Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag minns nästan inte själva genomgången efter, det var mest att vi satt vid ett bord, någon av funktionärerna frågade om det var vanligt att salukis var lika trevliga som Wahidah och jag klagade när de sa att en 4a på trygghet med människor får de bara om de rusar fram och pussar ihjäl alla, typ som en överglad golden. (Wahidah var helt trygg, men något ointresserad, så hon fick bara 2a, trots att hon var avslappnad och lät vem som helst göra vad som helst. En annan saluki hade gjort precis likadant på annat ställe och fick 4a på trygg..)

Det är felbedömt. Din hund skulle ha en 2:a på glad i människor men 4:a på trygg utifrån din beskrivning.

Jojemän. Lasse är lite omogen i skallen än så länge, men han fyller 1 i februari så jag tänker mig ett BPH till våren/sommaren och ett MH till hösten kanske? Kanske totalt onödigt att köra båda?
Onödigt ja, men kanske roligt? Jag har bruksras så de har gått MH och MT, att de har gjort BPH beror bara på mitt intresse :). Ena hunden officiellt och andra inofficiellt (under min utbildning).

Ebrah har grävt, hoppat i och blivit nedvält i kobajs idag... dessutom har hon hittat en tepåse som hon strimlat i min säng.

Men ja, hon har varit glad och bortsett från tepåsen skött sig utmärkt idag :p

Luktar väl gott av tepåsen iaf... :angel::D
Hahah, ja bättre än koskiten ;) Tur att jag har råkat köpa på mig massor av sängkläder!
Kan tillägga att jag passade på att byta sängkläder när hon åt kvällsmat. Vad gör hon då? Jo, lämnar maten, tar sig in i badrummet, hämtar toarullen och börjar strimla den.

Idag har Ammo varit hjälpreda när jag satte upp gardinstången som han rev ner för 5 månader sedan (visst är jag snabb? ;) ) och när jag gjorde arkeolgisk utgrävning under sängen. Fantastiskt vad många saker de lyckas stoppa ner under sängen alltså. Ammo var gladast när jag plockade fram boll efter boll, så han har roat sig kungligt ensam.
Det är kul att tänka att han var jätterädd för dammsugaren som liten och idag låg i sängen brevid dammsugaren :D

Rollo var hos veterinären idag igen, nu till vår företagsveterinär, och äntligen blev vi tagna på allvar med hans problem... när slutar listan. Men han ska få magmedicin, probiotika, allergifoder, prover ska tas på avföring osv.

Han är dålig i magen till och från och pruttar något hemskt! Sen så har han börjat få utslag på ryggen som inte hör till demodexen. :arghh::arghh::arghh: Troligtvis så är han allergisk mot något, vi får hoppas på att vi hittar något. Nu känns det som om vi har fått en plan istället för att bli hemskickade med orden "Återkom om det blir värre än vad det är." :rage:

Förövrigt så väger han 35 kg nu, och samtidigt blivit smalare, så jag antar att han växer på höjden. :nailbiting: Tonto har fettat på sig - även om man känner varje revben - upp till 20.5 kg. Ligger de bredvid varandra så ser dom lika stora ut. Päls gör en hel del. :eek:

Rollo var hos veterinären idag igen, nu till vår företagsveterinär, och äntligen blev vi tagna på allvar med hans problem... när slutar listan. Men han ska få magmedicin, probiotika, allergifoder, prover ska tas på avföring osv.

Han är dålig i magen till och från och pruttar något hemskt! Sen så har han börjat få utslag på ryggen som inte hör till demodexen. :arghh::arghh::arghh: Troligtvis så är han allergisk mot något, vi får hoppas på att vi hittar något. Nu känns det som om vi har fått en plan istället för att bli hemskickade med orden "Återkom om det blir värre än vad det är." :rage:

Förövrigt så väger han 35 kg nu, och samtidigt blivit smalare, så jag antar att han växer på höjden. :nailbiting: Tonto har fettat på sig - även om man känner varje revben - upp till 20.5 kg. Ligger de bredvid varandra så ser dom lika stora ut. Päls gör en hel del. :eek:
Så skönt att ni har en plan för Rollo! Då är det bara att hoppas på att planen ger positivt resultat i slutändan :)

Har du ingen bild på när de ligger bredvid varandra? Det vore kul att se!

Vår uppfödare vill gärna att vi gör bph/mh så vi ska försöka få ihop hela kullen så vi kan göra det samtidigt. Ska bli kul! :up:

Nu den 19e så ska det göras valptest. Är det något som uppfödaren gjorde med era valpar? Hur vanligt är det att man gör valptest egentligen och hur väl speglar det hur valpen blir som vuxen?

Hur länge var ni var hemma med era valpar? Vi är sugna på en valp till våren men funderar på hur vi skulle få ihop det med semester och ensamträningen.

Vi har ju en hund på 2 år redan som är ensam hemma om dagarna. Jag jobbar kontorstider men lite flexibilitet och sambon jobbar antingen 7-13 eller 14-20, så när han börjar tidigt åker jag till jobbet senare, och när han börjar sent så åker jag tidigt för att komma hem lite tidigare också.

FB_IMG_1449571923621_zpss3vczdzo.jpg

FB_IMG_1449571930837_zpsef8dqwab.jpg

Snuttan :love:
Men åh så fin hon e! Är det bestämt nu att det är den valpen som blir din? När kommer hon?

Hur länge var ni var hemma med era valpar? Vi är sugna på en valp till våren men funderar på hur vi skulle få ihop det med semester och ensamträningen.

Vi har ju en hund på 2 år redan som är ensam hemma om dagarna. Jag jobbar kontorstider men lite flexibilitet och sambon jobbar antingen 7-13 eller 14-20, så när han börjar tidigt åker jag till jobbet senare, och när han börjar sent så åker jag tidigt för att komma hem lite tidigare också.

Nu när minstingen är sex månaders så känner vi oss trygga att lämna dom 4 timmar i sträck. :) Sambon har varit tjänstledig/pluggat och har nu börjat jobba igen. Jag åker hem på lunchen och så brukar min pappa passa dom på eftermiddagen.

Så skönt att ni har en plan för Rollo! Då är det bara att hoppas på att planen ger positivt resultat i slutändan :)

Har du ingen bild på när de ligger bredvid varandra? Det vore kul att se!

Jag hoppas det med!

Lyckades tappa min telefon i golvet nyss så att den gick sönder, så jag ska se om jag kan få fram några bilder.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 206
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
913
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2