våldsam hund släpper inte in räddningspersonal

Sv: våldsam hund släpper inte in räddningspersonal

Så jag som vill ha min hund till en världsmästare i IPO får jag det då om jag tränar hårt varje dag o sliter som ett djur tillsammans med min hund? Det finns inget arv med som styr o ställer om den blir det?

*flin* Med lite vilja går det Säkert att få en mellanpudel dit... :angel: eller varför inte en mops? dom kanske inte har styrkan, smidigheten, vikten eller arvet för det.. men dom är ju bitska små fän iaf ;)'

((OBS; nattens anfall av dåligdålig humor))

precis. dessutom får man komma ihåg att de är djuret - hunden - rasen. I den ordningen. Man kan inte skylla allt på rasen enbart.

sant.. det kan trotts allt gå snett med allt som har en hjärna som kan utveckla störningar... vissa råkar bara ha en högre procent på saker å ting än andra.

nej jag menar inte att bara pitbulls ahr dåligt rykte men jag anser att ägarna till många av dessa raser gör dom till vad dom är.

tex en karl i stan har alltid i alla år hafr dobbermans och några pitbullskorsningar. ALLA hans hundar är galna och elaka. varenda en. han tycker det är coolt med sånna hundar säger han. här omdagen fick jag höra att han gett en av sina hundar en höger rakt i käften då den bar omkring på en kattunge och sen slog sönder en stol över hunden. jag menar då man vet sånt händer är det ju klart man anklagar ögaren och inte hunden i grund och botten...

jag vet att det är annars i usa har ju bott där men ryktet har ju spridit sig hit.

Jag förstår Precis vad du menar. Det har kanske inte framgått att jag äger en schäfer, och att Llewllan är inne på sin tredje rottis, vi möts av förutfattade åsikter vareviga dag. Precis som de pb-ägare vi känner med.

MEN man Måste vara medveten om vad man har i kopplet.

Den mannen du berättade om, han har Gjort hundar med skärpa (pbs) och hundar med nerv (dobber.. jag gillar INTE dobber. nervvrak de jag mött) så. Men.. i en sådan situation hade ingen hund varit något att lita på. I huvudsak är det skit i övre änden av snöret - men att baserat på En idiotägare dömma ut PBägare och någonstans anse att det är de som gör PB's till det de är är faktiskt inge vidare.. Det finns gott om idioter med både schäfer och rottweiler i usa med, och de är LÅNGT ifrån våra schyssta stabila jyckar.. men det är väl ändå PB;n som toppar hundattacker med dödlig utgång där borta? Eller missminner jag mig helt nu?

jag vet att det är annars i usa har ju bott där men ryktet har ju spridit sig hit.

jo det har det ju... fast i ärlighetens namn skyller vi i sverige - även media - i de allra flesta fall såt här på föraren/ägaren. Vi har en bra mycket bättre syn på hund och djurhantering över lag än vad de har i andra länder... och vi behöver inte ens gå så långt bort som till usa för att se det...

Jag förstår Precis vad du menar. Det har kanske inte framgått att jag äger en schäfer, och att Llewllan är inne på sin tredje rottis, vi möts av förutfattade åsikter vareviga dag. Precis som de pb-ägare vi känner med.

MEN man Måste vara medveten om vad man har i kopplet.

Den mannen du berättade om, han har Gjort hundar med skärpa (pbs) och hundar med nerv (dobber.. jag gillar INTE dobber. nervvrak de jag mött) så. Men.. i en sådan situation hade ingen hund varit något att lita på. I huvudsak är det skit i övre änden av snöret - men att baserat på En idiotägare dömma ut PBägare och någonstans anse att det är de som gör PB's till det de är är faktiskt inge vidare.. Det finns gott om idioter med både schäfer och rottweiler i usa med, och de är LÅNGT ifrån våra schyssta stabila jyckar.. men det är väl ändå PB;n som toppar hundattacker med dödlig utgång där borta? Eller missminner jag mig helt nu?

mellan 2001 - 2004 var det PB som hade klar majoritet på attacker mot människor med dödlig utgång i USA. På andra plats schäfer, sedan rottis och sedan chow om jag inte minns fel. Ska kolla boken i morrn .

jag har väl inte sagt att alla pitbulls är idioter? dom är inte avlade för att bita folk! det finns jättefina hundar och sen mindre fina hundar pga av att folk blandar hejvilt och sen säljer vidare sina hemmamixar på blocket osv. utan att tänka sig för :)

jag har inte direkt en sån ras själv;)

hur var det nu.. 40+ nånting på PB, 20 nånting på Schäfer, 16-18 nånting på Rottis? Litar på att du kollar upp det i möra... jag är senil.

Ska kanske tilläggas att schäfrar/rottisar iaf i södra Kanada nyttjas mest som yarddogs.. en nära vän till mig som pysslar med coyotejakt med hund har två hundar på topp i sin lista över jyckar han INTE går fram till utan hundens ägare i närheten.. Schäfer och Rottis.. Fast dom har väl iofs inte så många PB's där han bor. Ska fråga honom ikväll/natt, inte helt fel att få en "där borta boendes" tankar om PB's.

*S* menar inte att vara otrevlig... jag är bara lite seg i skallen.

Det vi försöker få fram är att PB'n är en ras med en fallenhet för att hamna i sådana hära tråkigheter och det kan inte i alla dessa fall skyllas bara på "dålig buskavel" om man jämför per capita med fäffar och rottisar.. eller goldens eller.. :angel:

Det ligger arv i hundarna som man Måste ta hänsyn till, hos schäfern är det skydda/samla, hos collien är det samla/förflytta, hos cockern är det jakt och apportering.. osvosvosv..

ja ajg har iaf sagt min mening :)
nu ska jag och mina trubbnosiga cylindrar sätta oss i soffan

tjiiing

gick in på pitbull.nu och där rekomenderar doma tt man importerar en hund då det inte finns så många seriösa kennlar i sverige (läste lite snabbt)
De kanske rekomenderar det av en anledning, för att det kanske inte är så många som för köpa därifrån?
Sen kan man ju diskutera seriösa och seriösa...
du behöver ju inte vara så otrevlig då du heller inte är så insatt i rasen

Och vad vet du om det. :grin:

jisses va svårt det var o gissa rätt:D:rofl::angel:

Jag vet om flera liknade händelser, att hunden inte släppt fram ambulanspersona, har hänt med flera andra hundar bla en rottis. Rottisen höll på att bli skjuten den med då det var stor fara för ägarens liv. Han försökte ju bara skydda sin ägare. Jag är mycket noga med att min hund aldrig får "vakta" eller reagera på skumma typer. Brinner det i mitt hus vill jag att en rökdykare ska kunna gå in med mask och allt och plocka ut min hund.

Väl värt att tänka på för de som blir stolta över att deras hund "aldrig skulle släppa in nån" eller "han skulle VISST rädda mig om jag blev påhoppad av en våldtäktsman"...

Senast ändrad:

på tal om det du skriver såg jag en annons nyligen o en pitbullblandning där det stod
"passar perfekt för en tjej, du behöver aldrig vara rädd att någon ska hoppa på dig ute eller göra inbrott för denna hund kommer skydda dig" :mad:

hunden blir vad man gör den till.

Nej, tyvärr är det ju inte så enkelt.

Det genetiska arvet är inget som går att träna bort. Inte heller kan du träna bort en kass mentalitet. Båda dessa saker finns alltid kvar och kan ploppa upp när du som minst anar det :grin:

Men hundar som inte släpper in räddningspersonal är inte alls ovanligt, oavsett ras!

Men snälla vad alla Hakar upp sig på det det vet ja väl mycket väl att funkar så. först o främst ras jag mena som bitit dom.

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 217
Senast: MML
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 691
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
787
Senast: MML
·
Hundträning Hej! Hur börjar ni träna in att vänja hunden sitta uppbunden vid ett träd tex. vid patrullträning (hemvärnet) eller vid sök, eller...
Svar
9
· Visningar
542
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka