Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter nyårstråden så tänkte jag kolla om Ammo reagerade på nyårsrakets ljud från YT.Hittade en sådan för just hundar. Reaktionen var att hoppa till när den drog igång, blänga surt på datorn och sedan skita i det.
Sen såg det ut såhär: Han ligger alltså precis vid skrivbordet.
tvcMO6Up21QHc-MTRrGQxXUmz0mcBeeQafQdljVxfBNk_-R6E58CcJGwUcXEHxrhRrCQWLhgv_39ArV6bDasnMr3386uZY2RYoopqbhTnNVgYiHqmr8au-07mM5Yvncyrpeb6FRXik5fbtqoNmZKtlGsPOuZS10dPMw_UF2xP67xbtotmcw2dRG4lAUlKtS1crwIPwIocOF6JBhB8rljRURHax39-1K_OVsAJu_jyXlhciM2WT62aCW3_t1zhW3gxUMIvNnIf4iuovV4wLffvpDCSqF2IeJR5rR004gkt2uQVJj5YIWsar7ON5BS35eEqr7v64fx8kZu3tfqMLAQwIK_9hDMnIPGP1JPwTyuLk1hqWYu8FaWv35IGO6rxk7UTNWNBYNwVPHGeRQOJKd1yYlmYIwPa8Efrfmn7hNyA7eG85k78Yrdt5y4YqvSAhSpy-c6Q9wmjaR41_rUp6YKGLAyK8k_nCWQNi0tk1cONYrNjyxaUxxen_4FOUR5Lmm-3tbGfTpvivQMB29QiGWtz_QxT2cndxRcxsJt6JlBUwHEjUh4nHxz-XFFllRmH0Jx0bTL=w543-h965-no

Nu går han mest runt och piper för att jag är en tråkkärring som inte går ut med honom..

En liten film på Otis som bara tokälskar snön :D
Hoppas att den ska fungera...

Första gången han ser snö idag, men nu sitter han bara vid dörren och ska ut och härja hela tiden :rofl:
Galning :love:
Och han har blivit så mörk! Och så tjusig! Och han lät mig ha världens sovmorgon idag!
Härliga, underbara tokhund.
Disa tyckte att filmen var jättebra :) Jag öppnade länken när hon låg i mitt knä. Hon hörde ljudet och började kolla på skärmen och blev superintresserad av den spralliga saken som for runt i snön!

Tage äter spannmålsfri kost, johodå, det är då mycket viktigt.... eller? ;) Jag råkade visst spilla ut ankornas mat idag och då var lillen framme direkt :p
12345730_506271246199288_1966042182_n.jpg

Disa tyckte att filmen var jättebra :) Jag öppnade länken när hon låg i mitt knä. Hon hörde ljudet och började kolla på skärmen och blev superintresserad av den spralliga saken som for runt i snön!

Haha, vad gulligt! :D

Den spralliga saken har fått härja lite mer i snön nu under dagen, han bara tokälskar det!
Han börjar faktiskt bli riktigt krallig nu, har musklat sig fint.

DSC_1640-e1451224180219.jpg

DSC_1620-e1451224227928.jpg

DSC_1652-e1451224257897.jpg

Allt spring i skogen i höst har gett lite resultat :D

Har ett lammrevben här som varit fryst, har legat i kylen sedan i fredags och har börjat lukta lite unket. Kan man ge det ändå eller är det bara slänga?

Även här kom det snö ikväll! Plötsligt fylldes innergården vid min mor av lekande barn och några föräldrar, och en glad valp. Valpen i fråga försökte äta snö, jaga snöflingor, jaga skuggorna från snöflingorna, gräva, hoppa, springa, jaga snö... I parken mötte vi ett pyttelitet barn som gjorde en stor snöboll med sin mamma. Barnet gillade Ebrah och Ebrah gillade barnet. Efter en liten stund lekte de tillsammans med den stora snöbollen. Jätteroligt hade de och barnet skrattade högt när Ebrah duttade med nosen på bollen samtidigt som hon krafsade bredvid den.

Innan vi vände hemåt passade mamman på att klappa Ebrah och Ebrah passade på att ge barnet en puss på kinden. Väl hemma igen var det svårt att få in den galna, glada valpen och nu vill hon inte alls vara inomhus. Det där med snö var extremt kul! Imorgon ger vi oss ut tidigt till fin natur med kameran som sällskap. Det lilla mötet med barnet ikväll gjorde dock att hela den här dagen känns finare än väntat.

Jag filmade Ebrah också. Såhär såg hon ut en stund innan vi kom till parken:
https://www.instagram.com/p/_ziQ8TvxSy/

Även här kom det snö ikväll! Plötsligt fylldes innergården vid min mor av lekande barn och några föräldrar, och en glad valp. Valpen i fråga försökte äta snö, jaga snöflingor, jaga skuggorna från snöflingorna, gräva, hoppa, springa, jaga snö... I parken mötte vi ett pyttelitet barn som gjorde en stor snöboll med sin mamma. Barnet gillade Ebrah och Ebrah gillade barnet. Efter en liten stund lekte de tillsammans med den stora snöbollen. Jätteroligt hade de och barnet skrattade högt när Ebrah duttade med nosen på bollen samtidigt som hon krafsade bredvid den.

Innan vi vände hemåt passade mamman på att klappa Ebrah och Ebrah passade på att ge barnet en puss på kinden. Väl hemma igen var det svårt att få in den galna, glada valpen och nu vill hon inte alls vara inomhus. Det där med snö var extremt kul! Imorgon ger vi oss ut tidigt till fin natur med kameran som sällskap. Det lilla mötet med barnet ikväll gjorde dock att hela den här dagen känns finare än väntat.

Jag filmade Ebrah också. Såhär såg hon ut en stund innan vi kom till parken:
https://www.instagram.com/p/_ziQ8TvxSy/
Hahaha, face planten i början :rofl:

Valpen älskar snön som kom idag - men äter en hel del vilket lämnat avtryck i form av 2 kisspölar på stora mattan :down: Hon som är så duktig att gå till sin tidning om det krisar - idag var visst dom 2 extra metrarna för långt :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
906
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka