Tips på bra valpfoder? Nu äter hon bozita. Vill helst ha nått med svenska råvaror men den sökningen kan jag göra själv.
Mina spyr som grisar av Bozitas foder, även om de bara får det som godis...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tips på bra valpfoder? Nu äter hon bozita. Vill helst ha nått med svenska råvaror men den sökningen kan jag göra själv.
Mina spyr som grisar av Bozitas foder, även om de bara får det som godis...
Oj då! Då ska jag absolut pröva att byta. Vet du varför eller vad det är i fodret som dina reagerat på?
Nordic spannmålsfri med standardt laga mat eller kalk skulle jag ge (det var vad Ebrah fick äta i början hos mig )Tips på bra valpfoder? Nu äter hon bozita. Vill helst ha nått med svenska råvaror men den sökningen kan jag göra själv.
vad rekommenderar du att ge som valpfoder?Nä, kan ha varit påsen det var fel på kanske, jag har inte köpt fler efter det De har stenmagar annars, reagerar bara på Bozita och Frolic.
vad rekommenderar du att ge som valpfoder?
MångaFördelar med färskfoder vs torrfoder?
Du missade det viktigaste - den enorma matglädjen hos hundarnaMånga
Bättre mage, tåligare mage som klarar vad sjutton som helst
Mindre bajs
Luktfritt bajs
Inga pruttar
Hårar mindre
Glansigare päls
Luktar mindre (hela hunden alltså)
Mindre tandsten
Eventuellt kladd i ögon, öronproblem, torr hud brukar försvinna.
Ibland billigare
Jämnare humör
Ibland lättare löp/skendräktigheter
Lättare att fokusera vid träning och lättare att koppla av inne
Ofta mycket lättare att hålla i bra hull
Lättare att bygga muskler
Jag kan säkert ha missat något.
Mina hundar är såna matvrak att den punkten är lätt att missa däremot tycker jag att det är kul att se hur stor skillnad de tar på olika sorters mat nu när jag barfar. Det är verkligen inte "kött som kött" för dem, de har tvärt om blivit lite mer kräsna sedan jag började barfa. De äter allt, men med olika glädje och tempo. Har de olika sorters kött i skålen väljer de alltid favoriterna först.Du missade det viktigaste - den enorma matglädjen hos hundarna
Kan ju ha varit så att han tröttnade, eller så var det något fel på just den leveransen med foder (felhanterat eller så, så att smaken blivit annorlunda). Äter han annat med god aptit?Tage åt färskfoder med god aptit en period men slutade sedan tvärt och vägrade äta. Tankar om det? @Red_Chili och @russinbulle
Köpte såklart hem en hel låda foder bara någon dag innan han slutade äta det. Nu kan han äta lite av det ibland, men också helt vägra ibland. Han äter oftast om jag då häller på lite torrfoder...
Ja allt annat äts med god aptit. Han typ andas in maten, och även sånt som inte är mat. Kattbajs texKan ju ha varit så att han tröttnade, eller så var det något fel på just den leveransen med foder (felhanterat eller så, så att smaken blivit annorlunda). Äter han annat med god aptit?
Tage åt färskfoder med god aptit en period men slutade sedan tvärt och vägrade äta. Tankar om det? @Red_Chili och @russinbulle
Köpte såklart hem en hel låda foder bara någon dag innan han slutade äta det. Nu kan han äta lite av det ibland, men också helt vägra ibland. Han äter oftast om jag då häller på lite torrfoder...
Kan vara en sån hund som gillar nyhetens behag och vill ha variation. Mina älskar när dom får lite torrisar, men skulle tröttna direkt om dom fick enbart det i matskålenTage åt färskfoder med god aptit en period men slutade sedan tvärt och vägrade äta. Tankar om det? @Red_Chili och @russinbulle
Absoluta favoriten i alla lägen är vom - sen kommer lammkött och sen nöt. Rå kyckling ligger längst ner på listanMina hundar är såna matvrak att den punkten är lätt att missa däremot tycker jag att det är kul att se hur stor skillnad de tar på olika sorters mat nu när jag barfar. Det är verkligen inte "kött som kött" för dem, de har tvärt om blivit lite mer kräsna sedan jag började barfa. De äter allt, men med olika glädje och tempo. Har de olika sorters kött i skålen väljer de alltid favoriterna först.