Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min valp vill inte vara inomhus. Hon är sjövild och vill bara vara utomhus och leka... Jag tycker att hon kan sova nu när det är sen kväll... Lär bli livat imorgon när hon får springa lös :p

Min valp vill inte vara inomhus. Hon är sjövild och vill bara vara utomhus och leka... Jag tycker att hon kan sova nu när det är sen kväll... Lär bli livat imorgon när hon får springa lös :p

Tonto blev helt galen av snön. Han lyckades få upp ett spår på en kanin och började jaga, jag röt åt honom att sluta och det gjorde han tillslut. Men inte fasiken får han vara lös om han får för sig att inte lyssna. :nailbiting::arghh:

Rollo är mister Ferdinand. Han ville bara sitta och äta snö när detta inträffade.

:love:Pysslingen har flyttat in och efter 2 dagar...

Exteriört fel av olika magnitud (ingen säger något om "it's in the bag" eller bjällerklang) men jag upplevde att uppfödaren var väldigt öppen OCH

Det är en cool, charmig kille som anstränger sig för att kommunicera. Han vill en massa och berättar det (gott frö till sällskapshund :love:) Han vet redan vilket hus och vilken lägenhet han bor i. Han vet vad han heter. Han försöker ständigt dra igång folk, men om det inte funkar så sover han en stund (eller går in i ett annat rum och har jätte-kul, men ingen annan får vara med. Pilutta oss)

Han säger till när han behöver gå ut, men vi hinner inte alltid. När han gör rätt, skvätter han runt som en dåre (kax-putte. Blir nog mycket hund. Jag skall vara som klippan - jag skall icke agera men han skall icke heller kunna flytta på mig. Hm vem var uppe på frukostbordet i morse :yuck:)

Han undersöker världen väldigt aktiv med nosen och spårar sig tillbaka till sådant han vill ha igen (spår, sök, nosework? :d)

Han finner en stor glädje i rörelse. När han blir glad drar han en repa och han springer som ingen annan valp jag någonsin sett. Han skuttar som en hare i fyrsprång och galopperar som en häst. Rörelsen går helt igenom honom och han har precisionen hos en isdansare... och så saktar han ner och travar runt med pladdertassar som den vappe han är. Han mördar dessutom trasor.

Jag har mycket att jobba med och en del att jobba på. Men jag måste nog redan nu medge att om det här inte blir bra, så är det antingen otur (typ en skada) eller SIS (skit i snöret) :o

Äntligen kom SNÖÖÖÖN säger Milou. Vilken fart:rofl: Snömonster!
72_zpsgz8iv9hk.jpg

73_zpswd9hlne3.jpg

Hahah, jag åkte ut till några fina ängar nu på förmiddagen och tog bara med Ebrah. Helt vild var hon och sprang runt nästan konstant under hela tiden vi var där. Trots det imponerade hon på mig genom att stanna när det dök upp andra människor (hände två gånger) och komma i full fart direkt när jag visslade på henne. Duktig tjej :D

När vi kom hem så fick hon mat, sedan la hon sig i sängen med en suck och nu... tja, det är lugnt här hemma ;) Hade med kameran också och ska lägga upp lite bilder när jag kommer hem från affären. Dags att handla nyårsmat nu. Ska försöka komma på något riktigt gott till när jag och hundarna ska fira i vår ensamhet här.

:love:Pysslingen har flyttat in och efter 2 dagar...

Exteriört fel av olika magnitud (ingen säger något om "it's in the bag" eller bjällerklang) men jag upplevde att uppfödaren var väldigt öppen OCH

Det är en cool, charmig kille som anstränger sig för att kommunicera. Han vill en massa och berättar det (gott frö till sällskapshund :love:) Han vet redan vilket hus och vilken lägenhet han bor i. Han vet vad han heter. Han försöker ständigt dra igång folk, men om det inte funkar så sover han en stund (eller går in i ett annat rum och har jätte-kul, men ingen annan får vara med. Pilutta oss)

Han säger till när han behöver gå ut, men vi hinner inte alltid. När han gör rätt, skvätter han runt som en dåre (kax-putte. Blir nog mycket hund. Jag skall vara som klippan - jag skall icke agera men han skall icke heller kunna flytta på mig. Hm vem var uppe på frukostbordet i morse :yuck:)

Han undersöker världen väldigt aktiv med nosen och spårar sig tillbaka till sådant han vill ha igen (spår, sök, nosework? :d)

Han finner en stor glädje i rörelse. När han blir glad drar han en repa och han springer som ingen annan valp jag någonsin sett. Han skuttar som en hare i fyrsprång och galopperar som en häst. Rörelsen går helt igenom honom och han har precisionen hos en isdansare... och så saktar han ner och travar runt med pladdertassar som den vappe han är. Han mördar dessutom trasor.

Jag har mycket att jobba med och en del att jobba på. Men jag måste nog redan nu medge att om det här inte blir bra, så är det antingen otur (typ en skada) eller SIS (skit i snöret) :o

Har pyssling och släkting funnit varandra?

Åh, jag och Tage har haft en så fin morgon :love: Jag bor ju på en gård och har massa djur (höns, ankor, gäss, minigrisar, (ute-)kaniner, får och katter) förutom hundarna. Så morgonsysslorna tar ca 1 timme. Tage och jag gick upp själva precis när solen gått upp medans sambon och gammelhunden sov vidare. Och Tage var bara så himla trevlig idag, höll sig vid mig hela tiden och lyssnade så himla fint. Alltså, han är alltid en väldigt trevlig och duktig hund men vissa dagar är han bara på jakt efter kattbajs och annat mysigt och stänger av öronen när en ropar :p Men idag kände jag bara vilken fin kompis han är! Är så glad i honom :love:

Har pyssling och släkting funnit varandra?
Nja släkting satt med Pyssling i famnen hela vägen hem och sken av lycka (och Pyssling sov som en stock), men kan inte riktig acceptera att Pyssling varken kan, vill eller ska göra särskilt mycket ännu. Pyssling vet inte heller riktigt var han har Släkting - han verkar tro att man behöver be om en audiens för att komma närmare, så de kan vara fullt sysselsatta tillsammans men han knatar fortfarande och letar efter mig för toalettbesök (och då hinner han inte).

Pysslingen är en podengo. Jag har gått från 40 kg schäfer till en valp på 3 kg - och sannlikt kommer han att väga in på 4,5-5 kg. Jag är jätterädd att benen ska gå av.

Tror allt julfirande har tagit hårt på lilla valpen för hon sover mest :D Hon tyckte nog det var skönt att det var vanlig dag igår och vi hade en lugn dag hemma. Busade gjorde hon bara när vi var ute och åkte pulka. Inne sov hon och tuggade ben bara :p
Samma idag också men då har vi inte gått ut än för vi väntar med det till yngsta dottern sovit.

Har lämnat suris två lite längre stunder idag
En gång när jag gick en längre runda men dom stora hundarna och nu på kvällen en timme med dom stora hundarna
Båda gånger har gått bra, han sitter dock alltid vid dörren när man kommer tillbaka men vet inte om de kanske är för han hör att man kommer i hissen? vill ju att han ska kunna slappna av och gå och lägga sig när man är borta

Har lämnat suris två lite längre stunder idag
En gång när jag gick en längre runda men dom stora hundarna och nu på kvällen en timme med dom stora hundarna
Båda gånger har gått bra, han sitter dock alltid vid dörren när man kommer tillbaka men vet inte om de kanske är för han hör att man kommer i hissen? vill ju att han ska kunna slappna av och gå och lägga sig när man är borta

Du har inte möjlighet att filma på något vis? så kan du se vad han pysslar med?

Idag har Milou fått jobba lite med en lammnacke som var lika stor som han själv haha. Men åh vad han gillar det, dock fick han bara ha det en stund :p
IMG_1693_zpshmzpnuzw.jpg

Varför fick han bara ha det en liten stund? :D

Varför fick han bara ha det en liten stund? :D

Hon i djuraffären rekommenderade att ge det en kortare stund fastän han är van vid köttiga ben. Vet inte riktigt vad hon menade med en kortare stund, men han fick väl ha den i ca 1 timme :) Hade jag kunnat lämna det framme ännu längre? Är ganska ny på med detta så jag lyssnade bara på henne:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
906
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka