar - SÅ SKÖÖÖNT! Gammelhunden har ett galet resursförsvar och har haft det sedan han var valp. Idag tog jag ett torkat märgben ifrån Tage och han tittade bara på mig med sina stora ögon och såg ut att tänka "Jaha, tar du det nu?" och sen var det inget mer med det. Snällare hund finns nog knappt, det går att göra i princip "vad som helst" med honom utan att han bryr sig.

Vad härligt det låter. :heart

Vår hund morrar/pratar, men vi får röra hans grejer. Det är inte morr på allvar.

Jag får ta vad jag vill, liksom maken, men barnen är han inte lika lättsam med. Han vaktar lite lagom, men han accepterar att de sitter bredvid och klappar och grejar med honom. Jag känner mig inte osäker på honom, men de vet också hur de skall bete sig.

Vad härligt det låter. :heart

Vår hund morrar/pratar, men vi får röra hans grejer. Det är inte morr på allvar.

Jag får ta vad jag vill, liksom maken, men barnen är han inte lika lättsam med. Han vaktar lite lagom, men han accepterar att de sitter bredvid och klappar och grejar med honom. Jag känner mig inte osäker på honom, men de vet också hur de skall bete sig.
Jag har hört Tage morra typ tre gånger :p Han är så genomsnäll hela hunden. Tråkigt att din är lite vaksam mot barnen, även om det inte låter allt för jobbigt.

Chess vill inte alltid gärna lämna från sig men har aldrig sagt nåt :) Särskilt de ggr hon gått viltspår så är klöven det bästa som finns, som igår, men jag sa bara "tack vi byter", tog tag i den och gav henne godis :)
Ungarna kan ta saker från henne också utan att hon säger nåt så det är skönt.

Igår fick Chess ett litet blodspår och gud va hon älskar att spåra! Verkligen hennes grej :) Hon har inte gått så många såklart och väldigt lätta mest för att se hur intresset är. Har tänkt göra anlagsprov med henne i år, men blir nog maken som gör det för han vill också göra nåt med henne så hon inte blir bara mattes hund :p

På måndag börjar vi valpkurs! Det ska bli jättekul :D

Chess vill inte alltid gärna lämna från sig men har aldrig sagt nåt :) Särskilt de ggr hon gått viltspår så är klöven det bästa som finns, som igår, men jag sa bara "tack vi byter", tog tag i den och gav henne godis :)
Ungarna kan ta saker från henne också utan att hon säger nåt så det är skönt.
Så skönt :) Att byta med godis är en bra strategi!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
906
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka