L
LiisaFliisa
Sv: Välja gymnasielinje?!
Haha! Okej. Nej, men vad jag har hört så kan man gå precis som ett samhällsprogram eller naturprogram på naturbruk, bara det att man väljer till hästen. Fast jag är väldigt osäker. Tack iaf
Oj, det är skitsvårt att välja gymnasieinriktning!
Jag tänker lite såhär; välj det du är intresserad av men kasta inte bort tiden på något som egentligen inte är något. Svårt att formulera hur jag menar.. Att plugga häst kan ju givetvis vara kul, men jag har aldrig haft så mycket till övers för det. Såvida man inte är en sån människa som inte klarar av att plugga, eller om man helt enkelt inte är intresserad av någonting annat. Häst kan man ju trots allt läsa på universitet, högskola och KY när man "växt till sig och vet vad man vill".
Jag gick samhäll med kulturinriktning på gymnasiet, det var superkul och intressant, men gav inte ett dugg. Sista terminen i trean kom jag på vad jag ville göra, och nu sitter jag på konvux och läser biologi och kemi.
Man vet inte vad man vill när man väljer, så personligen tycker jag man ska välja så brett som möjligt och inte sikta in sig på ett specifikt ämne. Man har givetvis alltid en grundriktning vad man än läser, men sen kanske man ska se över alla sina alternativ och, som alla andra sagt, välja med hjärtat.
Jag har ingen bra erfarnehet av naturbruksgymnasier. Här är det mest fyllebultar och bönder som går där och är alllmänt korkade. Finns hundinriktning, och det verkar mer eller mindre värdelöst och meningslöst.
Haha! Okej. Nej, men vad jag har hört så kan man gå precis som ett samhällsprogram eller naturprogram på naturbruk, bara det att man väljer till hästen. Fast jag är väldigt osäker. Tack iaf