Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hjälp vilket fruktansvärt tråkigt väder det är idag! Jag är ensam hemma med två barn och en valp så det är ju väldigt skönt att gå ut ett par ggr om dagen och rasta två av dom och låta en sova :p Tror regnet ska lätta lite efter lunch så jag får slänga ut alla då tror jag så vi får frisk luft och röra lite på oss. Fram tills dess får vi aktivera oss inne. Chess gick och la sig efter frukost så hon kanske känner av det tråkiga vädret :D Hon ska få ett par toarullar sen med godis tänkte jag.

Verkligen! Inte världens bästa när han verkligen visat att han behöver gå ut och jag tror att de är pga av något annat :cry:

Otis var också sådan en period. Han är en riktig utehund och vill helst inte vara inomhus mer än vad nöden absolut kräver och det var jättesvårt att läsa av om han ville gå ut för att han ville ut, eller om han ville gå ut för att han var nödig.
Men, det har gett med sig nu :)

Vad skönt att det känns bättre!

Vissa dagar vill man bar stoppa ner hundarna i källaren och plocka upp dem efter nåt år :p
Mm!
Hah verkligen. LÄNGTAR till han är typ.. 2,5 och börjar bli vettig :D

Glöm idag och ta nya tag imorgon :) Du är INTE en dålig hundägare, det finns alltid grejer att jobba på med hundarna hos alla :)

Nej visst är det så. Igår kändes det bara så tröstlöst som om jag aldrig kommer få ordning på det. Idag är han snäll och fin & har låtit mig sova 5h efter nattjobb.

Sådana uppfödare är guld värda! Hoppas att allt känns bättre med vildingen imorgon :)

Verkligen! Hon är grymt duktig och man känner sig aldrig dum när man frågar saker :)

Spårträna med 16 veckors valp - är det för tidigt? Jag har märkt att Disa blir otroligt exalterad när hon hittar nåt intressant spår - hon kör nosen i marken, viftar frenetiskt med hela bakkroppen och söker, söker, söker. Så då tänker jag att det där måste man ju utnyttja - jag kanske har en blivande spårhund här!

Så idag när vi var vid havet passade jag på att lägga ett litet minispår med hennes favoritboll i slutet. Hon tog spåret nästan direkt- duktig tjej!

Men hur gör ni som kan det här med spår- börjar ni testa redan på valpstadiet? Hur mycket och hur ofta i så fall?

Disa vid havet

[URL=http://s39.photobucket.com/user/stalltarga/media/IMG_20151204_134615_zpsbsj79dcb.jpg.html][/URL]

[URL=http://s39.photobucket.com/user/stalltarga/media/IMG_20151204_134543_zpsqcuwdhiu.jpg.html][/URL]

Spårträna med 16 veckors valp - är det för tidigt? Jag har märkt att Disa blir otroligt exalterad när hon hittar nåt intressant spår - hon kör nosen i marken, viftar frenetiskt med hela bakkroppen och söker, söker, söker. Så då tänker jag att det där måste man ju utnyttja - jag kanske har en blivande spårhund här!

Så idag när vi var vid havet passade jag på att lägga ett litet minispår med hennes favoritboll i slutet. Hon tog spåret nästan direkt- duktig tjej!

Men hur gör ni som kan det här med spår- börjar ni testa redan på valpstadiet? Hur mycket och hur ofta i så fall?

Disa vid havet

Härligt! Rent spontant tänker jag att det är ju bra mental träning för dem, så kör på bara :D Bara att (som i all hundträning) inte skynda fram för fort, får valpen känna sig duktig när den gör bra saker så lär det ju bli riktigt bra i framtiden :)

Vi har börjat lämna valpen tillsammans med Mira korta stunder nu, och han verkar inte bry sig ett smack. Igår låg han i mjuk bur i bilen (direktvärmare så vi kan hålla den varm) bredvid mira i 15 min och sov som en stock efter bus hos svärföräldrarna. Idag när jag gick ut låg han i soffan och tittade på mig men när jag kikade in nästa gång sov han :)

Fattar inte varför valpen ratar färskfodret :( Han borde verkligen vara hungrig NÅGON gång vi ger men äter knappt alls..
Undrar även jag vilket du ger. Min valp ratade t ex Mush en period i början - hon ville ha något med mer vom i - eller lamm. Numera äter hon i stort set allt, men ett tag var det bara hemmablandat med vom i eller VoH lamm som gällde.

FSpyavc.jpg

Lillskiten. :love:

:idea: aha trodde man körde med trimmer eller sax.
Förutom att de inte fäller så behåller pälsen sin "oljerocksstruktur" när man rycker pälsen med rötterna. Om man klipper eller kör med trimmer får de ullig päls som inte skyddar mot väta.
Min stora hund drar knappt in något skräp. Ingenting verkar fastna i pälsen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 210
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
920
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 273
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka