Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Fantastiskt charmigt. Inte för att det egentligen förvånar att någon som genom hela tråden tjatat om att berusade tjejer får skylla sig själva om de blir våldtagna sedan visar sig inte ens se dessa kvinnor som människor eller värda någon respekt. Vi får väl vara oerhört glada och tacksamma då antar jag att du äcklas så oerhört av dessa kvinnor att du avstår, eftersom du i övrigt har precis samma inställning som en våldtäktsman.

Nu bör du ju även vara medveten om vad jag skrev, att jag inte skrev att jag skulle lämna personen ifråga åt sitt öde, jag skulle förmodligen ringa 112 och se till att mässingen eller ambulansen tar hand om vraket.
Men att jag skulle hysa några som helst tankar om sex??
NEJ!

Vad skulle du göra?
Tänka på sex eller tänka på att se till att personen i fråga hamnar där den hör hemma, i häktet eller på akuten?

Så tagga ner.

När det kommer till kritan så resonerar majoriteten av oss alla så här.:cautious:
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

När det kommer till kritan, är dina inlägg i frågor som rör våldtäkt det mest obehagliga som skrivs på buke.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

När det kommer till kritan, är dina inlägg i frågor som rör våldtäkt det mest obehagliga som skrivs på buke.
Det är det ju alltid när jag skriver något du inte gillar. acceptera det, gilla läget, världen är inte enkelriktad. den är mångfacetterad och full av olika åsikter:D

Att du finner det obehagligt tyder på vissa fobier...inte bra..

Vad jag har skrivit är att en våldtäktsman är ansvarig för sina handlingar och sina val...är det en obehaglig åsikt.

Detta ansvar gäller naturligtvis alla vuxna människor..är det en obehaglig åsikt?

Sedan skrev jag vist att jag med intresse såg fram mot hovrättens beslut angående målet vi diskuterade..en obehaglig åsikt?

Du borde nog starta en tråd:

Tråden för inbördes beundran, där skulle jag inte argumentera mot dig....
 
Senast ändrad:
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Ja ställ frågan här hur många som inte tänder på en nerspydd, nerpissad individ. Ska du fylla gropen med alla oss som resonerar så så blir gropen djäkligt stor:D

Det är inget fel på att inte tända på den personen, men att inte ens nämna att man inte vill ha sex med denna person av respekt för denne (som befinner sig i en väldigt utsatt situation och inte är förmögen att ta kloka beslut) visar i min mening på total brist på empati och respekt för sina medmänniskor.

Det språk du använder när du skriver om denna fiktiva person är också rent förskräckligt.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

När det kommer till kritan, är dina inlägg i frågor som rör våldtäkt det mest obehagliga som skrivs på buke.

Jag har visserligen inte läst någon annan tråd än den här, men ännu lite mer obehagligt tycker jag dock det totala oförståendet för hur och varför de uttryckta åsikterna skrämmer och upprör är...

Landsbygdbo, kan du verkligen inte förstå skillnaden mellan "jag våldtar inte redlöst berusade för fylla är inte sexigt" och "jag har inte sex med någon som inte också vill ha sex med mig och är förmögen att fatta det beslutet". Om du skulle tända på just fylla skulle det alltså inte finnas någon anledning att inte våldta redlöst berusade kvinnor då... Att du överhuvud taget har med en värdering om huruvida en redlöst berusad är "värd" att få bli knullad av dig är problemet. Hur man än vänder och vrider på det säger du att du låter bli att våldta för att objektet som är till för att stoppa kuken i äcklar dig, inte för att hon är en medvetslös människa, inte en sexpartner. Tydligt nog?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Det är inget fel på att inte tända på den personen, men att inte ens nämna att man inte vill ha sex med denna person av respekt för denne (som befinner sig i en väldigt utsatt situation och inte är förmögen att ta kloka beslut) visar i min mening på total brist på empati och respekt för sina medmänniskor.

Det språk du använder när du skriver om denna fiktiva person är också rent förskräckligt.

Att språket provocerar, det är medvetet.
Men om du läser vad som står där ser du att de flesta resonerar likadant.
Man skulle ordna att personen i fråga kommer antingen till akuten eller fyllehäcken, så hon inte ligger i kylan och fryser ihjäl eller en samvetslös buse får tag på henne.

Att hennes val att supa sig redlös är förkastligt och att hennes figur i det läget inte väcker några sexuella känslor hos en frisk person.

Det är alltså vad du menar med brist på empati o respekt för sina medmänniskor?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

"Landsbygdbo, kan du verkligen inte förstå skillnaden mellan "jag våldtar inte redlöst berusade för fylla är inte sexigt" och "jag har inte sex med någon som inte också vill ha sex med mig och är förmögen att fatta det beslutet". Om du skulle tända på just fylla skulle det alltså inte finnas någon anledning att inte våldta redlöst berusade kvinnor då... Att du överhuvud taget har med en värdering om huruvida en redlöst berusad är "värd" att få bli knullad av dig är problemet. Hur man än vänder och vrider på det säger du att du låter bli att våldta för att objektet som är till för att stoppa kuken i äcklar dig, inte för att hon är en medvetslös människa, inte en sexpartner. Tydligt nog?"

Jag våldtar varken fulla eller nyktra! så enkelt är det!

De flesta tjejer jag umgåtts med har delat min uppfattning att fylla och de därmed förbundna odörerna är sexuellt avtändande

Om någon väljer att sänka sig till den nivån att han eller hon super sig redlös tyder det antingen på att de är snorungar som inte ska dricka sprit eller att de har problem med spriten. Vilket som, jag är inte intresserad av dem som ev. sexpartners.

Möjligtvis att jag ringer mässingen så de får transportera vraket till akuten eller fyllehäcken.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Jag har visserligen inte läst någon annan tråd än den här, men ännu lite mer obehagligt tycker jag dock det totala oförståendet för hur och varför de uttryckta åsikterna skrämmer och upprör är...

Jag tror att landsbygdsbos motiv för att alls skriva i trådar som handlar om våldtäkt är väldigt otäcka.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Jag tror att landsbygdsbos motiv för att alls skriva i trådar som handlar om våldtäkt är väldigt otäcka.

Jag kan bara hålla med, det måste vara otäckt för en debattör av din kaliber att inte få rätt alla gånger, att inse att alla inte beundrar en och inte håller med en.

Din enkelspåriga inställning är otäck, bara tanken att framföra någon form av dold agenda hos någon lyser ju av just detta.

Förut var jag blev jag skylld för att vara sinneslö av dig, nu har jag en dold agenda, undrar vad du hittar på nästa gång:sneaky::D:D
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Att språket provocerar, det är medvetet.
Men om du läser vad som står där ser du att de flesta resonerar likadant.
Man skulle ordna att personen i fråga kommer antingen till akuten eller fyllehäcken, så hon inte ligger i kylan och fryser ihjäl eller en samvetslös buse får tag på henne.

Att hennes val att supa sig redlös är förkastligt och att hennes figur i det läget inte väcker några sexuella känslor hos en frisk person.

Det är alltså vad du menar med brist på empati o respekt för sina medmänniskor?

Att man skulle agera likadant betyder inte att man gör det av samma anledning. Olika tankebanor kan ge samma utgång, men dina tankebanor är läskiga.

De män jag väljer att omge mig med hjälper utsatta personer av medkänsla, behandlar dem med respekt och kallar dem inte vrak (varken inför dem eller bakom ryggen på dem).

Vilket språk man använder spelar roll och avspeglar mer än man tror och ditt är i det här fallet vidrigt.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Nu bör du ju även vara medveten om vad jag skrev, att jag inte skrev att jag skulle lämna personen ifråga åt sitt öde, jag skulle förmodligen ringa 112 och se till att mässingen eller ambulansen tar hand om vraket.

Återigen, oerhört charmigt. Vilken fantastiskt empatisk och godhjärtad individ du är som "förmodligen" inte skulle lämna en, vad var det, nerkissad, nerspydd, avdäckad person på gatan... Beundransvärt verkligen.

Men att jag skulle hysa några som helst tankar om sex??
NEJ!

Vad skulle du göra?
Tänka på sex eller tänka på att se till att personen i fråga hamnar där den hör hemma, i häktet eller på akuten?

Så tagga ner.

Jadu. Låt mig tagga ner och tänka efter. Okej, mitt svar är att jag skulle tänka på sex i ungefär lika hög grad som jag skulle tänka att "vraket" inte är att se som människa, inte är värd grundläggande respekt och får skylla sig själv om hon blir våldtagen.

När det kommer till kritan så resonerar majoriteten av oss alla så här.:cautious:

Majoriteten av er som inte betraktar berusade kvinnor som människor resonerar säkerligen så, ja. Majoriteten av oss andra gör det lika säkerligen inte.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Jag våldtar varken fulla eller nyktra! så enkelt är det!

De flesta tjejer jag umgåtts med har delat min uppfattning att fylla och de därmed förbundna odörerna är sexuellt avtändande

Om någon väljer att sänka sig till den nivån att han eller hon super sig redlös tyder det antingen på att de är snorungar som inte ska dricka sprit eller att de har problem med spriten. Vilket som, jag är inte intresserad av dem som ev. sexpartners.

Möjligtvis att jag ringer mässingen så de får transportera vraket till akuten eller fyllehäcken.

Blir bara ett kort inlägg ikväll men...och? Ska det här vara något hedrande för dig och dina vänner? Det är fint av dig om du ser till att personen ifråga får hjälp, men när det gäller den sexuella delen så finns det inget som helst beundransvärt i det du skriver. Jag ser det bara som ett exempel på hur sjukt det här samhället är, där du (och eventuellt dina kvinnliga vänner som du påstår?) inte i första hand väljer bort sexet för att personen i fråga inte verkar kapabel att fatta sådana beslut, utan utifrån vad DU kan få ut av det möjliga sexet. Det är inte ett närvaro eller frånvaro av samtycke mellan två personer, det är återigen ett uttryck för att den egna (manliga) viljan (som i ditt fall är negativ) till sex är det som är det viktiga.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Jag tänker mig att sexsyn handlar i högre grad om båda könen och om relationer mellan personer av båda (och för all del av samma) könen än vad kvinnosyn gör.

Vad man tycker eller tror att sex är, vad man tycker eller tror att en sexpartner är.

Jag är långt ifrån säker på att det finns män som aldrig skulle kunna våldta vad som än hände, däremot skulle det hela kunna se väldigt olika ut, beroende på vem gärningsmannen är. Jag är tveksam till om vi har någon nytta av att tänka oss att vissa män aldrig skulle kunna våldta, dessutom, även om det kanske är så. Jag menar, hur identifierar man dem? Vem kan veta vilka de är? Kan de ens själva veta vilka de är?

Jag är däremot helt enig om att det finns män som verkar ha väldigt svårt att någonsin vara något annat än skitstövlar, men dem känner man ju igen rätt snabbt när man ser dem.

Haken är att du inte ser dem innan de sitter som nämdemän och tolkar medgivande lite som de vill.

Det blir väldigt mycket rop på ny och skärpt lagstiftning, sen glömmer man bort vilka som skall tolka den.

Alla partier nominerar sina nämdemän. Val har konsekvenser,
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Han har inte missat en enda tråd som på något vis berör våldtäkt här på buke. Det är ingen tillfällighet.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Ja det är kränkande mot män och deras intelligens också. Är det så att det är normalt för män att inte kunna avgöra om någon är starkt berusad (eller sjuk så de uppträder som de är berusade)?

Man kan ju tänka att det är kränkande mot män, eller så kan man se att vissa grupper av män är mer överslätande vad det gäller kvinnosyn (och därmed mansyn) SD utmärker sig.

En politiskt vald nämndeman från SD lär enligt deras husorgan avpixlat fälla varje muslim, men fria varje kristen vit.

Det är är liksom inte lagen som är bekymret, det är vilka som tolkar lagen. Väljer ditt parti gamla gubbar som nämndemän, lär våldtäktsmän bli friade oavsett lag.

(förutom SD som fäller muslimer och förstår andra)

Val har konsekvenser.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Man kan ju tänka att det är kränkande mot män, eller så kan man se att vissa grupper av män är mer överslätande vad det gäller kvinnosyn (och därmed mansyn) SD utmärker sig.

En politiskt vald nämndeman från SD lär enligt deras husorgan avpixlat fälla varje muslim, men fria varje kristen vit.

Det är är liksom inte lagen som är bekymret, det är vilka som tolkar lagen. Väljer ditt parti gamla gubbar som nämndemän, lär våldtäktsmän bli friade oavsett lag.

(förutom SD som fäller muslimer och förstår andra)

Val har konsekvenser.

Är det så enkelt tror du? Gamla gubbar har taskig kvinnosyn och om vi byter ut dessa äldre nämndemän mot yngre män så försvinner problemet?


Jag tror tyvärr problemet ligger djupare än så.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Återigen, oerhört charmigt. Vilken fantastiskt empatisk och godhjärtad individ du är som "förmodligen" inte skulle lämna en, vad var det, nerkissad, nerspydd, avdäckad person på gatan... Beundransvärt verkligen.
förmodligen skulle du agera likadant


Jadu. Låt mig tagga ner och tänka efter. Okej, mitt svar är att jag skulle tänka på sex i ungefär lika hög grad som jag skulle tänka att "vraket" inte är att se som människa, inte är värd grundläggande respekt och får skylla sig själv om hon blir våldtagen.
om en person väljer att dricka sig redlös, så är det hennes val. Naturligtvis är den person som rånar henne eller begår ett övergrepp mot henne fullt ansvarig för denna handling. Så ansvarsfrågan för ett ev övergrepp är solklart, vilket jag gång på gång har skrivit.


Majoriteten av er som inte betraktar berusade kvinnor som människor resonerar säkerligen så, ja. Majoriteten av oss andra gör det lika säkerligen inte.

En redlöst berusad människa kan knappast beskrivas som en "tänkande människa(homo sapiens) Naturligtvis är det fortfarande en människa, men knappast en person värd förtroende .
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Blir bara ett kort inlägg ikväll men...och? Ska det här vara något hedrande för dig och dina vänner? Det är fint av dig om du ser till att personen ifråga får hjälp, men när det gäller den sexuella delen så finns det inget som helst beundransvärt i det du skriver. Jag ser det bara som ett exempel på hur sjukt det här samhället är, där du (och eventuellt dina kvinnliga vänner som du påstår?) inte i första hand väljer bort sexet för att personen i fråga inte verkar kapabel att fatta sådana beslut, utan utifrån vad DU kan få ut av det möjliga sexet. Det är inte ett närvaro eller frånvaro av samtycke mellan två personer, det är återigen ett uttryck för att den egna (manliga) viljan (som i ditt fall är negativ) till sex är det som är det viktiga.

Jag anser att båda ska få ut vad man vill ha i en sexuell relation.
Jag skulle naturligtvis inte inleda en relation med någon som jag inte kan kommunicera med, jag förmodar att du har samma inställning.

Och hur kan du hävda att jag driver tesen att sex och enbart sex är det viktiga? När jag gång på gång hävdar att sex är en del, att kunna prata med varandra(kommunicera) är för mig ett krav i en relation. Håller du inte med om det?

Och om kvinnan i fråga är redlöst berusad så kan hon ju inte genomföra en vettig kommunikation, hon stinker och hon klarar ju inte ens att utan problem att ta sig fram själv.

Istället verkar du läsa in det du själv vill imin text, inte vad som står där...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp