Väldigt orolig

Sv: Väldigt orolig

:cry:Men så hemskt! Jag är så ledsen för din skull, och hundens med så klart.

Fast om operation av korsbanden inte är ett alternativ pga höfterna, vad finns då att göra? Är korsbanden av så måste de opereras för det självläker inte på en så stor och tung hund.

Ja det är just det. Det finns inget att göra mer än att testa med smärtlindring. Ev kan pålagringarna växa o göra knät lite mer stabilt.
Men som det ser ut nu så är det kört.
Det har gått väldigt fort, på förra undersökningen för en vecka sen var korsbanden okej o nu är det av trots vila.
Jag tror det är mer för vår skull, att ge oss en liten chans att förbereda oss o känna att vi gjort vad vi har kunnat.
Men jag är inte veterinär, när man står där o får veta detta så tänker man inte riktigt klart.

Senast ändrad:

Jag förstår det. Det här är så klart ett oerhört chockartat besked som tar tid att smälta. Så otroligt sorgligt - jag sitter med tårarna i ögonen.

Kanske det ändå kan vara bra att avvakta SKK:s avläsning? Hur är djursjukhuset som du har varit hos? Kan det vara värt att skicka bilderna till någon expert, t.ex. Christophe Bujon på Södra Djursjukhuset i Stockholm, för att få ytterligare ett utlåtande?

Det ska vi göra.
De är bra tycker jag. Han visade mig bilderna, höftkulorna ligger inte i skålarna o den stödjande kanten finns inte. Visade o jämförde med en frisk höft.

Ånej, vad tråkigt för er:( Beklagar verkligen detta beskedet, hoppas ni kan få någon ljusning.

tack för allt stöd.
Jag är så ledsen just nu. Försöker skämma bort honom så mycket, vår fina lilla kille.

Blev inte gladare av att folk ffa på FB ska ifrågasätta precis allt som veterinären sagt o som går på att vi gör fel trots att de inte har en aning om hur röntgen bilderna ser ut eller ens har träffat Figge :(

FB är verkligen skit ibland. Jag vet hur svårt det kan vara men försök att inte lyssna, de vet ju inte vad de pratar om.

Kram!

Blev inte gladare av att folk ffa på FB ska ifrågasätta precis allt som veterinären sagt o som går på att vi gör fel trots att de inte har en aning om hur röntgen bilderna ser ut eller ens har träffat Figge :(

Försök att bortse från dem... (även om det nog kan vara lättare sagt än gjort).

Man får nog försöka tänka att folk bara vill hjälpa till, att de tycker att det är hemskt tråkigt att det blivit såhär osv, även om vissa ibland uttrycker sig lite klumpigt när de gör så.

Ta hand om er nu.
*skickar ett lass tröstkramar*

Liknande trådar

Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 208
Senast: Hedwig
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det här året borde ha varit ett av de eller rentav det allra bästa året i mitt liv. Med en pigg och glad unghund, med åldern inne för...
2
Svar
21
· Visningar
4 266
Senast: Takire
·
Katthälsa Varning för smärre roman! Hello everybody! I januari adopterade jag en gammal tant-katt, på nu nätta 14 år :D En katt som hastigt och...
Svar
12
· Visningar
7 326
Senast: Mumfie
·
Hundhälsa Min CC-tik född feb 2012 är opererad för korsbandskada. En rejäl smäll som slet av korsbandet till 75%. Opererades TPLO på Blå stjärnan...
Svar
8
· Visningar
2 903

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka