Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Att man skulle agera likadant betyder inte att man gör det av samma anledning. Olika tankebanor kan ge samma utgång, men dina tankebanor är läskiga.

De män jag väljer att omge mig med hjälper utsatta personer av medkänsla, behandlar dem med respekt och kallar dem inte vrak (varken inför dem eller bakom ryggen på dem).

Vilket språk man använder spelar roll och avspeglar mer än man tror och ditt är i det här fallet vidrigt.

Vad som är vidrigt, det är vad man säger, inte hur man säger det.

En alkoholiserad människa ÄR ett mänskligt vrak.
Det betyder inte att den människan inte är en människa med en människas rättigheter. Men de flesta som känner till hur saker o ting fungerar litar inte på den människan, ger inte den människan några förtroenden.

Att en redlöst berusad människa stinker av alkohol kan väl inte ens du förneka. Och att en redlöst berusad brukar spy ner sig och urinera ner sina kläder kan du väl heller inte förneka så???
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Nej inte respektlöst, snarare realistiskt.

Klarar en människa inte att konsumera sprit utan att supa bort vett o förstånd så klarar hon nog inte av en massa annat också.

Alltså inte något att satsa på.

"då klarar hon inte en massa annat också".

Du verkar missa att de flesta som råkar ta en bautafylla inte gjort det med mening. Sprit är lurigt, ena gången dansar jag fram till 05 då jag går hem och sover och vaknar pigg nästa dag. Andra gången, i snitt en gång per årtionde, så slår det fel och jag somnar redan vid 12slaget och är ett ras i två dagar efter.

Alkoholens verkan beror på så mycket mer än intelligens.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Brukar är överdrivet. Många kräks inte på fyllan och urinerar ner sig gör nog inte de flesta vanliga svenssons som tar sig en blecka en lördag. Det är inte så många unga kvinnor som ingår i A-laget på parkbänken och det är väl inte deras verklighet vi diskuterar?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

En redlöst berusad människa kan knappast beskrivas som en "tänkande människa(homo sapiens) Naturligtvis är det fortfarande en människa, men knappast en person värd förtroende .

Detsamma skulle man kunna säga om personer som diskuterar såsom du gör, men jag föredrar att inte dela in människor på det viset. :)

Men ok, man måste vara värd förtroende för att inte få skylla sig själv om man våldtas. Noterat.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

"då klarar hon inte en massa annat också".

Du verkar missa att de flesta som råkar ta en bautafylla inte gjort det med mening. Sprit är lurigt, ena gången dansar jag fram till 05 då jag går hem och sover och vaknar pigg nästa dag. Andra gången, i snitt en gång per årtionde, så slår det fel och jag somnar redan vid 12slaget och är ett ras i två dagar efter.

Alkoholens verkan beror på så mycket mer än intelligens.

Var har jag påstått att alkoholism har med intelligens att göra?
Jag konstaterar bara att en person som är redlöst berusad har bedövat sin hjärna så att han eller hon inte är kapabel till en vettig konversation.

Och jag skrev också att orsaken oftast är ungdomligt oförstånd eller att personen inte är kapabel att hantera alkohol och är så blåst att han eller hon trots det dricker.

Jag dricker, både öl, vin och starksprit.
Dricker ibland så mkt att jag blir berusad.
Men aldrig så att jag förlorar kontrollen över mig själv.
Visst det hände när man tonåring. Men inte sedan dess.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Detsamma skulle man kunna säga om personer som diskuterar såsom du gör, men jag föredrar att inte dela in människor på det viset. :)

Men ok, man måste vara värd förtroende för att inte få skylla sig själv om man våldtas. Noterat.

Ja det är din uppfattning, min är den att den som begår övergreppet som är skuld till det hela.

Och ska bära ansvar för övergreppet enligt de regler vi har i samhället.

Men samtidigt är jag så realistisk att inse att den kvinna som drabbas även drabbas av åratals av lidande pga det psykiska o fysiska trauma hon upplevt
.
Och då kan jag inte låta bli att tänka på en limerick, om en fritidsseglare som hade rätten på sin sida, och utan att rucka på den krävde fri väg vid möte med en oljetanker.
Den sista raden slutade så här:

-he was right, dead right, from the bottom of the sea...

Så talesättet, -tänk efter före. skulle kunna spara mycket lidande, oavsett att någon annan bär skuld till detta lidande.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Brukar är överdrivet. Många kräks inte på fyllan och urinerar ner sig gör nog inte de flesta vanliga svenssons som tar sig en blecka en lördag. Det är inte så många unga kvinnor som ingår i A-laget på parkbänken och det är väl inte deras verklighet vi diskuterar?

Det är väl bara att fråga en taxichaffis hur ofta de måste tvätta ur sina bilar efter en lördagsnatts körningar...

Dessutom vad det gäller kvinnliga alkoholister så brukar det ju ta längre tid för dem att hamna på parkbänken.

nu är jag både cynisk o krass, med de sitter ju på en resurs som gör att de kan få tag i härbärge lättare än män i samma situation. När det väl rutschat utför till parkbänken så är de dubbelt utsatta, dels av de fysiska vedermödorna ett missbruk innebär och dels att de ständigt blir utsatta för mer eller mindre övergrepp.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Ja det är din uppfattning, min är den att den som begår övergreppet som är skuld till det hela.

Javisst, helt uppenbart är det din uppfattning, det går ju inte att ta miste på när du sedan lägger 10 rader på att förklara att du tycker precis motsatsen...
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Detsamma skulle man kunna säga om personer som diskuterar såsom du gör, men jag föredrar att inte dela in människor på det viset. :)

Men ok, man måste vara värd förtroende för att inte få skylla sig själv om man våldtas. Noterat.

Knappast, tom samhället anser att en berusad människa inte är kapabel till rationella beslut, det är väl bla därför bilförare, piloter o styrmän på båtar måste vara nyktra när de kör så;)
Samhället är tydligen lika vidrigt som jag i sitt resonemang.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Knappast, tom samhället anser att en berusad människa inte är kapabel till rationella beslut, det är väl bla därför bilförare, piloter o styrmän på båtar måste vara nyktra när de kör så;)
Samhället är tydligen lika vidrigt som jag i sitt resonemang.

"Samhället" anser inte officiellt att någon tappar sitt människovärde för att de väljer eller råkar bli berusad någon gång, nej. Men samhället är vidrigt på många sätt på grund av att det finns folk som resonerar som du, ja, där gör du en korrekt iakttagelse.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

"Samhället" anser inte officiellt att någon tappar sitt människovärde för att de väljer eller råkar bli berusad någon gång, nej. Men samhället är vidrigt på många sätt på grund av att det finns folk som resonerar som du, ja, där gör du en korrekt iakttagelse.

Och var har jag skrivit att en människa i berusat tillstånd tappar sitt människovärde?

Och jag vet inte om det är vidrigt att bilförare, piloter o andra ska vara nyktra när de kör, jag anser det vara respekt gentemot oss andra:D

Men du har ju naturligtvis rätt till din egen uppfattning.

PS jag har bla skrivit:-En redlöst berusad människa kan knappast beskrivas som en "tänkande människa(homo sapiens) Naturligtvis är det fortfarande en människa, men knappast en person värd förtroende .
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Du har tjatat om det i ungefär vartenda inlägg i en 27 sidor lång tråd. Dåligt minne?

Tråd "Våldtäkter och spridning av sexfilmer"
inlägg nr ___
Citat:
"_______________________"
Nu är det bara att fylla i det som saknas så har du bevisat vad du påstår.
Svårare än så är det inte;)
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Och var har jag skrivit att en människa i berusat tillstånd tappar sitt människovärde?

Jag har redan citerat det men om du verkligen har så svårt att minnas vad du själv och andra skriver så kommer det här igen:

Och mitt, att jag inte kan respektera en människa som homo sapiens så länge personen väljer att supa skallen av sig. Då är man ju inte längre en tänkande människa utan ett redlöst dreglande fyllo!

Och till detta, jag går inte i säng med en människa jag inte respekterar som just människa.


Och jag vet inte om det är vidrigt att bilförare, piloter o andra ska vara nyktra när de kör, jag anser det vara respekt gentemot oss andra:D

Tröttnar du inte själv på alla halmdockor?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Tråd "Våldtäkter och spridning av sexfilmer"
inlägg nr ___
Citat:
"_______________________"
Nu är det bara att fylla i det som saknas så har du bevisat vad du påstår.
Svårare än så är det inte;)

Det är bara att läsa valfritt inlägg av dig i tråden. Det är de som det står ditt namn bredvid. Svårare än så är det inte.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Skönt för dig. jag somnade på min egen diskbänk i vintras efter en tjejmiddag hos mig. Drack inte mer än vanligt men den kvällen var det för mycket.

Är varken alkoholist eller korkat. Du blandar ihop många begrepp.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Jag har redan citerat det men om du verkligen har så svårt att minnas vad du själv och andra skriver så kommer det här igen:






Tröttnar du inte själv på alla halmdockor?

Människa på latin heter just ”homo sapiens” vilket direkt översatt betyder...den tänkande människan. Och en människa som inte kan tänka är inte längre en tänkande människa. Naturligtvis har hon fortfarande kvar sitt människovärde.

Att samhället inte accepterar redlös berusning är i mina ögon inte vidrigt, lika lite som att jag inte accepterar det. Alla har rätt att supa sig redlösa, men ingen har rätt att kräva respekt. Respekt är något man får, inte tilltvingar sig

Dessutom, vilket inte är förvånande,inte en rad om att den våldtagna kvinnan är skuld till våldtäkten:sneaky:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp