Vet inte om ja kommer få bakslag framöver när hon blir äldre, men än så länge har jag den enklaste valp jag någonsin haft. Cookie är bara en go och glad kexchoklad typ
Lätt att lämna helt ensam - får hon bara en godis att knapra på när jag går egen långis med dom vuxna, så sover hon lugnt när vi kommer hem och gäspar och sträcker på sig när jag öppnar dörren.
Är inte superaktiv, utan knatar gärna omkring hemma och leker lite själv med leksaker. Går givetvis igång när dom vuxna drar igång henne, men hon är ändå klart lättare att lugna än dom vuxna
Gillar att duscha i badkaret - bra för framtida bruk med smutsiga magar
Sover hela nätterna och har gjort sen hon blev ensamvalp. Sover bredvid min kudde och börjar tassa på min näsa när min klocka ringer
Har gått enkelt i koppel från start utan problem eller protester. Är så följsam att det går av bara farten och hon stannar om det tar emot.
Åker gärna med i sjal när hon får hänga med på längre turen och blir trött - inga protester om att hon "kan själv" som mina tidigare valpar.
Gosig, kelig och en riktig myspropp - och inte alls lika speedad som mor hennes var i del åldern. Lite försiktig i början med nya saker, men så fort hon fått spana in vad det nu är så är allt lugnt. Även bra mycket tystare än mamma sin (halleluja haha).
Dock lika smart som sin mamma och snappar upp saker otroligt fort.
Nu ska bara kroppen växa ikapp sig själv, så får vi se vad det blir av henne sen när hon växer upp. Hon är fortfarande lite väl "rund och go" (hon föddes fet och var så fet att hon inte kunde komma upp på benen när syskonen började gå - benen åkte ut i spagat ganska länge !), men hon har fått styr på benen och framförallt musklerna som ska få ordning på benen rätt bra. Lite lösa armbågar fram, så hon påminner lite om en fransk bulldogg när hon travar men även det har blivit bättre
Är väldigt glad i henne och det "trots" att hon stannade av två anledningar. Dels att hon var/är väldigt snygg ! men även pga att hon gick så illa/konstigt rätt länge som liten valp att jag inte ville släppa henne om jag inte visste att allt var okej. Detta blir bättre för varje vecka, men än ropar jag inte hej - men hon ska få gott om tid på sig att växa i sin tunga kropp. Hon är rejäl för sin ålder och väger rätt mycket, men hon är en stadig tös med mycket benstomme....och mycket kulmage....