Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
En sån julhelg Disa har haft - kalas på julafton, kalas på juldagen och så idag, det bästa av allt - gårdshundsträff! Ca 8-10 gårdshundar med ägare som gick promenad och sen grillade korv tillsammans. Kanonkul för liten valp!

Disa är det gula "paketet" som la sig på rygg för alla de vuxna...

En sån julhelg Disa har haft - kalas på julafton, kalas på juldagen och så idag, det bästa av allt - gårdshundsträff! Ca 8-10 gårdshundar med ägare som gick promenad och sen grillade korv tillsammans. Kanonkul för liten valp!

Disa är det gula "paketet" som la sig på rygg för alla de vuxna...

Jag får alltid frågan om min är en gårdshund, hon är inte ens lik en sån ;) . Vad trevligt med en gårdshundsträff, både för valp och ägare (antar jag :D).

Jag får alltid frågan om min är en gårdshund, hon är inte ens lik en sån ;) . Vad trevligt med en gårdshundsträff, både för valp och ägare (antar jag :D).
Och har man dansksvensk gårdshund så får man alltid frågan om det är en Jack Russel man har!
Ja, det var kul med hundträff - tyckte både Disa och jag!

känns som allt går trögt inlärningsmässigt med suris och med rumsrenheten
vet inte om jag har för dåligt tålamod kanske

Märker hur lättlärd Milou är när man verkligen tränar honom. Idag har han lärt sig en ny grej som vi formade fram utifrån hans egna initiativ. Superkul! :D

Men suris är väl inte så gammal? Ett tag kändes det som om min Ebrah aldrig skulle bli rumsren, men nu händer det bara olyckor om jag inte tar ut henne trots att hon säger till :p (typ, när vi precis varit ute länge och hon blir kissnödig så fort vi kommer in eftersom hon bara kissade i början av promenaden. Då kan jag glömma bort mig och få för mig att hon bara vill ut och leka igen när hon i själva verket blivit kissnödig :banghead: )

Min valp börjar bli så stor! :D
Idag gick vi ut på en ensam promenad till skogen. Där fick hon springa runt som en tok och jäklar vilket tempo hon hade. Full fart, men hela tiden med koll på var jag var och hela tiden inom synhåll. Vi fick även tillfälle att träna lite på hundmöten och annat bra.

Om exakt en vecka är hon 6 månader gammal.
Den här bilden tog jag idag :love:
Nar_hon_sprungit_en_stund_ville_hon_sta_stilla_nagra_sekunder.jpg

Men suris är väl inte så gammal? Ett tag kändes det som om min Ebrah aldrig skulle bli rumsren, men nu händer det bara olyckor om jag inte tar ut henne trots att hon säger till :p (typ, när vi precis varit ute länge och hon blir kissnödig så fort vi kommer in eftersom hon bara kissade i början av promenaden. Då kan jag glömma bort mig och få för mig att hon bara vill ut och leka igen när hon i själva verket blivit kissnödig :banghead: )

Han är 15 veckor
Han säger ju inte till nånting när han vill ut nu har jag ju lärt mig när han behöver ut men ibland kommer de ju nått extra...
Vi har inte tränat så mycket heller som jag velat, ska ju börja på valpkurs nu i början av januari så då kanske de släpper lite mer :)

Han är 15 veckor
Han säger ju inte till nånting när han vill ut nu har jag ju lärt mig när han behöver ut men ibland kommer de ju nått extra...
Vi har inte tränat så mycket heller som jag velat, ska ju börja på valpkurs nu i början av januari så då kanske de släpper lite mer :)
Om jag inte minns fel så kissade Ebrah hejvilt överallt (kändes det som ;) ) när hon var 15 veckor. Tror det var när hon var ca 4-5 månader som jag märkte att hon faktiskt hade möjlighet att hålla sig lite, sådär så att jag inte var tvungen att ha henne utanför dörren en halv sekund efter att hon sa till om att gå ut osv. Då blev det ju också en miljard gånger lättare med att få henne rumsren. Nu känns det som om hon alltid varit rumsren, men ja, mina inlägg tidigare här i tråden skvallrar tydligt om att det inte stämmer och jag vet ju att hon kissade i min säng några gånger när hon var mindre :angel:

Om jag inte minns fel så kissade Ebrah hejvilt överallt (kändes det som ;) ) när hon var 15 veckor. Tror det var när hon var ca 4-5 månader som jag märkte att hon faktiskt hade möjlighet att hålla sig lite, sådär så att jag inte var tvungen att ha henne utanför dörren en halv sekund efter att hon sa till om att gå ut osv. Då blev det ju också en miljard gånger lättare med att få henne rumsren. Nu känns det som om hon alltid varit rumsren, men ja, mina inlägg tidigare här i tråden skvallrar tydligt om att det inte stämmer och jag vet ju att hon kissade i min säng några gånger när hon var mindre :angel:

Han har kissat i sängen en gång, som tur va var de i mammas gästsäng som vi sover i blev två fläckar på den helt nya madrassen försökte tvätta bort men nej så vände på den :angel:

Jag trodde aldrig vår skulle bli rumsren men helt plötsligt en dag började han pipa vid dörren även bara vid kiss och det har hållt i sig sen dess! Han är 16v nu så ta det lugnt, det kommer ;)

Nu känns det som om hon alltid varit rumsren, men ja, mina inlägg tidigare här i tråden skvallrar tydligt om att det inte stämmer och jag vet ju att hon kissade i min säng några gånger när hon var mindre :angel:

Va? Känns det så nu? Härlig, men... Det är svårt att tro. Jag minns dina klagosånger mycket väl eftersom jag då gladdes åt att vår värsta period iaf var över. :angel:

Med ditt inlägg ovan kan du ge den mest gråhåriga valpägare hopp. Kan Ebrah, ja då kan ALLA plösligt få matte att känna sig som att "det var en baggis". :D

Min valp börjar bli så stor! :D
Idag gick vi ut på en ensam promenad till skogen. Där fick hon springa runt som en tok och jäklar vilket tempo hon hade. Full fart, men hela tiden med koll på var jag var och hela tiden inom synhåll. Vi fick även tillfälle att träna lite på hundmöten och annat bra.

Om exakt en vecka är hon 6 månader gammal.
Den här bilden tog jag idag :love:
Nar_hon_sprungit_en_stund_ville_hon_sta_stilla_nagra_sekunder.jpg

Jättefin bild! Hon är en skönhet! :love:

Har säkert frågat innan, men vad är det för kamera du har nu igen? Dina bilder är alltid såååå fina!!

Va? Känns det så nu? Härlig, men... Det är svårt att tro. Jag minns dina klagosånger mycket väl eftersom jag då gladdes åt att vår värsta period iaf var över. :angel:

Med ditt inlägg ovan kan du ge den mest gråhåriga valpägare hopp. Kan Ebrah, ja då kan ALLA plösligt få matte att känna sig som att "det var en baggis". :D

Haha, ja faktiskt! Idag åtminstone ;) Jag tippar på att jag är tillräckligt bra på att leva i nuet för att inte komma ihåg hur jobbigt allt varit :angel: Fast idag blev jag påmind om hennes piraya-grejer igen, för nu har jag en trasig vinterjacka... Valpskrället fick för sig att det var jättekul att hoppa rakt upp i luften och bita mig i armen, och jag hade inte någon direkt tålig jacka på mig :banghead:

Ungefär såhär såg promenaden ut idag, fast den här bilden är tagen för ganska exakt 5 år sedan.
fs_441928897_50352_1265581633.jpg

Valpen är ganska lik sin moster om vi säger så :D

Jättefin bild! Hon är en skönhet! :love:

Har säkert frågat innan, men vad är det för kamera du har nu igen? Dina bilder är alltid såååå fina!!

Tack :D
Idag fotograferade jag med en Nikon D300 och ett objektiv som heter 50/1,4. Objektivet är galet bra till porträtt osv. Efter att jag började fotografera med det så började jag också älska att fota porträtt, lite landskapsbilder osv. Det spelar inte så stor roll vilken kamera man har, med det objektivet på så blir det bra :D (Alla kameratillverkare gör sådana objektiv till sina kameror, just för att det är ett så löjligt bra allroundobjektiv. Inte speciellt bra att ha när hundarna är en bit bort dock.)

Liten valp och mimbur är sådär bra. Madame har kommit på att man kan trycka sig ur bilen :meh: och hon är sååååå ledsen över att behöva åka i sele och koppel så hon inte kan ta sig ut :devil:

Tror förövrigt att hon kommer sova en vecka efter den intensiva julen. Käftat med två hundar modell STORA har hon hunnit med också. Bra hundar dock som kunde säga ifrån när hon blev jobbig så hon förhoppningsvis lär sig.

En liten film på Otis som bara tokälskar snön :D
Hoppas att den ska fungera...

Första gången han ser snö idag, men nu sitter han bara vid dörren och ska ut och härja hela tiden :rofl:
Galning :love:
Och han har blivit så mörk! Och så tjusig! Och han lät mig ha världens sovmorgon idag!
Härliga, underbara tokhund.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
906
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vegansk efterrätt?
  • Sytråden del 4
  • Rumsväxter 2

Hund, Katt, Andra Djur