Vallack eller sto?

Sv: Vallack eller sto?

Jag tror det har mer med individen att göra än könet.
Kolla bara på de hästar som vi alla VET är bra. Det är ju en salig blandning av ston, valackar samt hingstar.

ston: Butterfly Flip, Mynta, Goldika
valackar: Milton, Big Ben, Jappeloup
hingstar: Baloubet du Rouet, Clinton, Cardento

Bara för att nämna några som exempel.
Som sagt, ta reda på hästens kvalitet, ridbarhet, samarbetsvilja, fighting spirit och kapacitet. Sen om det råkar vara ett sto, en valack eller hingst spelar ju faktiskt inte så stor roll ifall man trivs tillsammans... ;)

Jag tycker inte det spellar någon roll valack eller sto i så fall
valack för dem blir inte brunstiga men mitt sto Glossifier betersig väldigt bra:bump: men du får bestäma själv:banana:

haha köp en hingst det är bäst! :love: :love: dom gör allt för en om man får dom på sin sida! men det är ju förstås krångligt om dom är väldigt hingstiga.. min är inte det, han är vekare än en valack, sån tur jag har! :devil:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 072
Senast: Freazer
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 435
Senast: Hedwig
·
Mat Jag har under många, många år haft problem med magen och prövat den ena dieten efter den andra. Nu verkar det som att det äntligen är...
2
Svar
35
· Visningar
2 067
Senast: Keb71
·
Mat Detta är INTE en tråd för smörälskare.... Jag köper både smör (och har i/på mat) och margarin (och steker i och bakar med), men detta...
Svar
2
· Visningar
657
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka