Våldskapital?

Jeffries1

Trådstartare
Hörde precis någon polis från bagarmossen som pratade om att de inte hade en aning om att de som angrep demonstranterna i helgen hade ett sådant "våldskapital"... Finns det ordet? För mig har ordet kapital en ganska positiv klang, men här blir det ju annorlunda förstås..

Sv: Våldskapital?

Jag har hört ordet förut, för att beskriva den resurs i en hotsituation som förmågan att gripa till våld utgör. Alltså inte bara viljan, inte bara intentionen, inte bara hotet, utan den faktiska våldsutövningen.
Vilken förmåga till reellt våld som SMR äger vet jag inte, men såvitt jag vet hör de till de mest militanta och radikala samhällsomstörtande grupperingarna på yttersta högerkanten - vilket knappast någon polis borde vara ovetande om. De är hyfsat aktiva i sin mission, förra året hade de hyrt plats på Kiviks marknad(!) och propagerade, iklädda t-shirts med automatvapen, för en väpnad revolution/maktövertagande.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
20
· Visningar
1 615
Senast: Fibusen
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 705
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 727
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 126

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka