Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Och var har du en källa på det påståendet..för 2;a gången:)

Och ändrades inte lagen för ett tag sedan, så att man längre kan våldföra sig på en medvetslös utan att riskera att fällas för våldtäkt?

Så du menar att det inte finns någon grad mellan nykter och medvetslös av alkohol?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Nu handlar det om att bli våldtagen. Så länge man är nykter nog att säa nej ska det respekteras oavsett berusningsgrad och är man oförmögen att säga något så är det ingen signal att man är lovligt byte utan då ska man lämnas i fred. Ja det är korkat men folk har inte lov att våldta eller ofreda en sexuellt för att man beter sig korkat.

Gör man saker som man ångrar såsom ha sex frivilligt så handlar det inte om våldtäkt och då är man givetvis ansvarig för det.

En våldtäkt kan bara vara en persons ansvar, den som utför den.

1. I över 70% av alla de anmälningar som kommer in gällande våldtäkter på yngre kvinnor figurerar alkoholen.

2 Självklart är mannen (för det handlar ju oftast om en man) ansvarig för sina handlingar
3. Snabbaste sättet att minska antalet anmälningar är naturligtvis inte att ändra på karlarna, det tar förmodligen en generation till,minst utan att ge fan i spriten

Hur svårt kan det vara?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

1. I över 70% av alla de anmälningar som kommer in gällande våldtäkter på yngre kvinnor figurerar alkoholen.

2 Självklart är mannen (för det handlar ju oftast om en man) ansvarig för sina handlingar
3. Snabbaste sättet att minska antalet anmälningar är naturligtvis inte att ändra på karlarna, det tar förmodligen en generation till,minst utan att ge fan i spriten

Hur svårt kan det vara?

Hur menar du har? Ska mannen inte dricka sprit for att inte valdta? Eller ska tjejerna inte dricka sprit for att inte bli valdtagna?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

1. I över 70% av alla de anmälningar som kommer in gällande våldtäkter på yngre kvinnor figurerar alkoholen.

2 Självklart är mannen (för det handlar ju oftast om en man) ansvarig för sina handlingar
3. Snabbaste sättet att minska antalet anmälningar är naturligtvis inte att ändra på karlarna, det tar förmodligen en generation till,minst utan att ge fan i spriten

Hur svårt kan det vara?

Så kvinnor våldtar sig själv av att dricka alkohol? Eller är det månde de som är onyktra och våldtar som har druckit? Menar du att kvinnor ska sluta dricka alkohol för att män våldtar oftare i de situationerna.

Jag gissar att sambandet skulle vara lika starkt om man jämför med variablen festat i anslutning till händelsen, det är liksom de tillfällena yngre kvinnor oftast träffar på intressanta killar.

Det blir ett problem när kvinnor helt plötsligt blir ansvariga för andras handlingar, om du inte gjorde si eller så hade du inte blivit våldtagen. Självklart stämmer det, men för att en kvinna ska förhindra att bli våldtagen måste hon med det resonemanget gå i kloster eller liknade. Själva interaktionen med killar triggar våldtäktsbeteende hos vissa.

Nej väldtar någon en person så är ansvaret dennes helt och hållet.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Hur menar du har? Ska mannen inte dricka sprit for att inte valdta? Eller ska tjejerna inte dricka sprit for att inte bli valdtagna?



Ja killarna bör hålla sin konsumtion på en sådan nivå att inte omdömet minskar för mycket.
Ja Tjejerna bör göra detsamma av samma orsak.

Risken för att råka illa ut försvinner inte, men minskar kraftigt. Ett billigt pris för vad man vinner....
 
Senast ändrad:
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

visst finns det en sådan skillnad, med de flesta vet att yngre personer inte har koll på den....

Så du vet att de flesta yngre personer vet inte att det finns skillnad mellan att vara onykter, berusad och medvetslös av alkohol? Tillåt mig tvivla. Jag har då inte stött på någon som inte känner till skillanden.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Ja killarna bör hålla sin konsumtion på en sådan nivå att inte omdömet minskar för mycket.
Ja Tjejerna bör göra detsamma av samma orsak.

Risken för att råka illa ut försvinner inte, men minskar kraftigt. Ett billigt pris för vad man vinner....

Så du fråntar alltså sen som våldtar delar av ansvaret, tjejen är alltså medansvarig och ska inte försätta sig i en situation som lockar männen till att våldta?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

KL

De som vill diskutera alkohol och våldtäkter kanske kan starta en tråd om det?

I det här fallet har tingsrätten inte fäst något särskilt avseende vid parternas berusning så det känns inte så relevant här.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Så kvinnor våldtar sig själv av att dricka alkohol? Eller är det månde de som är onyktra och våldtar som har druckit? Menar du att kvinnor ska sluta dricka alkohol för att män våldtar oftare i de situationerna.

Jag gissar att sambandet skulle vara lika starkt om man jämför med variablen festat i anslutning till händelsen, det är liksom de tillfällena yngre kvinnor oftast träffar på intressanta killar.

Det blir ett problem när kvinnor helt plötsligt blir ansvariga för andras handlingar, om du inte gjorde si eller så hade du inte blivit våldtagen. Självklart stämmer det, men för att en kvinna ska förhindra att bli våldtagen måste hon med det resonemanget gå i kloster eller liknade. Själva interaktionen med killar triggar våldtäktsbeteende hos vissa.

Nej väldtar någon en person så är ansvaret dennes helt och hållet.

Jag vet inte var du får det ifrån?
Jag har hela tiden hävdat att varje individ är ansvarig för sina egna handlingar.

Jag ska dra en liknelse som en ingenjör från Boeing drog när det gällde flygsäkerhet.

Han tog fram 10 pappark i a4 storlek.
Varje ark hade ett slumpmässigt placerat hål ca 1 cm i diameter.

Lade arken i en hög på bordet och tog fram sin penna.
_ Det här sade han, är en olycksincident och satte ner pennan i hålet på det översta arket. Men planet slår inte i backen, folk dör inte förr än pennan når bordet. Så började han föra runt pennan och efter en liten stund var olyckan ett faktum,pennan nådde bordet.

Sedan , sade han, för varje ark/risk som ni är medvetna om och kontrollerar minskar ni risken för en krasch.

Det är samma sak här, det finns en individ som är beredd att bryta lagen, utsätta någon för våld hot för att nå sitt mål. Och chansen att han gör det ökar naturligtvis ju sämre kontroll hans presumtiva offer har på läget.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Om varje individ är ansvarig för sina handlingar så kan parterna, ur perspektivet våldtäkt, göra precis som de vill så länge de inte just våldtar. I mina ögon ska Ingen av dem ska behöva göra något eller avstå från något för att slippa bli våldtagen. Detta är mest ståndpunkten när det redan skett, men som sagt man kan avstå från allt.

Till detta kommer givetvis att det är mer eller mindre sannolikt att bli våldtagen beroende på vad man gör, men som sagt ska en kvinna ta ansvar för det så är klostert en lämplig plats och det vore klart orimligt att kräva. Olämpliga platser är exempelvis alla fester och andra sammankomster med ungdomar. Och nog blir det tråkigt att alltid festa bara med folk av samma kön för att slippa bli våldtagen eller?
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Jag vet inte var du får det ifrån?
Jag har hela tiden hävdat att varje individ är ansvarig för sina egna handlingar.

För att i nästa sekund mena på att kvinnor bör dricka mindre för att undvika bli våltagna. Du kan inte både äta upp kakan och ha den kvar.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

För att i nästa sekund mena på att kvinnor bör dricka mindre för att undvika bli våltagna. Du kan inte både äta upp kakan och ha den kvar.

Och var i ligger motsägelsen?
1 ALLA individer är ansvariga för sina val!
2 Alkohol ökar kraftigt risken att råka illa ut, göra fel val.
3 Genom att kontrollera alkoholintagen så har individen kontroll på den enskilt största gemensamma nämnare för våld o olyckor.

Du kan ju blunda för dessa fakta...jag gör det inte!:meh:
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Om varje individ är ansvarig för sina handlingar så kan parterna, ur perspektivet våldtäkt, göra precis som de vill så länge de inte just våldtar. I mina ögon ska Ingen av dem ska behöva göra något eller avstå från något för att slippa bli våldtagen. Detta är mest ståndpunkten när det redan skett, men som sagt man kan avstå från allt.

Till detta kommer givetvis att det är mer eller mindre sannolikt att bli våldtagen beroende på vad man gör, men som sagt ska en kvinna ta ansvar för det så är klostert en lämplig plats och det vore klart orimligt att kräva. Olämpliga platser är exempelvis alla fester och andra sammankomster med ungdomar. Och nog blir det tråkigt att alltid festa bara med folk av samma kön för att slippa bli våldtagen eller?
:)Äntligen tycks polleten trilla ner
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Och var i ligger motsägelsen?
1 ALLA individer är ansvariga för sina val!
2 Alkohol ökar kraftigt risken att råka illa ut, göra fel val.
3 Genom att kontrollera alkoholintagen så har individen kontroll på den enskilt största gemensamma nämnare för våld o olyckor.

Du kan ju blunda för dessa fakta...jag gör det inte!:meh:

Du missar poängen, visst är folk ansvariga för sina val, men oavsett vad hon gör för val så är hon inte ansvarig för att hon blivit våldtagen, inte på något sätt så länge hon säger nej till sex eller har oförmåga att säga nej pga droger, handikapp etc. Det är endast den som våldtar som är ansvarig.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Du missar poängen, visst är folk ansvariga för sina val, men oavsett vad hon gör för val så är hon inte ansvarig för att hon blivit våldtagen, inte på något sätt så länge hon säger nej till sex eller har oförmåga att säga nej pga droger, handikapp etc. Det är endast den som våldtar som är ansvarig.
En pollet till.
Naturligtvis är den som begår en våldtäkt ansvarig för våldtäkten.

Men problemet är ju inte så enkelt.
Oavsett vem som blir förklarad skyldig eller inte skyldig sitter hon där med en traumatisk upplevelse som får konsekvenser för resten av hennes liv.

Om individen genom ett aktivt val kan minska risken för detta, är det ett då högt eller lågt pris att betala?

Ex.
Jag spenderar en del tid i segelbåtar.

Om jag ser att min kurs skär en oljetankers till havs och vi går för segel så säger sjörättsreglerna att tankern ska väja.

Litar jag på det?
Nej! jag agerar för att undvika en kollision, för jag är den som får lida mest vid en kollision, oavsett vem som har rätt i sak.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Ja en pollett till, äntligen inser du att även jag talar om personligt ansar. Grattis.

Jo problemet är så enkelt, slutar folk våldta så blir det inga våldtäkter. Fast som sagt folk kan undvika att träffa folk över huvudtaget för att slippa bli våldtagna, men det är ingen rimlig lösning.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Ja en pollett till, äntligen inser du att även jag talar om personligt ansar. Grattis.

Jo problemet är så enkelt, slutar folk våldta så blir det inga våldtäkter. Fast som sagt folk kan undvika att träffa folk över huvudtaget för att slippa bli våldtagna, men det är ingen rimlig lösning.

Slutar det regna så blir vi inte blöta.
Men det är en önsketanke.

Våldtäkter är en del av den vardagen som existerar och som vi inom överskådlig tid inte kan få bort, lika lite som stölder, misshandel o annan kriminell verksamhet.

Då har du liksom alla andra att välja på att agera därefter eller att blunda för verkligheten o drömma om en framtida underbar värld där ingen lider och ingen skadar andra.

Genom att vara streetsmarta så minskar man risken, bör man göra det?
Ja det bör man, i egenintresse!
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Nu handlar det inte om hur kvinnor kan undvika våldtäkter utan det faktum att folk blir åtalade för våldäkt och vem som är ansvarig för att våldtäkten utförts.

Det är upp till var och en vilka risker den vill ta men oavsett vilken risknivå man lägger sig på (på skalan nunna till prostituerad eller så) så har ingen rätt att våldföra sig på en.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Men varför i hela helvete ska varenda jävla tråd om våldtäkter mynna ut i idiotiska råd till kvinnor om hur de ska undvika att bli våldtagna? Vill du diskutera hur man får bort våldtäkter - starta en tråd om hur vi bör behandla problemet män som våldtar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp