Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förutom att de inte fäller så behåller pälsen sin "oljerocksstruktur" när man rycker pälsen med rötterna. Om man klipper eller kör med trimmer får de ullig päls som inte skyddar mot väta.
Min stora hund drar knappt in något skräp. Ingenting verkar fastna i pälsen.

Det är en grej av allt det jag gillar med buke, att man lär sig grejer! Hade ingen aning om detta (tog för givet att man trimmade med maskin/sax). Tack för ytterligare förklaring :)

Försökte fotografera ny uppställningsbild på galenpannan. Hon stod stilla så länge hon hade en godis att tugga på :p
5 månader gammal, 56cm hög och 17kg tung.
12309599_578428718972179_8407189836892098002_o.jpg

Och jag är ute med Santo för 3e gången sedan kl 4.. Han trycker och trycker men det kommer ingenting och jag tycker så fruktansvärt synd om honom att axiluren pajade magen helt.. Och mat ska han inte heller ha . Vet inte ens vad jag ska göra :crazy::cry:

Och jag är ute med Santo för 3e gången sedan kl 4.. Han trycker och trycker men det kommer ingenting och jag tycker så fruktansvärt synd om honom att axiluren pajade magen helt.. Och mat ska han inte heller ha . Vet inte ens vad jag ska göra :crazy::cry:

Ring veterinären? Det låter som att något är fel. Han kanske har tuggat i sig något och är förstoppad, då brukar de inte vilja äta heller.

Ring veterinären? Det låter som att något är fel. Han kanske har tuggat i sig något och är förstoppad, då brukar de inte vilja äta heller.

Under dagen är avföringen i kladdig men ändå korvar, likadant imorse och han äter gärna torrfodret jag toppar färskfodret med.. Vet tyckte ge pasta för magen och sån "burkmat" med högt näringsinnehåll för dåliga magar.

Under dagen är avföringen i kladdig men ändå korvar, likadant imorse och han äter gärna torrfodret jag toppar färskfodret med.. Vet tyckte ge pasta för magen och sån "burkmat" med högt näringsinnehåll för dåliga magar.

Jag som är nojjig hade nog åkt in i alla fall. Tonto var likadan när han hade ont i magen och var sjuk. Han fick dropp och smärtstillande och då blev magen helt bra.

Efter en sväng till stan och en tur till skogen i blåsten med hundarna kom vi nyligen hem och jag har nog aldrig blivit gladare över att valpen slickar skålen ren :love: Små portioner såklart så nästa blir om någon timme igen.

Åkte till min pojkväns familj igår och det är kalaskul enligt valpen. Att komma från en lägenhet (etta) till ett hus på två våningar är fantastiskt enligt honom, dessutom med 6 personer. Han har därför lite svårt att varva ner när alla är omkring, men som tur är så fungerar ensamheten såpass bra att han kan vara själv i sovrummet = han sover! :bow:

Våra små träningar på dagliga barnvagnspromenaderna i området har gjort stor nytta. Var ute och gick en kort sväng i "stan", släppte när vi gick över en stor tom parkering, sen över en trafikerad väg och in på mer trafikerad parkering (som var slutmålet). Han går i närheten, kommer när jag ber honom och väntar tills det är läge att gå över vägen, när det kom en bil på parkeringen stannar han direkt och väntar när jag säger stanna och vi stannar. Duktiga lilla hund!

Idag tog det 1 h och 40 min att gå 3 km. :arghh: Han skulle bara flyga efter löv och inte lyssna. Så det blev kontaktövningar hela vägen hem. Det blev bra tillslut. :up:

Chess har jagat löv hela dagen :D Hon har vart med oss ute och pysslat med hästarna och gården mycket idag så hon fick aldrig nån riktig promenad. Verkar inte spela någon roll utan hon har fått det hon behöver både psykiskt och fysiskt ändå :)

Hon fick spontan introduktion i att följa med ut med häst när jag tog med unghästen ut på grusvägen för att tölta för hand. Hon fick hänga med och det var inga problem, hon lyssnar lika bra som alltid :)

12346537_10153075045431707_7339132070077786089_n.jpg

Har ont i kroppen, så långrundan fick bli på platser där herrn kunde vara mkt lös och idag var han hur lydig som helst! Valde till och med bort kanin som drog vid oss i skogen. Jag såg typ ut såhär :confused::confused::confused: eftersom han vägrade komma utan att det ens var vilt i närheten sist.
Idag var hjärtat alltså dyyyr :love:

(Och har jag berättat att han väger TJUGONIO (29) kg?? Jag som tycker han är pluttliten fortfarande :o)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 208
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
917
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka