Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha
Groda passat på Chess pga att hon hoppar mycket! Eller kanske känguru skulle passa bättre, eller gräshoppa
Hoppandet är typiskt hoffe Och mattjuveriet...
Idag har Ebrah inte kissat inne, inte tuggat på något olämpligt, kopplat av fint och varit galen ute. En bra valpdag alltså, och då börjar jag genast bli lik @Tonto och fundera på hur det blir med nästa valp
Har tränat en del sista tiden och nu kan hon nästan alla moment för nybörjarklassen i rallylydnad. Självklart bara några få moment i taget, mycket belöning, inga krav på perfekt utförande osv, men det känns inte ens orimligt att tävla henne när hon blir 10 månader. Galet.
Negativt då? Tja, hon har fått för sig att vissa saker i mörker ska skällas ut. Som idag när vi gick över en parkering och hon såg en kvinna som lastade in massor av stora saker i bagageutrymmet på bilen. Det skällde hon massor på! Knäppa valp. Tror dock att det kommer sig en del av att jag inte låtit henne titta ordentligt på saker senaste tiden utan mest tänkt "äh, kom så går vi!". Ska prova att låta henne utforska världen ännu mer så blir det nog bättre. När hon väl uppför sig så glömmer jag lätt bort att hon bara är en valp.
Haha, om ebrah ska ha valpar i framtiden får du anställning som valpvaktMeer Valpar.
Jag ska gå bph med Ebrah när hon har åldern inne, men det blir väl till hösten eftersom hon fyller 1år i juli. Hoppas att fler går bph med sina saluki framöverNi som har lite äldre valpar - har ni börjat klura något på BPH/MH?
Jag ska gå bph med Ebrah när hon har åldern inne, men det blir väl till hösten eftersom hon fyller 1år i juli. Hoppas att fler går bph med sina saluki framöver
Haha, nä, hon är bara 5 månader bra att veta att det kan vara lång väntetid! Då ska jag börja leta lämpligt datum i vår. När jag gick med wahidah hade jag kanske tur, eller så hade det inte hunnit bli populärt än, men jag hörde av mig till ett ställe i juni och då hade de en obokad plats i mitten/slutet av juli som jag kunde få. Jag hade då mest tänkt höra av mig för att fråga lite kring bph, men eftersom de hade en plats så nära i tid så bokade jag den innan jag hann fundera speciellt mycketJust det, hon är född såpass "sent" på året Fick för mig att hon var typ jämngammal med min dåre
Han fyller 1 den 11/2, så jag känner att det börjar bli dags att boka in ett BPH om vi ska få gå i vår. Här uppe verkar BPH-tiderna ta slut helt sjukt snabbt!
När Ladda gick så bokade jag hennes tid i april, och då var första lediga tiden i september...
Haha, nä, hon är bara 5 månader bra att veta att det kan vara lång väntetid! Då ska jag börja leta lämpligt datum i vår. När jag gick med wahidah hade jag kanske tur, eller så hade det inte hunnit bli populärt än, men jag hörde av mig till ett ställe i juni och då hade de en obokad plats i mitten/slutet av juli som jag kunde få. Jag hade då mest tänkt höra av mig för att fråga lite kring bph, men eftersom de hade en plats så nära i tid så bokade jag den innan jag hann fundera speciellt mycket
Var det bra på hundudden? Jag var i Väsby(?) där tollarklubben arrangerar. Fortfarande grinig över att de satte helt fel siffra på ett ställe för Wahidah, så jag är lite sugen på att testa någon annan arrangör.Haha, lillskruttan
Man kan nog ha flyt att det blir en plats över efter avhopp eller så, men jag vågar inte chansa utan anmäler nog så tidigt jag kan Det har nog blivit mer populärt också tror jag, så det kan säkert vara en kombination.
Jag gick på Hundudden med Ladda, ska nog försöka få på samma ställe igen. Om inte för att det är promenadavstånd hem
Var det bra på hundudden? Jag var i Väsby(?) där tollarklubben arrangerar. Fortfarande grinig över att de satte helt fel siffra på ett ställe för Wahidah, så jag är lite sugen på att testa någon annan arrangör.
Jag minns nästan inte själva genomgången efter, det var mest att vi satt vid ett bord, någon av funktionärerna frågade om det var vanligt att salukis var lika trevliga som Wahidah och jag klagade när de sa att en 4a på trygghet med människor får de bara om de rusar fram och pussar ihjäl alla, typ som en överglad golden. (Wahidah var helt trygg, men något ointresserad, så hon fick bara 2a, trots att hon var avslappnad och lät vem som helst göra vad som helst. En annan saluki hade gjort precis likadant på annat ställe och fick 4a på trygg..)Ja, jag tycker det var bra Jag gick en dag när de hade BPH heela dagen, vilket gjorde att det blev lite oordning med förseningar osv, men annars tycker jag att själva utförandet och genomgången efter var väldigt bra!
Jag minns nästan inte själva genomgången efter, det var mest att vi satt vid ett bord, någon av funktionärerna frågade om det var vanligt att salukis var lika trevliga som Wahidah och jag klagade när de sa att en 4a på trygghet med människor får de bara om de rusar fram och pussar ihjäl alla, typ som en överglad golden. (Wahidah var helt trygg, men något ointresserad, så hon fick bara 2a, trots att hon var avslappnad och lät vem som helst göra vad som helst. En annan saluki hade gjort precis likadant på annat ställe och fick 4a på trygg..)