våldsam hund släpper inte in räddningspersonal

Sv: våldsam hund släpper inte in räddningspersonal

*kl*

Varför får man aldrig veta vad som ligger bakom?
Visst, denna hund var naturligtvis inte frisk, men jag kan inte tänka mig att snälla och rara "Berit o Kalle" satt och tittade på tv när helt plötsligt den galna pitbullen gick till attack!!

Men snälla vad alla Hakar upp sig på det det vet ja väl mycket väl att funkar så. först o främst ras jag mena som bitit dom.

ok, men på rubriken på inlägget står det våldsam hund släpper inte in räddningspersonal, och sen kommer diskusionen om ras. Jag fattade inlägget som om det vore konstigt att hunden inte släppte in räddningspersonalen vilket jag inte alls anser vara konstigt på något sätt.

Konstigt att denna händelse tas upp direkt på forumet, men inte den som inträffade häromveckan :grin: Kan det bero på att det i detta fal var en PB (iaf enligt medierna) och att det i det andra fallet rörde sig om en dobermann (som tydligen inte klassas som "mördarhund")??? :angel::grin:

Snarare beror det väl på om någon forumist läst om händelsen :grin:

Oki...

Däremot så känner jag på mig att vissa på forumet INTE hade lagt upp den, just för att det inte är en s.k "kamphund" enl allmänheten (och dit räknas tydligen oftast PB, staff, am.staff samt blandningar med dessa, i vissa fall även "min" ras bullterrier)

Senast ändrad:

Fast det stod inte rasen i artikeln i gårkväll, när Piru lade in länken..

Det vet jag inget om, har svårt att tänka mig att de ändrar i artikeln från en dag till en annan? Men men.

Och nu över till något helt annat:

jag har väl inte sagt att alla pitbulls är idioter? dom är inte avlade för att bita folk!

Golden, tax, rottisar, dvärgschnauzer.....etc etc är inte heller avlade för att bita folk, men det händer ändå att de biter och skadar både barn och vuxna. En PB har kortare stubin, biter hårdare och gör mer skada än någon av de andra. Jag tycker PB, amstaff/staff mfl romantiseras lite väl mycket.

Det vet jag inget om, har svårt att tänka mig att de ändrar i artikeln från en dag till en annan? Men men.

Men om du inte vet någonting om saken så varför ens kommentera det? :crazy: Det stod ingenting i artikeln igår om vad det var för ras.

Jag läste artikeln i går och ras stod inte utskriven då. Det har de lagt till senare.

Men om du inte vet någonting om saken så varför ens kommentera det? :crazy: Det stod ingenting i artikeln igår om vad det var för ras.

Jag läste TS alldeles nyss, tryckte på länken och i första raden stod rasen utskriven och sen skrev jag mitt svar. Efter det läste jag resten av tråden. Varför använder du :crazy: -smileyn?

Jag läste artikeln i går och ras stod inte utskriven då. Det har de lagt till senare.

Konstigt att de ändrar i en färdig text sådär? Men det görs kanske oftare än man tror? Men nu är vi helt OT. :D

Jag tror nog att det är rätt vanligt att de kompletterar med information faktiskt. Har sett det förut också och blev tidigare lite frågande om jag verkligen läst rätt första gången :rofl:

Grannens gamla schäfer (nu är vi på 70-talet) fick skjutas genom sovrumsfönstret där han vaktade sin medvetslösa matte. Husse fick inte komma in och än mindre ambulanspersonalen.
Hunden hade aldrig tidigare varit aggresiv men nu skulle matte försvaras.
Min skolbusschaufför (traktens jaktledare) var den som fick skjuta och han tyckte det var förskräckligt att det inte gick att få ut hunden levande - det var ju egentligen en trevlig hund.
På den tiden verkade det som att acceptansen för att en hund "gjorde sitt jobb" var större.

Golden, tax, rottisar, dvärgschnauzer.....etc etc är inte heller avlade för att bita folk, men det händer ändå att de biter och skadar både barn och vuxna. En PB har kortare stubin, biter hårdare och gör mer skada än någon av de andra. Jag tycker PB, amstaff/staff mfl romantiseras lite väl mycket.

Enligt min erfarenhet har PB´s m.fl inte kortare stubin, men när det smäller så SMÄLLER det. Romantiseras??? På vilket sätt då?

Enligt min erfarenhet har PB´s m.fl inte kortare stubin, men när det smäller så SMÄLLER det. Romantiseras??? På vilket sätt då?

Vår bastard vi har här hemma, har tålamod till tusen. Iband undrar man varför i hela friden hon inte säger ifrån när hon blir provocerad.
Så jo, jag måste hålla med dig.
Men än så länge har det inte smällt utan anledning.
En husky unghund fick sig en omgång då denne inte kunde bete sig rätt på hundars vis, kom därifrån jäkligt tillsagd, men inte en enda skråma. Och dennes matte, bad oss om vår bastard kunde komma till och lära hennes hund vett. :o Det hjälpte tydligen, för nu är han lungare mot både folk och fä och beter sig tydligen bättre. Men det är egentligen ett helt annat ämne. ;)

Vad gällande romantiseringen kan jag tänka mig att det gäller alla som säger att alla bullhundar är snälla och puttigulliga, vilket de självklart inte är. Lika lite som att alla taxar kan jaga.

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 217
Senast: MML
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 691
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
787
Senast: MML
·
Hundträning Hej! Hur börjar ni träna in att vänja hunden sitta uppbunden vid ett träd tex. vid patrullträning (hemvärnet) eller vid sök, eller...
Svar
9
· Visningar
542
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka