Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Nja, jag tror att de flesta minns att de gick hem med nån, sen kan anledningen varför vara rätt diffus när man ser personen i dagsljus.

Har man varit full vet man också att i discolampans härliga ljus kan den killen verka supernajsig för att när man kommer ut och börjar prata med vederbörande inse att man hellre kräks på sig själv än går hem med den mannen. Eller så inser man på efterfesten att man är sjukt trött och borde sova. Då ska man ha rätt att göra det valet utan att tvingas att fullfölja det mannen räknat med.

Sen fortfarande, hur jävla packad jag än är så märker jag om den andra vill eller inte vill ligga med mig.
Är man sååå full så klarar man nog inte att våldta nån tror jag. Så när man våldtar är man medveten om det och borde avstå.

Som kvinna är det inte ovanligt att hitta fulla killar på stan nattetid, inte fan slätar jag av de allihopa för att jag kan.
Lika lite som jag rånar dem eller misshandlar dem. Varför har vissa så svårt att göra detsamma?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Om det inte är fylla då? Om jag blir neddrogad eller sjuk så jag inte kan ta mig hem?

I alla dessa diskussioner framställs tjejer som våp som inte vågar säga nej.
jag har en del tjejkompsar som blir rätt aggro på fyllan, får de slå en kille som begår närmanden?
De kunde ju inte veta att han inte tänkte våldta dem liksom.

För många män verkar det vara så väldigt märkligt att en tjej inte tänder på dem.
"hon ville ju ligga med min kompis" ehh ja? vad har det med dig att göra? sen när betydde
"ohh snygg kille han släpar jag hem" "åh fan vad fett då hänger alla hans polare på och jag får inte gå hem förräns de bestämmer det"
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

nej det är inte mitt svar.
jag tycker du för ett extremt märkligt resonemang.
du menar att två har sex, ingen minns det, en mår dåligt och anmäler den andra?
det tror jag aldrig kommer komma förbi en anmälan.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Apropå kyskhetsbälte: Nu är ju inte endast ett fullbordat vaginalt samlag en våldtäkt. En våldtäkt kan vara såväl anal som oral. Skulle hon då också bära munkorg, tycker du?


6 kap. Om sexualbrott

1 § Den som genom misshandel eller annars med våld eller genom hot om brottslig gärning tvingar en person till samlag eller till att företa eller tåla en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst två och högst sex år.

Detsamma gäller den som med en person genomför ett samlag eller en sexuell handling som enligt första stycket är jämförlig med samlag genom att otillbörligt utnyttja att personen på grund av medvetslöshet, sömn, allvarlig rädsla, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada eller psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i en särskilt utsatt situation.

Är ett brott som avses i första eller andra stycket med hänsyn till omständigheterna vid brottet att anse som mindre grovt, döms för våldtäkt till fängelse i högst fyra år.

Är brott som avses i första eller andra stycket att anse som grovt, döms för grov våldtäkt till fängelse i lägst fyra och högst tio år. Vid bedömande av om brottet är grovt ska det särskilt beaktas, om våldet eller hotet varit av särskilt allvarlig art eller om fler än en förgripit sig på offret eller på annat sätt deltagit i övergreppet eller om gärningsmannen med hänsyn till tillvägagångssättet eller annars visat särskild hänsynslöshet eller råhet. Lag (2013:365).

Förslaget om kyskhetsbälte var att ta lika allvarligt som en lapp i handväskan med den ovan nämnda texten.

Ett övergrepp kan naturligtvis vara både det du nämner och verbalt.

Med andra ord inget som varken jag eller samhället accepterar. .
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Säg så här, jag skulle inte dra hem ett sängsällskap jag hittat, liggande stupfull på gatan.

Dels för att jag föredrar att kunna föra ett vettigt samtal med sängsällskapet i fråga och dels för att att supa sig redlös och hamna på gatan , liggande på gatan, så uppvisar man att man inte är en människa som jag vill investera tid o känslor i.

Vilket oerhört egocentriskt och respektlöst perspektiv. Om det är det perspektivet män i allmänhet har förstår jag varför det ser ut som det gör.

Utfallet rätt, anledningarna... så feeeeel.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Vilket oerhört egocentriskt och respektlöst perspektiv. Om det är det perspektivet män i allmänhet har förstår jag varför det ser ut som det gör.

Utfallet rätt, anledningarna... så feeeeel.

Så det är fel att ha ett önskemål, att kunna genomföra en givande konversation?
Sorry, men det är grundkravet för mig.
Att ha ett intellektuellt utbyte..sedan om allt stämmer kan man gå vidare.

Att jag sedan betraktar den som super sig så full att man ligger på trottoaren som en patetisk individ som uppvisar ett beteende som jag inte vill ha med att göra..det är min fulla...rätt.

Det skapar ju bara en massabekymmer. risken för en ofrivillig pizza i baksätet på taxin etc etc förutom det att hon inte uppfyller mitt grundkrav, det att kunna genomföra en givande konversation.

Och visst, en sexuell relation ska bygga på personliga krav o önskemål. BÅDAS..

I mina ingår det att kunna ha det trevligt och givande..inte bara i bingen!

Jag vet ju inte vad du har för krav. Men det är dina personliga och de ska du heller inte rucka på!
 
Senast ändrad:
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Sexsysnen på kvinnor är i mina ögon en del av kvinnosynen.

Vissa män skulle aldrig kunan våldta vad som än händer, vissa blir skitstövlar under specialla omständigheter och andra är alltid skitstövlar.

Jag tänker mig att sexsyn handlar i högre grad om båda könen och om relationer mellan personer av båda (och för all del av samma) könen än vad kvinnosyn gör.

Vad man tycker eller tror att sex är, vad man tycker eller tror att en sexpartner är.

Jag är långt ifrån säker på att det finns män som aldrig skulle kunna våldta vad som än hände, däremot skulle det hela kunna se väldigt olika ut, beroende på vem gärningsmannen är. Jag är tveksam till om vi har någon nytta av att tänka oss att vissa män aldrig skulle kunna våldta, dessutom, även om det kanske är så. Jag menar, hur identifierar man dem? Vem kan veta vilka de är? Kan de ens själva veta vilka de är?

Jag är däremot helt enig om att det finns män som verkar ha väldigt svårt att någonsin vara något annat än skitstövlar, men dem känner man ju igen rätt snabbt när man ser dem.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Mitt svar på samma situation hade varit att jag inte vill ha sex med den personen just för hen inte är kapabel att ta kloka beslut.

Det enkla svaret i den situationen är att man inte har sex med denne av respekt för hen som individ. Som människa.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Mitt svar på samma situation hade varit att jag inte vill ha sex med den personen just för hen inte är kapabel att ta kloka beslut.

Det enkla svaret i den situationen är att man inte har sex med denne av respekt för hen som individ. Som människa.

Och mitt, att jag inte kan respektera en människa som homo sapiens så länge personen väljer att supa skallen av sig. Då är man ju inte längre en tänkande människa utan ett redlöst dreglande fyllo!

Och till detta, jag går inte i säng med en människa jag inte respekterar som just människa.

Men valet är ju individuellt. Det finns de som ser en fet plånbok som prio nr ett. eller en fin titel...eller rätt politisk åsikt..bara fantasin sätter ju gränserna:D
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Och mitt, att jag inte kan respektera en människa som homo sapiens så länge personen väljer att supa skallen av sig. Då är man ju inte längre en tänkande människa utan ett redlöst dreglande fyllo!

Och till detta, jag går inte i säng med en människa jag inte respekterar som just människa.

Men valet är ju individuellt. Det finns de som ser en fet plånbok som prio nr ett. eller en fin titel...eller rätt politisk åsikt..bara fantasin sätter ju gränserna:D

Som sagt, en väldigt respektlös syn på sina medmänniskor.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Som sagt, en väldigt respektlös syn på sina medmänniskor.

Nej inte respektlöst, snarare realistiskt.

Klarar en människa inte att konsumera sprit utan att supa bort vett o förstånd så klarar hon nog inte av en massa annat också.

Alltså inte något att satsa på.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Nej inte respektlöst, snarare realistiskt.

Klarar en människa inte att konsumera sprit utan att supa bort vett o förstånd så klarar hon nog inte av en massa annat också.

Alltså inte något att satsa på.

Wow, inte ens när du får det tydligt påpekat för dig ser du vad du säger... Jag tar mig friheten att göra ett försök:
Du säger att anledningen att du inte skulle ha sex med en redlös kvinna är för att hon inte duger för dig, inte för att det helt enkelt är fel att utnyttja en redlös person! Herregud... :wtf:

Vill man se goda argument till en samtyckeslag tycker jag man ska läsa den här tråden. Som om "säger inte/kan inte säga nej" är lika med automatiskt ja... Eller snarare, grundinställningen är automatiskt ja? Och om man inte gör det väldigt, väldigt tydligt att just nu, precis den här gången, och för kanske i alla fall ett par minuter framöver så är situationen ett undantag och det är "nej"... Usch!
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Wow, inte ens när du får det tydligt påpekat för dig ser du vad du säger... Jag tar mig friheten att göra ett försök:
Du säger att anledningen att du inte skulle ha sex med en redlös kvinna är för att hon inte duger för dig, inte för att det helt enkelt är fel att utnyttja en redlös person! Herregud... :wtf:

Vill man se goda argument till en samtyckeslag tycker jag man ska läsa den här tråden. Som om "säger inte/kan inte säga nej" är lika med automatiskt ja... Eller snarare, grundinställningen är automatiskt ja? Och om man inte gör det väldigt, väldigt tydligt att just nu, precis den här gången, och för kanske i alla fall ett par minuter framöver så är situationen ett undantag och det är "nej"... Usch!

Och jag skriver att sex med en redlös person är otänkbart för mig, så vart vill du komma?

Bara tanken på en alkoholstinkande,nerspydd o nerpissad människa är extremt avtändande för mig.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Och jag skriver att sex med en redlös person är otänkbart för mig, så vart vill du komma?

Bara tanken på en alkoholstinkande,nerspydd o nerpissad människa är extremt avtändande för mig.

Det är alltså lukten och äcklet som avtänder dig, inte det att personen inte är medveten och aktivt deltagande i sexualakten?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Och mitt, att jag inte kan respektera en människa som homo sapiens så länge personen väljer att supa skallen av sig. Då är man ju inte längre en tänkande människa utan ett redlöst dreglande fyllo

Fantastiskt charmigt. Inte för att det egentligen förvånar att någon som genom hela tråden tjatat om att berusade tjejer får skylla sig själva om de blir våldtagna sedan visar sig inte ens se dessa kvinnor som människor eller värda någon respekt. Vi får väl vara oerhört glada och tacksamma då antar jag att du äcklas så oerhört av dessa kvinnor att du avstår, eftersom du i övrigt har precis samma inställning som en våldtäktsman.
 
Senast ändrad:
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Det är alltså lukten och äcklet som avtänder dig, inte det att personen inte är medveten och aktivt deltagande i sexualakten?

nja sedan var det ju även den viktiga detaljen att kunna föra en vettig konversation. och med det så utesluter man ju redlöst berusade fyllon.
Och en vettig givande konversation för du inte med en människa om du använder eller hotar med våld, det lär du dig om du provar.
 
Senast ändrad:
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Och gropen blir bara djupare och djupare.:meh:

Ja ställ frågan här hur många som inte tänder på en nerspydd, nerpissad individ. Ska du fylla gropen med alla oss som resonerar så så blir gropen djäkligt stor:D
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp