Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tråkväder här också idag! Men hunden måste ju få sin promenad :) Packade ner yngsta dottern i vagnen med regnskydd och så gick vi en tur på grusvägen. Turen är väl 2 km ca och vi var borta i ca 45 min, går inte fort på valppromenader :D Chess går ju lös och springer dit hon vill (på vägen, upp i skogen, ut på åkrar). Jag satte henne och sa stanna och fortsatte få en liten bit och ropade sen in henne några ggr och hon är så duktig! :)
Det kom en bil medan vi var ute och jag ropar bara in henne och sätter henne bredvid mig tills den passerat sen får hon fortsätta springa :)
Nu ligger hon och snarkar :D

Hon har ätit riktigt bra de senaste dagarna och vill gärna ha annat gott också! Maken hade lämnat en skål på tvrumsbordet och den låg under bordet tillsammans med valpen när han gick ut ur rummet ;) Förut såg jag henne hoppa upp på matsalsbordet med framtassarna för att se om vi lämnat pizza. Då blev inte matte så glad :cool:

Ebrah, 5 månader saluki:
Galen
Superglad
Orädd
Påhittig
Groda

(Jag motstod frestelsen att skriva 5 olika ord för "galen" :angel: men idag har hon faktiskt gått fint i koppel varje gång vi varit ut efter långpromenaden i morse som var kaos)

Kände på mig att ett av dina ord skulle va galen :D

Groda skulle passa på Chess också!

Kände på mig att ett av dina ord skulle va galen :D

Groda skulle passa på Chess också!
Hahah!
Att jag valde groda till ebrah är för att jag nästan råkat ge henne det som smeknamn... Hon ligger ofta som en groda, ser helknäpp ut. Och så gillar hon vatten, även i duschen! Märklig saluki det där.

Hahah!
Att jag valde groda till ebrah är för att jag nästan råkat ge henne det som smeknamn... Hon ligger ofta som en groda, ser helknäpp ut. Och så gillar hon vatten, även i duschen! Märklig saluki det där.
Med bakbenen ut/bak? Så ligger Tage också och han kallas också för grodan :p

Om ni skulle beskriva er valp med 5 ord, vilka skulle det va? :D Skriv ras och ålder också :)

Otis (wachtel, 10 månader)
Explosiv
Superglad
Orädd
Matvrak
Jaktgalen

:D

Igår gjorde han premiär på sin första stora jakt. Två drev blev det, ett rådjursdrev där hans käre far stal viltet för honom (:rage::meh::cautious:) och ett drev på hare. Skönt att han inte bryr sig särskilt om varken stormvindar eller regn på tvären utan jobbar på fint ändå :)

Griffe 12 veckor petit brabancon

Glad
Busig
Världens mysigaste
Känguru ( inte jag som kallar han det men andra) :cautious:
Matvrak

Nu har vi också varit o fixat pass o vaccination
Gick jätte bra o fick beröm för han var så positiv och att hela han var fin, stabil i knänen, fint huvud och fina näsborrar på tal om trubbnosfrågan ;)

Även om magen är lite bättre och vi bara var ute 1 gång inatt åker vi in till vet. senare! Vi har inte fått de resultaten vi önskat på maten och pastan..

Vägde Chess i morse och vågen visa 12,7 kg. Hon växer så det knakar! 16 veckor idag :)
Har vart och busat med min mammas 1 åriga Kelpiehane och snart är hon lika stor som honom :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 208
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
914
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka