Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Upptäckte i morse att Ebrah har dubbla hörntänder i överkäken, de nya har börjat komma fram trots att valptänderna inte ramlat än. Sååå efter jobbet köpte jag en rejält stor nackkota från hjort. Den älskar hon, så snart ska väl de där valptänderna ryka :D

Önskar verkligen att oberoende studier görs på färskfoder så att veterinärer etc. kan sluta säga att det är riskfyllt. Suck.

Det där beror helt på vilka veterinärer du pratar med. Jag har flera veterinärvänner. De ger färskfoder eller barfar. På en veterinärstation som en vän jobbar på så har de börjat sälja mush. Hon själv är övertygad om att hundar som äter rått kött osv har bättre och tåligare magar än hundar som äter torrfoder. Det var förövrigt en veterinär som övertalade mig att åtminstone testa färskfoder istället för torrfoder för flera år sedan ;)

Nu kan jag äntligen ta det lite lugnt, för NU har valpen somnat. Han har säkert härjat i över 3 timmar, varit ute säkert 3-4 gånger för att han leker = kiss och varit allmänt bitig. Hoppas han växer fort nu och att han snart inser att han är för stor för att klämma sig in under tv-bänken, jobbig valp:banghead:

Nu kan jag äntligen ta det lite lugnt, för NU har valpen somnat. Han har säkert härjat i över 3 timmar, varit ute säkert 3-4 gånger för att han leker = kiss och varit allmänt bitig. Hoppas han växer fort nu och att han snart inser att han är för stor för att klämma sig in under tv-bänken, jobbig valp:banghead:
Det var sådant som fick mig att börja ta dubbla skogspromenader per dag med Ebrah. En runda på morgonen det första vi gjorde, en på eftermiddagen. Då slutade hon vara sådär galet jobbig där hon härjade runt som en tok inomhus i flera timmar.

Det var sådant som fick mig att börja ta dubbla skogspromenader per dag med Ebrah. En runda på morgonen det första vi gjorde, en på eftermiddagen. Då slutade hon vara sådär galet jobbig där hon härjade runt som en tok inomhus i flera timmar.

Jo kanske får bli två rundor för herren här också. Har tagit oss till skogen en gång varje dag på förmiddagen där han fått vara lös. Dock känns det inte som han "gör av" med så mycket energi där för han håller sig tätt intill mig och när vi sedan kommer tillbaka till stan (gräsmattan utanför lägenhetshuset) så busar han som en galning. Kan det vara att han känner sig "hemma" där?

Jo kanske får bli två rundor för herren här också. Har tagit oss till skogen en gång varje dag på förmiddagen där han fått vara lös. Dock känns det inte som han "gör av" med så mycket energi där för han håller sig tätt intill mig och när vi sedan kommer tillbaka till stan (gräsmattan utanför lägenhetshuset) så busar han som en galning. Kan det vara att han känner sig "hemma" där?
Garanterat! Men om han nu håller sig nära i skogen osv, gå runt lite själv, gå i bökig terräng, hitta en liten runda som ni går morgon och eftermiddag så att han känner sig hemma där också. Då kommer han säkert på att det är roligt att busa där också, och om inte annat så lär han bli trött i huvudet av alla intryck som finns i skogen :)

Garanterat! Men om han nu håller sig nära i skogen osv, gå runt lite själv, gå i bökig terräng, hitta en liten runda som ni går morgon och eftermiddag så att han känner sig hemma där också. Då kommer han säkert på att det är roligt att busa där också, och om inte annat så lär han bli trött i huvudet av alla intryck som finns i skogen :)

Det låter som ett bra förslag, så får det bli:D extra bra nu när jag pluggar distans på halvtid - mycket tid över!!

Förresten, om någon här råkar bo i närheten av Sthlm så tycker jag att det hade varit jättekul med en bukevalpträff :p

Guldstjärna till valpis imorse!! Sovit hela natten och vaknade inte förens halv 9 :bow: Vi gav oss ut i skogen direkt och tja, det går bättre och bättre. Han börjar äntligen fatta grejen med att han är lös = han kan röra sig fritt och måste inte vara fastlimmad vid mina fötter. Tog med mig kameran ut och han fastnade litegrann på bilderna. Jesus vad svårt det är att fota valpar :p
Milou-skog_zpsa73oev9b.jpg

Guldstjärna till valpis imorse!! Sovit hela natten och vaknade inte förens halv 9 :bow: Vi gav oss ut i skogen direkt och tja, det går bättre och bättre. Han börjar äntligen fatta grejen med att han är lös = han kan röra sig fritt och måste inte vara fastlimmad vid mina fötter. Tog med mig kameran ut och han fastnade litegrann på bilderna. Jesus vad svårt det är att fota valpar :p
Milou-skog_zpsa73oev9b.jpg

Det är jättesvårt! Och ännu svårare med en svart valp som jag har :p Är ju van att ha vit hund som syns bra men att fota en svart är ju hopplöst!

Idag smälter snön på taken och rasar ner. Varje gång tror Tage att det är någon ute på gården och börjar skälla som den vakthund han är :p Låt snön smälta bort FORT! Jag kommer bli galen idag annars iom att snön rasar ungefär var femte minut ;)

Min valpis fyllde 6 månader häromdagen, jag måste säga att hittills är jag väldigt nöjd med henne:love: hon är trygg, kontaktsökande, förarvek men säger inte ett pip om hon springer in i en taggbuske (de ska ju vara oberörda av sånt, men det kommer mer och mer att de inte vill gå fram om det är nässlor eller liknande) och framförallt sockersöt:D

Hon blir nog ingen utställningshund, det var inte tanken, men frågan är nu hur stor hon tänkte bli. Hon har växt om mellanhunden, föga överraskande eftersom hon är så liten, men ändå.
Och det är en jakthund, för häromdagen stack hon efter en hare för första gången, hon stannade när jag kallade, men det är ändå bra med viltintresse:up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka